موضوعات داغ

کشنده برقی ای اکتروس مرسدس مدل LongHaul با برد 800 کیلومتر

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

کشنده برقی eActros LongHaul برای اولین بار در سال 2020 معرفی شد، اکنون شرکت مرسدس بنز تراکس از نمونه اولیه این کشنده برقی پرده برداری کرده است، این کشنده الکتریکی با قابلیت حمل و نقل بار سنگین برای طی مسافت های طولانی طراحی شده و برای اولین بار در IAA Transportation 2022 در هانوفر آلمان به نمایش گذاشته شده است.

همانطور که قبلاً مشاهده شد، در بخش طراحی بدنه کشنده برقی مرسدس eActros LongHaul دارای خطوط سایه روشن و نوارهای نور LED در جلو است. با این حال شرکت مرسدس عنوان کرده است که این مدل هنوز نسخه اولیه است و امکان وجود دارد که خودروی تولیدی تفاوت‌هایی داشته باشد.

با این حال، موضوع مهم، عملکرد این کامیون برقی مرسدس اکتروس است. نسخه پایه کامیون برقی مرسدن ای-اکتروس با ظرفیت باتری تا 600 کیلووات ساعت، بردی بیش از 500 کیلومتر (311 مایل) در هر بار شارژ عرضه خواهد شد. شرکت مرسدس می گوید با وجود باتری‌های بزرگ و به لطف ایستگاه های شارژ مگاواتی ویژه ای که در حال آزمایش هستند، رانندگان می‌توانند کامیون‌های خود را از 20 به 80 درصد در 30 دقیقه شارژ کنند.

با این حال، برخلاف یک کشنده معمولی، کشنده eActros مجبور نیست همه این کارها را به تنهایی انجام دهد. شرکت مرسدس می‌گوید که شرکت‌هایی مانند Trailer Dynamics و Krone در حال توسعه محصول eTrailer هستند. این تریلرها با باتری های داخلی و محورهای برقی خود می‌توانند برد eActros را بیش از پیش افزایش دهند. مرسدس تخمین می زند که کامیون در چنین پیکربندی می‌تواند بیش از 800 کیلومتر (497 مایل) را در هر شارژ طی کند.

کشنده برقی eActros LongHaul

از سوی دیگر، مرسدس می‌گوید که با جدیت برروی یک کامیون کار می‌کند که کشنده و تریلر را در یک واحد ترکیب می‌کند. صرف نظر از این، باتری ها دارای ترکیب شیمیایی آهن لیتیوم فسفات هستند تا اطمینان حاصل شود که عمر طولانی و انرژی قابل استفاده بیشتری دارند. در حقیقت این کامیون برای 10 سال دوام و بیش از 1.2 میلیون کیلومتر (745645 مایل) طراحی شده است، درست مانند کامیون‌های معمولی.

برای نیروی محرکه، این کامیون از نسل جدیدی از محور الکترونیکی استفاده خواهد کرد که قادر به تولید 536 اسب بخار (400 کیلووات/544 اسب بخار) به طور مداوم است. با این حال، می تواند به صورت لحظه‌ای و انفجاری اسب بخار 805 (600 کیلووات/816 اسب بخار) تولید کند.

کشنده eActros اولین کامیون تمام الکتریکی خواهد بود که در کارخانه مرسدس بنز Trucks Wörth ساخته می شود، جایی که در مدل های معمولی غیربرقی نیز ساخته می‌شود. تولید کشنده eActros در سال 2024 آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/7/1
جل الخالق از این شاهکار