موضوعات داغ

ماشین تارا اتوماتیک

(3.4/5) 500 رای

پس از امضاء برجام، قراردادهای مختلفی میان شرکت‌های وطنی و همتایان خارجی آنها منعقد شد که یکی از آنها مربوط به همکاری جهت استفاده از پلتفرم FP1 و تولید محصولاتی نظیر پژو 301 توسط گروه ایکاپ ایران‌خودرو بود که متاسفانه پس از آغاز مجدد تحریم‌های خودرویی و به دنبال بدعهدی طرف‌های غربی، پروسه تولید محصولات جدید پژو در کشور متوقف گردید. با این حال حق استفاده از پلتفرم مورد اشاره همچنان برای ایران خودرو باقی ماند تا کمپانی وطنی با تغییرات و اصلاحات روی آن به پلتفرم ملی جدید خود بنام IKP1 دست یابد. تحولی که در ابتدا به تولید و عرضه خودرو جدیدی بنام تارا انجامید تا برادر ایرانی پژو 301 توسط مهندسان کشورمان به مردم معرفی گردد. از جمله نکات مثبت تارا میتوان به استاندارهای ایمنی بالاتر از امثال دنا (و به طور کلی خانواده 405) اشاره نمود که حس اطمینان بیشتری در دل مشتریان ایجاد نموده است. البته تارا مشخصات فنی شگفت‌انگیزی ندارد اما قادر است حداقل‌های مورد نیاز را به شما ارزانی دارد و با شتاب و کشش کافی، فضای کابین خوب و آپشن‌های قابل قبول، کارآمد ظاهر شود.

190 km/h
حداکثر سرعت
7.2 liter/100km
مصرف سوخت
1587 cc
حجم موتور

مشخصات تارا اتوماتیک

کلاس بدنه
سدان
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
نوع جعبه دنده
6 سرعته خودکار
حداکثر توان
113 اسب بخار
تنفس موتور
تنفس طبیعی
تعداد سیلندر
4 سیلندر

فیلم بررسی تارا اتوماتیک

مزایا و معایب تارا اتوماتیک

مزایا

پلتفرم جدید و ایمن‌تر از محصولات قبلی، امکانات مناسب، پشتوانه خدماتی در سطح کشور، فضای مناسب کابین

معایب

برخی ناهماهنگی‌های در طراحی بدنه، پیشرانه ضعیف‌تر از دناپلاس توربو

بررسی تارا اتوماتیک

تارا یک سدان خانوادگی اقتصادی است که بر پایه یک خودرو اکونومیک بنام پژو 301 توسعه یافته. البته در سالهای اخیر بدلیل نوسانات نرخ ارز و کمبود عرضه خودرو قیمت تمامی ماشین‌ها به قدری بالا رفته‌ که ما عملاً خودرو اقتصادی (به آن معنا که همه توان خریدش را به راحتی داشته باشند) نداریم اما به هر حال تارا در میان خودروهای نیمه لوکس و گران‌قیمت بازار، محصولی میان‌رده محسوب میشود که به نسبت قیمت، امتیازات مناسبی در اختیار قرار میدهد. مثلاً از نظر ایمنی شرایط بهتری در قیاس با محصولات قدیمی ایران‌خودرو (بخصوص خانواده 405 که شامل سمند و دنا هم می‌شود) دارد، از آپشن‌های قابل قبولی بهره می‌برد، فضای کابین خوبی ارائه میکند و از نظر سواری هم میتواند شما را راضی نگاه دارد. در این بین پیشرانه اصلاح شده TU5 پلاس، ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به سیستم‌های کمکی ترمز و پایداری متنوع، فرمان برقی و گیربکس اتوماتیک 6 سرعته هم برای رفاه حال هر چه بیشتر شما در نظر گرفته شده‌اند. البته برخی افراد از طراحی ظاهری، کیفیت مونتاژ و توانایی‌های حرکتی متوسط تارا گلایه دارند اما در هر صوت میشود از محصول جدید ایران‌خودرو به عنوان گامی هرچند کوچک اما رو به جلو یاد کرد که میتواند نویدبخش عرضه خودروهای ایمن‌تر از جانب این خودروساز قدیمی کشورمان باشد.

داخل تارا اتوماتیک

فضای کابین و داشبورد تارا شباهت غیرقابل انکاری با پژو 301 دارد که این مورد برای محصولی با لقب خودرو ملی شاید چندان جالب نباشد. در واقع با توجه به طراحی متفاوت بیرونی تارا انتظار داشتیم که در داخل کابین هم با فضای متفاوتی (در قیاس با محصول پژو) روبرو شویم که این اتفاق نیفتاد. با این حال اگر سخت‌گیری را کنار بگذاریم میتوانیم به نکات مثبت این کپی‌کاری هم اشاره کنیم. مثلاً اینکه یک طرح تقلیدی و کپی برداری شده به مراتب بهتر از یک دیزان ناشیانه است و تم کلی داشبورد 301 هم از نظر ارگونومی و زیبایی حس خوبی به انسان میدهد. در واقع میتوان گفت بر خلاف طراحی بدنه اینجا شرایط تارا از شاهین بهتر است. وجود گزینه‌هایی نظیر فرمان D-CUT، نمایشگر مرکزی و آپشن‌های تکمیلی موجود روی نسخه اتوماتیک هم به مدرن‌تر دیده شدن کابین یاری رسانده‌اند.

داخل تارا اتوماتیک

کیفیت متریال مورد استفاده با اینکه از حالت ایده‌آل فاصله دارد اما به نسبت رده قیمتی میتواند قابل قبول توصیف شود. نکته مثبت دیگر در خصوص فضای جادار اتاق است که به نسبت ابعاد بدنه کاملاً راضی کننده می‌باشد. در واقع فاصله میان محورهای جلو و عقب حدود 2652 میلیمتری به بهبود جای پا برای تمامی سرنشینان کمک زیادی نموده. برای درک بهتر مطلب بد نیست اشاره کنیم که این عدد برای 207i صندوقدار 2443 میلیمتر و برای دنا پلاس 2671 میلیمتر می‌باشد. ضمناً تارا از نظر محفظه صندوق هم فضای قابل قبولی در اختیار قرار میدهد.

طراحی تارا اتوماتیک

درست است که برخی ناهماهنگی‌ها در طراحی تارا دیده میشود اما آنقدر از دیدن ظاهر تکراری دنا و کل خانواده 405 و 206 خسته شده‌ایم که روئیت یک محصول جدید، حتی با تمامی کاستی‌هایش میتواند اندکی دلمان را خوش کند. البته ممکن است از عدم وجود هارمونی میان خطوط چراغ جلو با جلوپنجره یا فضای خالی پایین چراغهای عقب و خطوط صاف و خشک بدنه تارا شکایت کنید اما اینجا نکات مثبتی هم به چشم میخورند.

تارا اتوماتیک

مثلاً سپرهای اسپرت ماشین از زوایای زیبایی برخوردارند، حجم دهی کاپوت نیز بر جذبه اتومبیل افزوده و خطوط زاویه‌دار بدنه "با وجود آنکه با معیارهای روز همخوانی چندانی ندارد" با سلیقه برخی از مشتریان ایرانی جور در می‌آید. البته از نظر اصول طراحی و هارمونی کلی میتوان شاهین را اندکی برتر دانست اما نماینده ایران‌خودرو هم در مجموع بد از کار در نیامده و بخصوص در نسخه اتوماتیک مجهز به رینگ‌های بزرگ‌تر آلومینیومی جذابیت‌های نسبی را ارائه میکند.

مشخصات تارا اتوماتیک

با گشودن درب کاپوت تارا با پیشرانه بهینه سازی شده TU5 روبرو میشویم. این موتور که در ابتدا EC5 و سپس TU5 پلاس نام گرفت قادر است 113 اسب بخار قدرت و 144نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید که اندکی بهتر از نسخه قدیمی می‌باشد. البته بنا به ادعای ایران‌خودرو داستان به همینجا ختم نمیشود و پیشرانه اصلاح شده در بحث مصرف سوخت و آلایندگی نیز بهبود نسبی را تجربه کرده. از دیگر مشخصات این انجین میتوان به مواردی نظیر: سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ (CVVT)، پیستون ضد سایش و پمپ روغن با دبی متغیر اشاره نمود. جعبه دنده تارا اتوماتیک هم از نوع 6 سرعته است و در قیاس با نمونه‌های 4 سرعته (AL4) قبلی که روی محصولات ایران‌خودرو استفاده میشد از ضرائب متنوع‌تری برخوردار می‌باشد و انتخاب‌های بیشتری در اختیار موتور قرار میدهد. البته با نگاهی گذرا به صفحه مشخصات فنی پژو 301 متوجه میشویم که تارا علیرغم تمامی اصلاحات صورت گرفته روی موتور و گیربکس همچنان نتوانسته از نظر پرفورمنس و مصرف سوخت به برادر ناتنی فرانسوی خود برسد اما با این حال در قیاس با مدل‌های TU5 ساده و گیربکس‌های 4 سرعته قدیمی پژو، شاهد پیشرفت در اعداد ارقام پیش رویمان هستیم.

مشخصات فنی تارا اتوماتیک

نام خودرو
تارا اتوماتیک
کشور سازنده
پرچم کشورایران
سال (طراحی)
1400
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1587 سی سی
تنفس موتور
تنفس طبیعی
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
113 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
144 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100
13 ثانیه
حداکثر سرعت
190 کیلومتر در ساعت
وزن
1190 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4519 طول - 1748 عرض - 1466 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2652 میلیمتر

مصرف سوخت ماشین تارا اتوماتیک

  • داخل شهر
  • خارج از شهر
  • ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • میزان تولید CO2
  • استاندارد امنیت
  • -
  • -
  • 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 50 لیتر
  • -
  • -

امکانات و تجهیزات تارا اتوماتیک

آپشن‌های پایه تارا که روی هر دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک نصب شده‌اند شامل مواردی نظیر: ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به سیستم‌های کمکی ABS, EBD, HBA, TCS, ESC, HSA، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، فرمان برقی بهمراه کلیدهای کنترلی، سیستم مالتی مدیا با 4 عدد بلندگو و امکان میرورلینك، آنتن سقفي اكتيو، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، مه‌شکن‌هاي جلو وعقب، قابليت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از داخل خودرو، چراغ روشنایی در روز، چراغ مشایعت و خوش‌آمد گویی، سیستم پايش فشار باد تايرها (TPMS) و كروز كنترل و محدودکننده سرعت می‌شوند. اما در نسخه اتومات گزینه‌های تکمیلی بسیاری مثل: سانروف، دوربین دنده عقب، تاشوبرقی آینه‌های جانبی، سنسورهای نور و باران، سیستم ورود و استارت بدون کلید، رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی (بجای 15 اینچی فولادی)، روکش‌های چرمی، صندلی‌های جلو برقی و ایربگ‌های جانبی نیز به لیست آپشن‌های پایه اضافه شده‌اند تا کد اتاق 32301 تارا از نظر سطح آپشن کمبودی احساس نکند.

تارا اتوماتیک

در خصوص ایمنی هم استفاده از یک پلتفرم نسبتاً جدید اقدام امیدوارکننده‌ای بوده که در این محصول شاهدش هستیم. البته خود پژو 301 هم در بحث ایمنی خودرو بی‌نقصی به حساب نمی‌آید و با دریافت 3 ستاره از 5 ستاره ممکن موسسه Euro-NCAP امتیاز متوسطی کسب نموده؛ اما این ستاره‌ها در سال 2014 و با استانداردهای سخت‌گیرانه‌تری در قیاس با 4 ستاره پژو 206 (مربوط به سال 2000 میلادی) بدست آمده‌اند و از این رو ارزشمندتر محسوب میشوند. ضمن اینکه در این محصول موارد تکمیلی نظیر ایربگ‌های جانبی، کنترل پايداري فعال الكترونيكي، استاندارد حفاظت از عابرین پياده و ورق هاي دوفازي (Dual Phase) با استحكام بالا خیالمان را از بابت امنیت تا حدود زیادی آسوده نموده‌اند و حالا میتوان از تارا به عنوان یکی از امن‎ترین خودروهای تولید داخل یاد نمود.

امکانات تارا اتوماتیک

کیسه هوا
كیسه هوای راننده و سرنشین جلو و جانبی (4 عدد)
سیستم صوتی
سیستم مالتی مدیا، دارای 4 عدد بلندگو، میرورلینك، آنتن سقفی اكتیو
ترمز و پایداری
سيستم ترمز ضد قفل ABS و EBD - ترمز جلو ديسكی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسكی، HSA – ESC – TCS - HBA
دیگر امکانات
فرمان برقی، كلیدهای كنترلی روی فرمان (MFC)، مه شکن های جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع برقی نورچراغ جلو از داخل خودرو، مجهز به چراغ روز، چراغهای همراه در پارکینگ، چراغ خوش آمد گویی، آینه های جانبی برقی راهنمادار هم رنگ بدنه، شیشه بالابر درهای جلو و عقب برقی، شیشه راننده مجهزبه آنتی ترپ، ایموبیلایزر، قفل مركزی با ریموت، كمربندهای ایمنی سرنشینان جلو 3 نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، ستون فرمان تلسكوپی، ایزوفیكس، سنسور دنده عقب، سیستم قطع سوخت خودكار، رینگ 16 اینچ آلومینیومی، صندلی‏ راننده 6 حركته (4 حرکت برقی و 2 حرکت دستی)، پشت سری صندلی های جلو قابل تنظیم در 2 جهت برقی و 2 جهت دستی، صندلی های عقب تاشو، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، كروز كنترل، نمایشگر دمای محیط، بازكن قفل در صندوق عقب از داخل، کاور موتور، نشان دهنده تغییر دنده GSI، روکش صندلی و فرمان چرمی، سنسور باران و نور، ورود بدون کلید، دکمه روشن و خاموش شدن موتور، زیر آرنجی

رقبای تارا اتوماتیک در بازار

با عرضه نسخه اتوماتیک شاهین میتوان شاهد رقابت نزدیکی میان فرزندان جدید سایپا و ایران‌خودرو (یعنی شاهین و تارا) بود. هر دو خودرو از پلتفرم‌های جدیدتری (در قیاس با محصولات قدیمی خودشان) برخوردارند و طبق ادعای کمپانی‌های وطنی از نظر ایمنی پیشرفت محسوسی نسبت به اسلاف خود داشته‌اند. با این حال میتوان گفت شاهین از طراحی ظاهری هماهنگ‌تری بهره می‌برد و به لطف وجود سیستم پرخوران توربو از گشتاور بسیار بالاتری برخوردار است. اما در طرف مقابل تارا با پیشرانه تنفس طبیعی 16 سوپاپ خود در قیاس با موتور 8 سوپاپ توربوشارژر شاهین، استهلاک و دردسر نگهداری کمتری دارد، کابین شکیل‌تری در اختیارتان قرار میدهد و با ارائه آپشن‌های کامل‌تر از جمله سیستم کنترل پایداری میتواند رفاه و آسایش بیشتری به دنبال داشته باشد. از دیگر رقبای تارا اتوماتیک میتوان به دنا پلاس توربو اتومات هم اشاره نمود. خودرویی که از نظر قدرت و گشتاور و شتاب برتری غیرقابل انکاری بر تارا اتومات دارد اما در طرف مقابل از نظر امنیت و استهلاک در پس رقیب تازه وارد خود قرار میگیرد. همچنین 207i اتوماتیک با وجود آنکه طرفداران خاصی دارد اما از نظر فضای کابین (بویژه روی صندلی عقب) و ایمنی قادر به رقابت با تارا نخواهد بود.

قیمت و نمایندگی

  • قیمت
  • نمایندگی

سوالات متداول

موتور تارا اتوماتیک چیست؟

با گشودن درب کاپوت تارا با پیشرانه بهینه سازی شده TU5 روبرو میشویم. این موتور که در ابتدا EC5 و سپس TU5 پلاس نام گرفت قادر است 113 اسب بخار قدرت و 144نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید که اندکی بهتر از نسخه قدیمی می‌باشد. البته بنا به ادعای ایران‌خودرو داستان به همینجا ختم نمیشود و پیشرانه اصلاح شده در بحث مصرف سوخت و آلایندگی نیز بهبود نسبی را تجربه کرده. از دیگر مشخصات این انجین میتوان به مواردی نظیر: سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ (CVVT)، پیستون ضد سایش و پمپ روغن با دبی متغیر اشاره نمود.

تفاوت تارا اتوماتیک و معمولی چیست؟

از نظر پیشرانه تفاوتی ندارند اما نسخه اتوماتیک به غیر از گیربکس 6 سرعته خودکار، به تجهیزات بیشتری مثل رینگ 16 اینچی و یا زیرآرنجی، ورود بدون کلید، دکمه استارت موتور مجهز است

گیربکس تارا اتوماتیک از چه نوعی است؟

جعبه دنده تارا اتوماتیک از نوع 6 سرعته است و در قیاس با نمونه‌های 4 سرعته (AL4) قبلی که روی محصولات ایران‌خودرو استفاده میشد از ضرائب متنوع‌تری برخوردار می‌باشد و انتخاب‌های بیشتری در اختیار موتور قرار میدهد.

تارا اتوماتیک از نظر سطح آپشن چه تفاوتی با نسخه دنده‌ای دارد؟

آپشن‌های پایه تارا که روی هر دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک نصب شده‌اند شامل مواردی نظیر: ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به سیستم‌های کمکی ABS, EBD, HBA, TCS, ESC, HSA، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، فرمان برقی بهمراه کلیدهای کنترلی، سیستم مالتی مدیا با 4 عدد بلندگو و امکان میرورلینك، آنتن سقفي اكتيو، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، مه‌شکن‌هاي جلو وعقب، قابليت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از داخل خودرو، چراغ روشنایی در روز، چراغ مشایعت و خوش‌آمد گویی، سیستم پايش فشار باد تايرها (TPMS) و كروز كنترل و محدودکننده سرعت می‌شوند. اما در نسخه اتومات گزینه‌های تکمیلی بسیاری مثل: سانروف، دوربین دنده عقب، تاشوبرقی آینه‌های جانبی، سنسورهای نور و باران، سیستم ورود و استارت بدون کلید، رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی (بجای 15 اینچی فولادی)، روکش‌های چرمی، صندلی‌های جلو برقی و ایربگ‌های جانبی نیز به لیست آپشن‌های پایه اضافه شده‌اند تا کد اتاق 32301 تارا از نظر سطح آپشن کمبودی احساس نکند.

آیا موتور TU5 پلاس همان EC5 است؟

بله؛ پیشرانه EC5 در واقع همان موتور ارتقاء یافته TU5 است که بعدها نامش به TU5 پلاس تغییر یافت. این انجین نسبت به مدل قدیمی اندکی قویتر است و همزمان از آلایندگی و مصرف سوخت کمتر بهره می‌برد. از دیگر مشخصات این پیشرانه 113 اسب بخاری میتوان به مواردی نظیر: سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ (CVVT)، پیستون ضد سایش و پمپ روغن با دبی متغیر اشاره نمود.

تارا اتوماتیک از نظر ایمنی در چه سطحی قرار دارد؟

در خصوص ایمنی هم استفاده از یک پلتفرم نسبتاً جدید اقدام امیدوارکننده‌ای بوده که در این محصول شاهدش هستیم. البته خود پژو 301 هم در بحث ایمنی خودرو بی‌نقصی به حساب نمی‌آید و با دریافت 3 ستاره از 5 ستاره ممکن موسسه Euro-NCAP امتیاز متوسطی کسب نموده؛ اما این ستاره‌ها در سال 2014 و با استانداردهای سخت‌گیرانه‌تری در قیاس با 4 ستاره پژو 206 (مربوط به سال 2000 میلادی) بدست آمده‌اند و از این رو ارزشمندتر محسوب میشوند. ضمن اینکه در این محصول موارد تکمیلی نظیر ایربگ‌های جانبی، کنترل پايداري فعال الكترونيكي، استاندارد حفاظت از عابرین پياده و ورق هاي دوفازي (Dual Phase) با استحكام بالا خیالمان را از بابت امنیت تا حدود زیادی آسوده نموده‌اند و حالا میتوان از تارا به عنوان یکی از امن‎ترین خودروهای تولید داخل یاد نمود.

نظرات کاربران

115 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/6/28
Al4 بذارین سرش بخندیم
1400/12/5
چرا شما ها فقط دارین بدی های یکچیز ایرانی رو نگاه می کنین؟! حداقل تارا در ایران پیشرفت خوبی بوده. مثلا سیستم کنترل کشش و پایداری ، چراغ یک تکه و متصل عقب ، صندلی چرم و پارچه ، استارت دکمه ای و ورود بدون کلید ، نمایشگر لمسی جدید ، سنسور نور و باران و… داخلش وجود داره که باز هم پیشرفت خوبی در صنعت خودروسازی بوده و ما نباید همه اش بدی های کل کشورمون رو ببینیم. الان گیربکس اش ۶ سرعته اتوماتیکه بعد میگی گیربکس ای ال ۴ روش بذارین تا سرش بخندیم؟
1401/1/25
برادر من این کجاش ایرانیه این همون پژو ۳۰۱هه که فقط بدنش عوض شده و موتور خیلی ضعیف تر گذاشتن روش و گیربکسی که سابقه تقه زدن داره و هممون روی پارس tu5دیدیمش

شماهایی که از تارا دفاع میکنید تاحالا ماشین خوب زیر پاتون نبوده وقتی از پراید و پژو بشینی پشت تارا معلومه که تعریف میکنی
1401/4/16
همه مثل شما از پشت بنز نمیشینن پشت تارا
1401/4/29
در جواب به ناشناس. دوست عزیز گول ظاهر اینو شاهینو نخور داریم برمیگردیم به پیکان با قیافه جدید! شما هزار تا آپشن بزار رو ماشین وقتی همشون سرهم ۲ ماه کار نکرده به تق تق می افتن فایده داره؟ یکی از فامیل های ما رفت تارا خرید ۲۵۰ کیلومتر که راه رفت گیربکسش کلا مرخص شد و ۲ هفته تو نمایندگی خوابید و اوناهم گفتن تکنولوژی گیربکسش کابلی هست و قدیمیه و همینه که هست! بعد باهم رفتیم یجا تارا اون تو برف گیر کرد تا زیر کاپوت رفت زیر برف. بعد که برفو کنار زدیم دیدیم کل رنگ سپر جلو رفته و پوسته پوسته شده! تازه بعدشم که واسه سرویس دوره ای رفت نمایندگی گفتن رادیاتور ماشین مشکل داره و بازم ماشینش ۴ روز خوابید. آخرم با کلی ضرر فروخت و الان رفته دنبال ماشین چینی! کلا خریدن خودرو از این خودروسازای ما مثل تخم مرغ شانسیه و یا در حد پایین در میاد یا اینجوری فاجعه!ببینین صنعت خودروسازی ما بکجا رسیده که مردم میگن چینی سگش شرف داره به ایرانی! این ماشین هاهم نه سیستم های پایداریش خوب کار میکنه نه هیچ چیز دیگش. فقط چندتا چیز از ۲۰۶ و سمند و دنا بزک کردن رو پلتفرم پژو ۳۰۱ میگن خودروی تماما ایرانی! که تازه اوناهم همه چیزش از کالاهای بازیافتی رده چندمی چینی و روسی میاد! کیفیت ادوات کابینو صفحه نمایشگرشم افتضاحه مطلقه. تا وقتی یه مشت ادم بی فکر به قول گفتنی " زیادی خوش خیال" این ماشینا رو بخرن همین میشه. ماشین های ایرانی از نظر ظاهری دارن بهتر میشن( کماکان که البته تو سال ۲۰۲۲ از نظر ظاهری هم ۲۰ سال از دنیا عقبیم) ولی از نظر باطنی هر روز بدتر و بدتر میشن و واقعا این خودروسازان ما مشتری مداری رو فراموش کردن. از ادمین خودروبانکم میخوام این نظر منو منتشر کنه که مردمی که میخوان اینو بخرن یه وقت خدایی ناکرده مثل این فامیل ما ۵۰۰ میلیون سرمایه رو همینجوری از دست ندن. یا علی
1400/8/20
اگه یه روزی پرادو هم بسازیم عده ای هستن که بزنن تو سر تولید داخل...
1400/9/4
باسلام
من امروز چند تا آگهی تارا اتوماتیک دیدم که قیمتش رو ۱میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان گذاشته بودن
آدم خیلی باید احمق و ابله باشه که بره ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون پول بی زبون رو بده به این آشغال تولید داخل رو بخره
گزینه هایی که میتونید با این پول بخرید یکیش رنو تلیسمان با کارکرد ۳۵۰۰۰ تا ، پژو ۵۰۸ با کارکرد ۳۰۰۰ تا، کی ام سی کی ۷ صفر کیلو متر ، اریزو ۶ ۰ کیلو متر ، اریزو ۵ ۰ کیلو متر نیو . من با اینا کاری ندارم.
خود پژو ۳۰۱ اصلی فرانسه قیمت ۰ کیلومترش زیر یک میلیارد تومان هست. بعد باید بریم اشغال تولید داخل رو بخریم ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون
ولی این ماشین قیمتش اصلا منصفانه نیست و قیمتش تو رنج ۴۰۰ میلیون تومان هست نه بیشتر
بازار بی صاحب به این میگن که هر کس هر غلطی بخواد توش میکنه
یعنی خاک تو سر صنعت خودرو سازی ایران.
ادم بره دنا پلاس توربو اتوماتیک بخره ۴۳۰ میلون ۲۰۰ میلیون خرجش کنه میشه بنز.
با این همه حرف باز هم مردم غیور ایران میرن میخرن این اَشغاااااال رو.
ایرانی های عزیز لطفا قبل از خریدن این اشغال یکم فکر کنید.
1400/9/6
@شاهین
بیا پایین حتی سر سردبیرم درد گرفت
1400/9/20
داداش تو خیلی احمقی که قیمتش رو باور کردی / قیمت این ماشین زیر ۵۰۰ هست
1400/11/24
مگه شما ژاپنی هستی که میخوایی پرادو تولید کنی؟ شما هم مثل من یک ایرانی هستی که فقط میتونی خودروهایی تولید کنی که تکنولوژیشون مربوط به 30 سال پیش فرانسه هست . منو تو فقط میتونیم خودرویی تولید کنیم که ایربگ هیچکدومشون در تصادفات باز نشده(تصادف جاده بهبهان). منو شما فقط میتونیم خودرویی تولید کنیم که کشورهای جنگ زده و فقیر هم حاضر نیستند سوارش بشن . چی میگی رفیق ؟ پرادو تولید کنی؟ دیگه به فهم خودت که توهین نکن . خودروساز داخلی حدود 7 سال سراتو تولید کرد(موتور2000cc با 156اسب بخار قدرت) و تو این مدت حتی نتونست موتورش رو روی دنا(150 اسب از 1700cc با توربوشارژ) و شاهین تارا کپی کنه که دیگه نیازی به استفاده از موتور پر استهلاک توربوشارژ نداشته باشه .جک جی4 با موتور1800 تونسته 10سال پیش 141 اسب بخار قدرت بگیره. واقعا به این صنعت خودروسازی اونقدر امیدواری که فکر میکنی میتونه پرادو تولید کنه؟ البته که میتونه. اما زمانی که ژاپن داره خودروی پرنده تولید میکنه ما هم میتونیم پرادوی 2003 تولید کنیم .مبارکت باشه این صنعت خودروسازی برادرجان .الحق که مبارکت باشه .
1400/11/25
خواهشا حرف های صد من یه غاز نزنید. شما نگران نباش ایران خودرو ماشینی با کیفیت پرادو بسازه کسی ایراد نمی گیره.
1401/3/1
واقعا برای کسانی که از خودروی داخلی بد میگن متاسفم توی این کشور همه جی هست امنیت و.... و حتی کسانی که غر می زنن سر محصول ایرانی هم هست اگر می تونین به جای غر زدن سر این محصولات خودتون کاری بکنین با این همه تحریم و سختی ساختن همجین چیزی خیلی هنره برین خداتون هم شکر کنین خیلی ممنون از اقای محسن اله طه خیلی خوب توضیح میدن و اطلاعات خوبی به ما میدن و به ویژه خود خودرو بانک که این همه زحمت برای ما میکشه و همهی دستنکاران
1401/4/18
توایران هرچی گیرت اومد بخر فرغون بود بخر خودرو بود بخر چون مجبوری تا اخر دنیا همینه
1401/4/29
@محمد طاها زیاد
بعله مملکت ما همه چی داره دوست عزیز! رتبه ۱۶۰ از نظر متوسط حقوق، و رتبه ۵۱ از نظر صنعت خودروسازی ( که کلا ۵۵ تا کشور بیشتر خودروساز نیستن)، رتبه ۲ از نظر فلاکت اقتصادی و رتبه ۱۹۰ و اندی از نظر ارزش پاسپورت طوری که از کشورای افغانستان و عراق و لیبی و بنگلادش هم ارزش پاسپورتمون کمتره! حالا شما به این میگی همه چی؟ شما که به امنیت باور داری برو مرکز تهران ۵ دقیقه گوشیتو در بیار اگه خفتت نکردنو گوشیتو نزدن بیا من همینجا یه تارا بهت مفت میدم. داداش ما اینهمه نخبه کنکوری داریم که ازشون استفاده نمیکنیم از این کشور دارن میرن. ما تازه میخواییم ماشین برقی تولید کنیم در صورتی که سال ۸۱ وقتی هیچ جای دنیا ماشین برقی نداشت آقای جمشید آرین اصل واسه ما یدونه ساخت ولی ایران خودرو و سایپا بهش گفتن کار تو آینده نداره و ماشینشو انداخت تو دره! الان کجاست؟ تو بخش طراحی و تکنولوژی خودروهای برقی شرکت مرسدس بنز! بعله ما اینهمه نخبه داریم. ما اگه میتونیم تو زمینه جنگی کپ پهپاد آمریکایی بزنیم با اینهمه نخبه یعنی همینکارو نمیتونیم تو خودروسازی بکنیم؟ اتفاقا با اینهمه نخبه و سرمایه ملی و انحصاری که خودروسازای ما در دست دارن اگه الان پورشه ماکانم بزنن هنر نکردن بعد شما میگی این خیلی هنره؟ این ماشینم یه فرغونیه مثل همه فرغونای ایران فرغون. البته لقب فرغونم زیادشه چون یه فرغون حداقل ۵ سال کار میکنه ولی این ۱ سالم کار نمیکنه.
1401/5/13
درود بر شما . به خودمون اعتماد نداریم
1401/8/7
این ماشین رو باید با خودرو های داخلی مقایسه کنیم نه خارجی تازه از بعضی از خودرو های خارجی هم بهتره<چینی> ما خودمون تارا داریم چرا دروغ بگم مشکل های برقی داره اونم بخاطر کیفیت پایین قطعاتشه اگه قطعاتش درست باشه واقعا خودرو خوبیه بی صدا با تکون های کم
1401/12/21
با این فرمون پیش بریم و فقط کپی کنیم خوش بینانه 50 سال دیگه پرادو ساختین بدین ما یه بوق بزنیم
1402/4/27
صد در صد میزنیم تو سرش. چون موتور TU5 میذارن رو پرادو تولید داخل. مطمئن باش.
1400/8/25
خودروی خوب و جالبی بنظر میاد امیدوارم قیمتش جوری باشه که بتونیم بخریم و حصرت سوار شدن به ماشبنهای آپشنال به دل جوونهای ایرانی نمونه ...آمییین
1400/11/24
جوون ایرانی در مرحله ی اول نیاز به امنیت داره تا آپشن که تصادف جاده بهبهان نشون داد نباید جوانهامون رو سوار این ارابه ها کنیم . توصیه میکنم شماهم آرزوتو تغییر بدی .
1401/8/27
حسرت
1400/9/2
😂😂🤣🤣😭
1400/9/5
باید از یجایی شروع به تغیر نوع تولید کنیم چه از نظر کیفیت چه از نظر قیمت، واقعا باید مصرف کننده تو الویت باشه ولی فعلا اینطور نیست ، در مورد تارا بنظرم برای شروع رقابت با ماشین های خارجی ماشینی خوبی هستش ولی راه زیادی داریم ، ولی اصلا قیمت مناسب نیست وقیمت بالاست دیگه مضرات تحریم نباید از جیب مردم بره.
البته نظر دادن و کارشناسی کردن راحته ، استهلاک ماشین خارجی بیشتره یا داخلی
قیمت مزدا 3 چنده ؟؟
ملشین های خارجی خوبن ولی خدای نکرده نیاز به تعمیر باشه ی فرد عادی نمیتونه از پس مخارج بر بیاد
1400/9/22
زیر ارنجی هم اپشنه 😅
1400/9/27
خدایی این الان کجاش تولید ملی حساب میشه.۳۰۱ دسکاری کردن به اسم خودشون.یعنی کلا ایرانخودرو این مدلیه.الانم دارن ۲۰۰۸ دستکاری میکنن به اسم کراس وطنی.همون مونتاژ ادامه بدید.مهندسای عزیز به زحمت نندازید
1400/10/22
قیمت تارا اتومات تو بازار اصلا مشخص نیست ولی چند آگهی دیدم تا 900 میلیون آگهی کرده بودن که خیلی بالاست و اندازه جک و هایما است
1400/11/24
اختلاف قیمش ناشی از اختلاف سطح حماقت بعضیهاست . هرچه قیمت بالاتر ، حماقت مشتری بیشتر.
1400/10/26
دوستان خواهش میکنم اینقدر گلایه نکنید - شعار بیجا هم ندید - دقیقا این نوع خودورها و حتی پراید در محدوده لیاقت ما ایرانیان هست . که اگر نبود نمیبایست تولید میشد و یا اینقدر براشون سرو دست میشکستیم . حتی براشون در قرعه کشی شرکت میکنیم و حتی برخی نذر میکنند که برنده بشن . خودروهایی که هیچ یک از مسئولین ندارند و سوار نمیشوند . خودروهایی که هیچکدام در سانحه ی چند روز پیش ایربگهاشون عمل نکرده و برخی از بزرگواران دم از تولید پرادو میزنند.
1401/2/9
گل گفتی
ما هر چی گرون میشه میرویم میخریم
1400/10/27
نظرات دوستان بستگی به سلیغشون داره. مثلا ویدیو پخش شده از بررسی تارا که روی گردان(فسمت تنظیم باد کولر) رنگ سفید پاشیده شده در حالی که توی بررسی یک ویدیو دیگه این رو نمی بینیم و یکی دیگه اینکه انگشت می کنه لای شیار های بین بدنه (که واقعا شاید تا آخر عمر صاحاب ماشین دستش اونجا نخوره چون دور از دسترسه) بعد میگه برندس!!!!!! آخه هویج آخه شلغم اینکه اونجا برنده باشه یا کند باشه چی به تو میرسه؟ یه جا دیگه گفته بودند دندش کجه!!! کدوم عقل سلیمی این ویدیوی مزخرفو به نظرتون باور میکنه؟؟؟ بعضیا با داخل و محصولاتش دشمنی دیرینه دارن و حتی اگه خودرو سازی به پیشترفتی قابل تحصین هم داشته باشه باز هم لفظ آشغال رو به اونا نسبت میدن. بله هنوز اون چیزی که استانداردشو داریم نشده و با خودروی خوب فاصله داره اما اینکه دست از سر کچل سمند-سورن- دنا(برادر سمند با گل و بلبل) بالاخره برداشته و زورشو زده تا محصولی با پیشترانه متفاوت و آبشن هایی که تاحال تو ایران نبوده مثل کنترل کشش پایداری و.... جای تشوق و آفرین ایرانی داره نه توهین و سرزنش!!
1400/11/24
واقعا برات متاسفم با این دید ساده لوحانت .
1400/12/5
آفرین دقیقا همینه. ولی ایران خودرو اگر بنز هم تولید کنه بالاخره یک روزی باز مردم میگن آشغاله برای اینکه ایرانیه. اه یکم بگین آفرین اولین خودروی ایرانی ای هست که من داخلش همچین چیزی رو می بینم نه اینکه آشغاله!
1401/5/22
ناشناس بیا پایین حتی سر خود ایران فرغونم درد گرفت
1402/3/6
از کل اپشنش فقط سیستم پایداری داره ودیگر هیچ....
1400/10/29
ظاهر پرشیا که مال بیش از ۲۰ سال پیشه از این بهتره به نظرم و حتی فنیش هم قویتره. صنعت خودرو ما همش شده ملغمه های عجیب و غریب و برگشت به عقب...
1400/12/5
آره کیفیت ماشین های الان ایرانی دوباره برگشته به عقب و داره بد و بدتر میشه اما پرشیا از نظر فنی قویتر از تارا نیست یعنی تارا حدودا ۱۰ اسب بخار قدرت و ۴ نیوتن متر گشتاور بیشتر داره و ظاهر تارا هم بد نیست فقط باید اون چراغ های عقبش رو تغییر بدن ولی به غیر از اون واقعا پیشرفت خوبی حداقل در صنعت خودروسازی ایران داشته و قراره که کلی هم صادرات داشته باشه.
1400/11/12
یک درخواستی که از مسئولین رده بالای کشور دارم این است که مشکل صنعت خودروسازی فقط با برکناری مدیر عامل ایران خودرو حل نمی شود طراحی و تولید چنین خودروهایی نشان میدهد این شرکت در سطوح معاونت و کارشناسی هم دارای اشکال است لطفا کلیه پرسنل بخش تحقیق و توسعه و طراحی را به سازمان های دیگر مثل ادارات دولتی انتقال دهید و از نفرات متخصص صنعت خودرو که در اروپا و آمریکا تحصیل کرده و مشغول کار میباشند دعوت به همکاری کند
1400/11/13
نیمه لوکس ؟؟؟ انگار معنی لوکسا نمیدونید این ماشین یه ماشین کاملا اقتصادیه و هیچ اسم لوکسی نمیشه روش گذاشت لوکس میشه خودروهایی مثل بنز s یا بی ام و سری هفت و نیمه لوکس میشه بنز e کیا اپتیما هیوندا جنسیس درسته وضعیت بازار خودرو خرابه ولی یه پارامارایی همیشه ثابتن
1400/11/14
یکی از دوستای من تارا دنده ای داشت و به زور فروخت. مشکلات عدیده ای داره مثل: بد جا رفتن دنده یک و دو، از جا در آمدن دنده پنج، مشکل تهویه، کیفیت مونتاژ افتضاح جوری که مثلا تو فاصله کاپوت و گلگیر ها راحت انگشت میره داخل درز ، جنس پلاستیک خشک بی کیفیت داشبورد و رو دری ها، کیفیت بد بلندگو ها و خش خش در صدای بلند، قالب درب صندوق با چراغ مچ نیست، سینی زیر موتور تا انتها پوشش نداده، جانمایی بد کلیدهای بالابر شیشه که روی درب نیست، مولتی مدیا اندروید نیست ، کفی صندوق که یک طرفش روکش نداره و با رطوبت حتما خراب میشه و از همه بدتر کیفیت خیلی پایین ورق های بدنه خودرو در سقف و درب ها که جنس سقف واقعا مثل حلبی میمونه. واقعا به نسبت قیمتش ارزش خرید نداره، چه دستی چه اتوماتیک.
گول این تبلیغات ها رو نخورین. هیچ گربه ای برای رضای خدا ماهی نمی گیره
1400/11/27
خیلی دقیق بررسی کردی...یکم مشکوک میزنی...این جزییات رو خود ایران خودرو هم نمیدونه...رلکس باش
1400/11/21
طراح باید جرات داشته باشه، تو ایران همون مونتاژ بهتره، نه بیان هر قسمتی از ماشین های دیگه کپی کنن بعد اسمش یه چیز دیگه بذارن، این ماشین باید اسمش حرامزاده گذاشت
1400/11/23
قیمتش رو تا این تاریخ که ۲۳ بهمنه توی دیوار زدن ۶۵۰ تومن . دوستان همین که بلاخره دست از سر چکش زدن توی سر سمند ورداشتن واقعا یه چیزی در حد شق القمر و ..... بوده و نباید غافل از پیشرفت هاش بود . ولی بعضیا واقعا ناحق میگن . آخه این چی داره که اینقدر باید از دنا گرونتر باشه . با پول این یه تویوتا کرولا خیلی با کیفیت میتونی بخری . دلیل این گرونی ماشینای ژاپنی و چینی اونا نیستن گمرک ماست که ۱۰۰ درصد پول خود خودرو رو میکشه روش و واردش میکنه . خیلی منطقی بیای امکانات رفاهی دنا و این رو مقایسه کنی صد در صد دنا بهتره . واقعا ظلمه . اگر حدقل یه انحنایی به در ها میدادن یا یه اسپویلری یه هداپی چیزی واقعا واقعا ۶۰۰ به بالا می ارزید . تا کی توی این مملکت باید به دنده اتوماتیک و سانروف بگیم آپشن ؟؟!! اصلا کسی توی چین با اون جعبه دستمال کاغذی هایی که میسازه میدونه کلاچ یعنی چی؟ . از بس که به جای تلاش برای انحصار برای احترام به مردم تلاش میکنن . ولی ما چی . از صبح تا شب دولت و مردم میریزن به حلقوم خودروسازی سیر نمیشه که هیچ تازه میگه دارم ضرر میدم !!!!!!!!!!!
اگر اینا چیزی در حد پرادو سال ۲۰۱۰ به قبل بسازن من اولین کسیم که با ۶ میلیارد حاضرم بخرم ! . تو بساز بیخیال پول مردم
1401/2/8
دوازده ساله ماکسیما زیر پامه چرا باید قبول کنم این پیشرفت ایرانه که هنوز یه خودروی بالای پنجاه درصد ایرانی نمیزنیم
1401/2/17
با سلام و عذرخواهی بابت طولانی شدن متن
من حدود یک ماهی هست که تارا اتوماتیک از بازار گرفتم برای مصرف شخصی. قبلا تندر و سراتو ۲۰۰۰ اپ‍شنال داشتم. میخوام این ماشین رو با رقیبهای فعلی مخصوصا دنا اتومات مقایسه کنم که اگر کسی خواست بگیره آگاهانه تصمیم بگیره. اولین نکته اینکه در این رنج قیمتی (فعلا ۵۸۰-۵۵۰) هیچ ماشین صفر اتوماتیک و با سطح نسبی آپشن و فراوانی خدمات تو بازار نیست. برای مقایسه با دنا اتومات: مزیت دنا فقط قدرت موتور بیشتر است که من در کنار مزایای تارا در مقایسه دنا اینو ترجیح دادم. مزایایی مثل: استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، کنترل پ‍ایداری، اتاق واقعا جادار، جعبه خیلی بزرگ، اتاق کاملا بی صدا و بدون صدای موتور، موتور تنفس طبیعی و بدون مشکلات توربو، مصرف واقعا کم. در مورد کشش موتور هم دوستان باید بگم که اولا شما ۶ دنده رو به صورت دستی هم دارید و دوم اینکه با مد رانندگی اسپرت که کنار دنده فعال میشه ماشین واقعا عالی میشه و هیچ کمبودی نداره. شاید من خوش شانس بودم و تارایی که تحویل گرفتم واقعا هیچ مشکلی نداشته ولی بدون جانبداری و با مقایسه با وضعیت موجود بازار واقعا در رنج قیمتی خودش بهترین ماشین صفر هست. در ضمن من قبل از خرید خیلی بررسی میکنم و این ماشین رو با ماشینهای چینی خیلی کم کار در همین محدوده قیمت مثل بسترن بی ۳۰، لیفان ۸۲۰ ، ام جی ۳۶۰ و یا ساندرو استپ وی اتوماتیک مقایسه کردم و نهایتا اینو گرفتم. جمیع فاکتورهایی مثل رانندگی نرم و بدون ضربه تعویض دنده، گیربکس ۶ دنده با مد اسپرت واقعی، اتاق و موتور بی صدا، اپشن راضی کننده‌، موتور تنفس طبیعی، فراوانی قطعات و نمایندگی، مصرف کم، اتاق بسیار جادار، کنترل مناسب در پیچها، ترمز خوب و دید به جلو عالی را در نظر بگیرید و بعد تصمیم بگیرید. معایب ماشین هم به نظر من فقط سیستم صوتی ضعیف و دید عقب کم است. در ضمن با این هزینه میشه به گزینه های کره ای و ژاپنی ولی با کارکرد خیلی بالا هم فکر کرد که کاملا سلیقه ای هست و من ترجیح دادم نگیرم با این وضع قیمت قطعات موتوری و بدنه.
1401/4/6
سلام لطفا فیلم بررسی تارا اتوماتیک را بگذارید
1401/4/29
سلام من یک عدد تارا اتوماتیک دارم.امروز به عنوان روز اولی که نشستم توش رضایت داشتم با اینکه داشبورد متریال خاصی و کیفیت خاصی نداره و در مقابل ماشین های قبلیم پارس و ۲۰۷ کیفیت بالاتری داشت و حس رانندگی خیلی خوبی هم میداد سواریش هم احساس کردم از پارس نرمتره این تجربیات ۱ روزم بود با این خودرو
1401/5/10
با سلام خدمت دوستان بنده تارا اتومات خریدم یه دو ماه رانندگی کردم شهرستان رفتم توی کفی و سینه کش رانندگی کردم خدایی در حد خودش بد نبود صدای موتور توی اتاق نمیاد اولش هم یکم مشکلات برقی داشت بردم نمایندگی گفتن فراخوان تعویض سیم کشی داشته برام درستش کردن از اون موقع واقعا اذیت نکرده و نسبت به ماشین های هم رده ایرانی بنظرم بهتره عملکرد گیربکس اتومات عالی فقط یه چیز امروز دیدم حالم گرفته شد امروز 10مرداد 1401باران شدید گرفته بود برف پاک کن روشن کردم دیدم برف پاکن ها عین پیکان قدیمی باریک و بی‌کیفیت هستند و روی اتومات سیستم برف پاک کن قاطی می‌کنه ولی عملکرد گیربکس اتومات خوبه فرمان برقی درست کار نمیکنه یعنی وقتی سرعت کم می‌کنی همونجوری سفت میمونه مثل فرمان پیکان یعنی سیستمی که با سرعت فرمان برقی رو سفت و شل می‌کنه درست کار نمیکنه عایق بندی ماشین من خوبه باران توی اتاق نفوذ نداشت ترمز ها بد نیستن در کل ماشین بد نیست و خوب و عالی در حد ماشین هایی مثل سراتو و هیوندای سواری نیست نمره 50از 100بنظرم میگیره
1401/5/11
@momeni
من فقط خواستم از اقای مومنی تشکر کنم خیلی خندیدیم
ممنون😂❤️
1401/5/19
پدر ناشناس این گیربکس فقط روی ۲۰۷کلا قرمزی و تارا at و دنا پلاس توربوat نصب شده و این ماشین موتور روی پایین ترین خروجی تنظیم شده من دوستم تا ۱۳۴ اسب هم بردش بالا با تغییر نرم افزاری و ایسیو درسته۳۰۱ باکیفیت تره ولی تارا برای ایران ساخته شده و دیگه مثل پژو تو تابستون نه کولر بدی داره و تارا جوش اوردن و ناک زدن موتور رو نداره لطفا قبل از حرف زدن فکر کن دوست عزیز
1401/10/12
درود دوست عزیز
من نمی‌دونم اخه اون بیشرفی که میاد میگه گیربکسش همون گیربکس پژو پارسه و تقه میزنه مریضه یا نه؟ این گیربکس فقط روی دنا و ۲۰۷ بوده بعد میاد حرف مفت می‌زنه آخه بدبخت وقتی سوار نشدی و اطلاعات نداری مرض داری میای دروغ میگی؟ یک مشت روانی انگل
1401/5/29
بعضی از دوستان باید کتاب غرب زدگی جلال آل احمد رو حتما بخونن. خب دوست عزیز بالاخره از یه جایی باید شروع کنیم دیگه‌. ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم با ساختن دمپایی انگشتی شروع کرد و بعد از چندین سال شد یه کشور قوی (در اقتصاد البته). بعدشم بعضی از ایرانی جماعت فقط غر زدن بلده. برا ما ایرانی ها همیشه مرغ همسایه غازه. همه جای دنیا همه چی اوکیه فقط ایران بدبختی داره؟ خواهشها مثل کبک سرتان تو شبکه های ماهواره ای نکنید که فقط خوبی های دنیا رو نشون می دن. یه کم مطالعه کنید یه کم اخبار کشور خودتونم ببینید که از اون ور دنیا گزارش میگرن و بدبختی اونا رم نشون میدن. چند وقت یه عکسی از دبی گرفتن که قسمت فقیر نشینش در کنار برجای با کلاسش بود.
دوست عزیز از غیر از ایران فقط خوبی و از ایران فقط بدی هاش رو نبین. چشمها و عقلها را باید شست.
1401/6/19
هرکسی که کشور شو مسخره میکنه و با افتخار همه جا پخش میکنه و. منتظر لایک. یه سری ادم. مثل خودشه یعنی اندازه ی یه ارزن شخص خودشو قبول نداره داره خوشو نژاد خودشو خونه ی خودشو کشورشو ضعفای خودشو همه رو برای همه توضیح میده و خجالتم نمیکشه چرا بعضی از مردم به ظاهر ایرانی ولی خائن به ایران و طرفدار هر کی غیر ایران به این فکر نمیکنن هرچی تو سر محصولات داخلی بزنن هرچی تو سر کشورشون بزنن دارن با پتک تو سر خودشون. و سخصیتشون میزنن؟؟؟؟؟؟؟
1401/7/10
چرا حرف مفت میزنی داداش.تا زمانی که فضای انتقاد نباشه و حق انتخاب گرفته بشه از افراد،ماشین بی کیفیت تولید میشه.وگرنه وقتی ماشین عالی تولید داخل با قیمت مناسب تولید شود،خریدار ایرانی هم ترغیب میشه برای خرید.
1401/7/10
ممنون محسن جان بابت توضیحات خوبت،
در مورد زیرآرنجی درست میگی، بهتر بود به شکل بهتری طراحی میشد. اما برای خواباندن ترمز دستی،‌ باید زیرآرنجی رو به سمت بالا داد.
در مورد دکمه استارت/استاپ نمیشه به ایران‌خودرو نقد جدی وارد کرد. چون قرارگیری این دکمه در سمت چپ برگرفته از طراحی پزو 301 هست.
به نظرم ماشین‌هایی که ایرانی‌ها در طراحی یا موتورشون تغییرات زیادی می‌دهند، چندین سال طول میکشه تا به بلوغ برسند.
1401/7/10
طراحی ظاهری ، زشت و بد ترکیب و هیچ تناسبی با طراحی های روز دنیا نداره !!
طراحی داخلی ، دستپاچه گیه طراحی کاملا در تارا به جشم میخوره از جای قرار گرفتن دکمه ی استارت تا دریچه های تهویه و بالابر های شیشه !! یجورایی دوستان هنوز توو دهه ی هشتاد میلادی گیر کردند !!
کیفیت افتضاح صندلی ها و داشبورد هم حسابی توو ذوق میزنه
در کل بی حوصلگی و عدم رغبت ایران خودرویی ها در ساخت تارا موج میزنه !! مهندسی ناشیانه ی قیمت هم بهش اضافه کن
یعنی اگر کل خودرو سازی دنیا همین امروز متوقف بشن و. ایرانخودرو با سرعت به کارش ادامه بده ; شاید صد سال بعد به استانداردهای سایر خودرو سازهای مطرح برسه ..
1401/7/11
چی میگی تو؟ معلوم نیست موتور گازی سواری یا پراید چپه مدل هفتاد فقط اومدی یه نظر مسخره بدی بگی که یه نجاستی تو ذهنت هست ، کلا هیچی نمیدونی ، این خودرو همون ۳۰۱ هست منتها طراحیش بشدت زیباتر هست خصوصا از نمای عقب ، موتور و گیربکسش هم از ۳۰۱ بهتر هست توی ایران ۳۰۱ هست و میتونی بری مقایسه کنی ، طراحی داخلیش که همون ۳۰۱ هست فقط بدنه چراغها تغییر کرده و بهتر شده شما نمیتونی بگی که خودرو ۳۰۱ ماله بیست ساله پیش هست خودروسازی فرانسه که آزاد هست بهترین طراح هارو میتونه استخدام کنه همین خودرو توی پنج تا قاره داره فروش میره و جالبتر اینکه حتی توی چین که دولتش معافیت های مالیاتی میده و مواد اولیه کل دنیا از چین تامین میشه و کارگر ارزان هم داره قیمتش از ایران خودرو گرونتره متاسفانه خیلیا با یک حماقت عجیبی فقط قصد دارن همه چیز رو تخریب کنند حالا چرا نمیدونم همیشه برام سوال بوده بیشتر فکر میکنم اینا یا ضریب هوشی پایین دارند مثلا خودروی ارزون رو میان با یک خودروی سوپر اسپرت مقایسه میکنند و یا ایرانی و بچه این آب و خاک نیستن ، هر کدوم از کشورهای اطراف ما از عراق و ترکیه و افغانستان و تاجیکستان و کشورکهای حاشیه خلیج فارس و حتی کسورهای شرقداروپا و آمریکای لاتین و آفریقا اگه میتونست یه همچین خودرویی ولو از نظر شما بد درست کنه مردمش چه شعرها و عکسها و تعریف و تمجیدی که ازش نمیکردن ولی تو ایران نمیدونم چرا بعضیا هستن همه چیز مثل خاری میره تو چشمشون و قصد دارن هرطور شده بگن نه آشغاله ما بدبختیم مرغ همسایه غازه!
1401/7/13
طراحی داخلی که تقریبا کپی شده همان 301است با تفاوت کمتر از 5 درصد و فکر می‌کنم مگر اینکه این اشکال شما به طراحی داخلی اشکال به شرکت پژو باشد
کلید استارت سمت چپ و راست موضوعی است که شرکت براساس تعریف شان جا نمایی می‌کنند
مثل پورشه که آن هم سمت چپ است
نمیدانم داخل تارا را با کدام ماشین مقایسه کرده که این مقدار اشکال در این ماشین دیده اید
1401/7/10
با سلام
من برج ۱۲ سال ۱۴۰۰ تارا دنده ای رو از شرکت تحویل گرفتم یکی نقاط قوت از ماشین مصرف سوخت بسیار عالی این خودرو هست، ماشین خارجی نیست اما از رویه پژو ۳۰۱ بومی سازی شده ، برای کشور ما این امکانات کنترل کشش و پایداری برای شروع که رویه این ماشین کار شده هر چند دیر اما خوبه که تو ماشینای ایرانی متمایز میکنه انصافن تو این مدت در کل من ازش راضی هستم صدای موتور تو ماشین نمیاد عایق بندی خوبی روی ماشین کار شده کولرش خوبه و در مجموع راضی کننده هست .
1401/7/10
تارا زیباتر از پژو ۳۰۱ هست از لحاظ موتور خودرو هم که حجم و قدرت تولید شده یکی هست ولی احتمالا ایران خودرو موتورهای قویتری هم روش بزاره ، اما در کل تو کشور ما هرچی ساخته بشه اتفاقا خوبشم ساخته بشه باز یه عده افراد عقده‌ ای هستند با مشکلات روحی روانی شدید که پشت صنعت و مهندسان یک کشور عقده گشایی کنند خودتحقیری ، اینها بیشتر به ژنتیک برمیگرده هرکسی که داره تو این کشور زندگی میکنه لزوما ایرانی اصیل نیست بلاخره خیلی از ملل عقب افتاده اطراف مهاجرت کردند به ایران و ژنشون اینطور مواقع بروز میکنه دست خودشون نیست.
1401/11/6
پاسخ به soheil
همین آدمایه عقب افتاده مثل تو هستن که دم از ایرانی بودن میزنن ولی درحد جلبک بارشونم نیست ، امسال شماها باعث عقب افتادگی این کشور میشیه بیش از ۴۰ ، ۵۰ ساله ما خودروسازی داریم ولی نتنها پیشرفت بلکه سالهاست که داریم پس رفت میکنیم
اگر کافیه یکبار با این ماشینایی که به ادعای شما خوب هستن یکی از عزیزات تصادف کنه و به دلیل ناایمن بودن خودروش فوت بکنه اون موقع میفهمی که نباید ازاین خودروسازهایه حرام زاده دفاع کرد بلکه باید تکه تکشون کرد ، برو از پدربزرگت بپرس از کدوم ملت عقب افتاده اطراف اومدین که این ماشینهایه لگن هم از سرتون زیادیه و ازش تعریف هم میکنید چون حتی تو خوابتونم همچین آشغالایی رو نمیدین و وسیله نقلیه تونم اون موقع خربوده به احتمال زیاد ، برو از بابابزرگت بپرس شاید بفهمی که یک ایرانی اصیل زیر بار ظلم ناعدالتی نمیره.
1401/7/12
1200 وزن و فقط 144 نیوتون متر گشتاور با گیربکس اتومات!..حلزون 🐌
1401/7/13
زشت - قدرت ضعیف - ایمنی خوب تارا در سه کلمه
1401/7/27
من دارم،بخدا پشیمونم.یکماهه تحویل گرفتم ۴بار بردم برا رفع ایرادهای مختلف.دفعه اخری فرمان ماشین قفل شده و خودشونم نمیدونن چشه.یک هفته هست توی نمایندگیه و کسی پاسخگو نیس.نخرین
1401/8/8
دوستان عزیزمِ می بینم بعضی از دوستان یا از روی تعصب و یا جوونی اظهار نظرهای غیر کارشناسی در مورد ماشینهای تولید داخل میکنند. لذا بنظر خود من که
اولا خودرو ملی نداریم همه اش بنوعی مونتاژه،
دوما با توجه به تحریمها هیچ قطعه استانداردی وارد نمیشه مگر از مبادی قاچاق
سوما در مورد کیفیت،ایمنی،زیبایی ظاهرِ، آپشنهای به روز، دوام و کارایی قطعات و مچ بودن آنها و .......دهها آیتم دیگر خودروهای داخلی، عملا جای دفاع نیست!!!!نه توربوها استانداردند نه آپشنها درست و حسابی تست میشن!
چهارما در خوشبینانه ترین حالت قیمتها با توجه به کیفیت خودروها سه برابر استاندارد جهانیه
پنجما خود بنده یه مدتی چین بودم اون خودروهایی که وارد بازار ایران شده اند و با قیمت بالا ارایه میشوند در خود چین هم تولید نمیشوندو عملا از رده خارج شده اند و مقرون به صرفه نیستند. خودروهای چینی که به بازارهای جهانی وارد میشوند کلا متفاوت با خودروهای وارد شده به ایرانند.
پنجما چون عملا رقابتی در ایران وجود نداره لذا مردم فقط از روی ناچاری مجبور به خرید خودروهای تولید داخل هستند.
اگر پول دارید یا خودرو کره ای هیوندا یا کیا بخرید و یا ماشینهای فرانسوی و آلمانی و امریکایی مونتاژ خارج اونم نه مونتاژ امارات بخرید! اگر پول ندارید مثل من از ماشینهای کارکرده قدیمی مثل زانتیا یا ال نود و ماکسیما و مگان و ....و کلا ماشینهایی که در تصادفات باعث مرگ نشوند استفاده بفرمایید تا بلکه یه روزی به بازارهای جهانی دسترسی داشته باشیم و بتونید ماشین استاندارد با قیمت جهانی بخرید!
ششما انتظاری بیشتر از این از تولیدات داخل نداشته باشید و پولاتونو برای ماشین به ظاهر صفر داخلی هدر ندهید! به هر قیمتی بخرید سرتون کلاه رفته
با تقدیم احترام
1401/8/10
سلام
تارا اتومات من چند ماهی هست خریدم ایرادات این ماشین
۱- سفتی فرمان بیش از حد در زمانی که ماشین داغ می‌کنه که نمایندگی گفت از آی سی یو هستش و فعلا برنامه نداریم برای تعمیرش
۲ ایرادات برقی فراوان که شاید ببرید نمایندگی حل کنن
۳ شتاب پایین
۴ هرزگردی فرمان در سرازیری
۵ کله زدن ماشین در ترافیک
چیز دیگه ای فعلا برام پیش نیومده
1401/12/13
سلام . داداش یه توضیح میدی ؟ کله زدن ماشین یعنی ؟ هرزگردی فرمون چیه ؟؟؟
1401/9/1
تارااتومات خریدم دوماهه نشد از گیربکس و سو صدای اطاق و موتور ضعیف داغون شد باضرر فروختم ،جک جی فور خریدم خداییش از نظر مصرف و کیفیت مونتاژ و راه رفتن هزار برابر بهتر از لگن ایران خودرو ،واقعا کیفیت ماشین های ایرانی تو این چند سال خیلی ناجوره مخصوصا مونتاژ اطاق و بدنه
1401/9/4
یعنی واقعا هیچ راه حل دیگه ای واسه طراحی اون لچکی پلاستیکی کنار شیشه درهای عقب نبوده؟!!!!
1401/9/10
سلام دوستان عزیز من چهارسال است جک j4 دارم وخیلی از اش راضی هستم وتارا اتوماتیک در قرعه کشی در آمده وتکمیل وجه کردم ولی هنوز تحویل نگرفتم میخواستم بعد از تحویل جک را بفروشم ولی با این اطلاعات دوستان بهتر میبینم جک را نگهدارم وتا را بفروشم نظر دوستان چیه
1401/9/20
با سلام و احترام
حرف یکی از دوستانم رو که گفت نخر رو گوش نکردم
پشیمانی هم دیگه فایده نداره
1401/9/22
درحال حاضر نباید تارا رو با ماشین های تولید خارج از کشور مقایسه کرد ..ولی اگر بخوایم تارا رو با خودروهای داخلی مقایسه کنیم به نظر خیلی بهتره و به نظرم این ماشین نقطه عطفی برای تولید داخلیه و از این به بعد باید شاهد تولید ماشین های با کیفیت تری باشیم.
درخوصوص اون عزیزی که گفته چون ماشین خوب سوارنشدید ازا این ماشین تعریف می کنید باید بگم که ماشین های زیادی رو سوار شدیم ولی باید منصفانه مقایسه کنیم نه اینکه بریم تارا رو با محصولات شرکت های اروپایی مقایسه کرد .....درکل این ماشین برای عامه مردم خوبه ....هرچند که تارا با این وضعیت قیمت گذاری ها داره ماشینی برای خواص میشه
1401/9/24
سلام واقعا جالبه هیچکس تجربه درستی ننوشته همه نقل قول یا از روی ظاهر نقد میکنن
تجربه ۴۰۰۰ هزارتا کار رو با تارا اتومات مینویسم شاید بدرد دوستان بخوره
اول اینکه بیشتر تارا ها مشکل تیغه برف پاک کن دارن چون جنسش خیلی ضعیفه باید سریع تعویض بشه که اونو نمایندگی زحمتشو میکشه چون تو گارانتی هست
فرمون نسبت به ۲۰۷ سفت تر هست به نظر من که افتضاحه
صدای قر قر تو هر بار روشن کردن یا همون موقع یا یک ربع بعدش میاد که انگار از ناحیه جعبه فرمون برقی هست که نمایندگی مرکزی میگه طبیعی هست
وقتی روشن میکنی تازه میخوای از دنده R رد بشی به سمت درایو لگد بدی میزنه اما فقط اولش که اونم میگن طبیعی هست و ذاتیه که اصلا جالب نیست
وقتی ماشین پر هست که میخوای ترمز کنی چون ماشین تا سرعت ۸۰ تا ۵ تا الی ۶ تا دنده میده اسنو وقتی متوجه میشی که دنده تو حالت دستی قرار داره اونجا میزنه دنده چند هست و وقتی میخوای استپ کنی انگار داره یکجا ۵ تا دنده کم میکنه صدای رگبار میده
اما وقتی دو نفر هستین خوب شتاب میگیره دور موتور رو میبره رو ۶۰۰۰ الی ۶۵۰۰ بعضا ۷۰۰۰ با صدای فوق العاده زیاد میکنه آسفالتو اما چه فایده خیلی ماشین بهش فشار میاد اما دما موتور تغیری نمیکنه
عملکرد گیربکس تو دنده دادن با دو نفر وقتی آروم میری کاملا آرام و بدون صدا آنجام میشه ولی بخوای گاز بدی کاملا مشخصه تعویض دنده و اینکه خییلی پدال گاز حساسی داره و داری لم خاصی هست
کابین قشنگ هست جای آپشن صندلی گرم کن خیلی خالیه
کنترل پایداری دیر میاد تو مدار ولی خیلی خوب کنترل میکنه دمش گرم
سنسور نور خیلی زودتر از تاریک شدن چراغ هارو روشن میکنه و باز خیلی خوبه
سنسور باران خیلی دیر میاد تو مدار هی شل کن سفت کن در میاره هی سرعت کم و زیاد میشه اعصابت خورد میشه و همیشه روشن نمیمونه و با هر بار خاموش کردن ماشین خودش خاموش میشه
همکاری درب صندوق عقب افتضاحه حالا برای یکسری خیلی بده برای بعضی ها داغونه که باید درب صندوق رو باز کنی متوجه میشی
سیستم مالتی مدیا خیلی کامل هست میرور لینک داره صدای پخش خیلی بلنده اما بشدت بی کیفیت و آزار دهنده
دوربین دنده عقب آشغاله
استارت دکمه ایی خوب کار میکنه لذت بخشه
ورود بدون کلید لم داره ولی بعضی مواقع خوب کار نمیکنه ولی باحاله
تهویه عالیه چه سرمایش چه گرمایش اما وقتی دریچه جلو رو کامل باز میکنه پشتش پلاستیک بی کیفیت رو میبینی و تو ذوغ میزنه برای همین همه تارا سوار ها این دریچه وسط رو رو به پایین میدن تا پلاستیک پشت دیده نشه
صندلی ها خیلی خوب هستن درسته به اندازه دنا فول برقی نیستن اما بخاطر چرم و پارچه بودن خیلی باکلاس تر از دنا هست و به نظر من راحت ترم هست اگر زیر آرنجی برای سرنشینان عقب مثل دنا داشت یا دریچه تهویه عقب مثل دنا داشت خیلی خوب میشد.
فضای سرنشین عقب خیلی خیلی زیاده اصلا باور کردنی نیست چون داشبورد ارتفاع بالاتری داره و فضای زیر پاها بیشتر شده و در نتیجه خیلی جا داره
صندوق خیلی بزرگه خیلی حتی کلی جا کنار زاپاس هم داره
رینگ ها خیلی خوب هست فاق لاستیک ها کوتاه ولی تو دست اندازها مشکلی نداره و خوشبختانه سایز لاستیک ۱۶ هست اما رینگ همون ۴ پیچ
فشار باد تایر نداره اشتباه نکنید فقط اخطار فشار باد تایر داره
کروز کنترل بخاطر اتومات بودن بجز سرازیری خوب عمل میکنه
خوشبختانه آپشن لیمیتد سرعت داره تنظیم میکنی بیشتر ۹۰ یا ۱۰۰ ماشین نمیره
ماشین تو سراشیبی و سرازیری ۵ ثانیه ترمز میکنه تا شما استرسی بابت عقب رفتن ماشین نداشته باشی که برای خانوم ها خیلی مزیته

با همه ی این تفاسیر من این عیب ها تو ماشین من هست نمایندگی هیچ کاری نمیکنه این ایرادات تو همه اتومات هاش هست دستی رد نمیدونم ولی احتمالا اونا هم ی جور دیگه مشکلات دارن اما من تو دوبار نمایندگی مرکزی رفتم برای این ایرادات ۶ تا تارا اتومات دیگه هم بود اونا هم همین مشکلات رو داشتن
من نمیگم نخرین یا بخرین اما من به شخصه چون این ایرادات رو دارم هنوز مشما های ماشین رو نکندم و چون ی ماشین دیگه دارم منتظرم تا پول دستم بیاد به ماشین بهتری تبدیل کنم خدایش موقع خریدش خیلی دلمو برد خیلی باهاش حال کردم اما بعد سواری طولانی مدت دلمو زد
1401/9/27
اقساطی فوری
1401/9/28
قیمت تارا اتومات امروز مورخ 1401/09/28بین 690 تا 718 هستش
1401/10/5
من برادرم توی قرعه کسی اسمش پارسال تارا اتومات درومد ولی چون هزینش رو نداشت پدرم پول ماشین رو داد ایرانخودرو بعد حدود ۶ ماه یا ۸ ماه ماشینو تحویل گرفتیم پدرم تندر پلاس دنده ای داره و از اول قصد فروش تارا رو داشتیم چون خب همین ال ۹۰ هم به قول حاجیمون کارمونو راه میندازه😁
خلاصه میخوام یه مقایسه ای که کردم رو بگم
تندر پلاس آپشن نداره ولی بر خلاف قیافش هم خیلی نرمه هم موتورش خیلی قویه واقعا ۱۶۰۰ هست ولی پدر من که زیاد تو جاده هراز رفت و امد داره واقعا کم نمیاره و وزن پلاس ۱۲۱۵ کیلو هست
تارا اتوماتیک ۱۱۵۰ هست یا ۱۱۹۰
خلاصه آپشن که فت و فراوون داره و توی شاسی ماشین یک سری اجرا و جوش دادن های سبک جدید اروپایی به کار برده شده که باعث شده کنار کمک فنر خیلی به نرم بودن ماشین کمک کنه
رینگش سایز ۱۶ هست و خب سایز رینگ خیلی تو کوبش ماشین تاثیر داره ولی این واقعا نرمه
از لحاظ موتور خب شاید به نسبت وزنش کمی قدرتش کم باشه و شتاب اولیش یوخته پایین باشه ولی وقتی شتاب میگیره واقعا نمیتونه وایسونیش انقدر سرعتی میره.....
بعد این ناشین گیربکس و ای سی یو و ای اس پیش تحت لیسانش شرکت بوش آلمان هستش....
گیربکس با موتور به شدت همخونی داره و تقه ندارخ و به راحتی دنده میده و واقعا آسفالتو میکنه وقتی سرعت میگیره.....
مشکل برقی ازش ندیدم
تنها نشکل فقط شتاب اولیش هست و اعتقادم ازنه که حجم موتور بالاتر باشه خیلی بهتر از اینه که توربو روش بذارن البته فقط چون توی ایران هست میگم چون بنزین ها واقعا به توربو اسیب میزنن
تندر پلاس حجم صندوقش ۵۱۰ لیتر هست اما تارا ۶۴۰ لیتر که این واقعا خوبه
نتیجه حاصله این هست که تارا واقعا از نظر جاداری و کیفیت ایمنی بدنه و کیفیت اتاق خیلی خوبه و از نظر موتور کاش یه کوچولو حجمش بیشتر بود چون شتاب اولیه پایینی داره.....
1401/10/11
تارا اتوماتیک رو ما داریم ماشین خوبیه ولی از نظر سرعت وقتی زیاد میشه ماشین بهش فشار میاد
1401/10/11
سلام من یه ساندور اتومات مدل ۹۶ دارم ۹۶۰۰۰کار کرده می خواستم بپرسم ارزش داره ساندرو بفروشم و هزینه کنم یه تارا اتومات صفر بگیرم
دوستان لطفا نظر بدین راهنمایی کنید
1401/10/17
دوستان تجربه من از مگان اتومات وتارا اتومات --من قبلا مگان اتومات داشتم بعلت مدل پایین بودن فروختم تارا اتومات ثبت نام کردم بعد که اومد تصمیم داشتم بفروشم ولی پس از سوار شدن دیدم واقعا کمتر از مگان نیست بدنه ایمن -سنسنور نور وباران -فرمان برقی -سیستم شیشه اتو فیکس-4 ایربگ -کروز کنترل وسیستم لیمیتد هم داشت که این چند مورد مثل مگان بود که داشتم ولی تارا سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل در سربالایی -کنترل کشش داره که مگان نداشت سر وصدا داخل اتاق اصلا نداره و خیلی کمتر از مگان هست شتابش هم از مگان بیشتر هست موتورتارا 1.6 هست ولی مگان اتومات 2 هست با این تفاوت که قطعاتش راحت گیر میاد ولی مگان به سختی اینکه هر تعمیرگاهی زیر بار تعمیر مگان نمیره.مصرف سوخت تارا که واقعا کمه که این توی چشم میاد واینکه اتاق بزرگتری داره و صندوق عقب فوق العاده جا دارش......و در ضمن ماشینی نیست که بشه با شاهین ودنامقایسه کرد شاهین واقعا کیفیتش افتضاحه و موتورشاهین صدای عجیبی میده فقط ظاهرش خوبه .بنظرم تارا اتومات توی تولیدات داخل بهترین گزینه هست. از دنا اتومات هم به دلیل موتور کم اصطحلاکش ومصرف پایینش (دنا چون موتورش توربو داره مصرف فوقالعاده بالاس واصطحلاکشم زیاده واینکه دنا توی سرعت بالای 100 صدای زوزه میاد داخل اتاقش و درضمن پلتفرمش هم سمند هست که از رده خارجهاتاقش هم برای یه فرد قدبلند اصلا منا نیست)ولی تارا اتاقش جاداره وپلتفرم بروزه واینکه دارای سیستم کنترل پایداری وکنترل کشش هست که هیچ کدوم از اینا رو دنا نداره.باتشکر
1401/10/24
سلطان استهلاک البته بعدا مگان و تارا رو مقایسه کن
1401/10/26
اگر كسي آريو اتومات و تارا اتومات رو هر دو سوار شده لطفا سواري و كشش و گيربكس رو مقايسه كنه و بگه. خيلي برام مهمه. چون بنده آريو اتومات دارم و راضيم. ميخوام با تارا عوضش كنم. ميترسم پشيمون بشم. لطفا اگر هر دو تا رو سوار شدين نظر بدين. ممنون
1401/11/8
یه واقعیتی که ماورای کیفیت این دوتا ماشینه اینه که اریو فوق العاده بدفروشع خیلی مهمه
1401/11/10
سلام و دورود برشما . دردنیای مجازی از بدنه حلبی و بی کیفیت زیاد منتشر شده لطفا اطلاعات بیشتری در خصوص ایمنی بدنه ارائه فرماييد. من تارا اتوماتیک میخام بگیرم لطفا راهنمایی فرماييد. سپاسگزارم
1401/11/15
من ۲ ماهه تحویل گرفتم ویه مسافرت ۴ هزار کیلومتری باهاش رفتم واقعا ماشین نرم راحتیه کابین و صندوق جاداری داره و هیچ صدایی به داخل کابین نفوذ نمیکنه ارگونومی صندلیهاش عالیه و خسته کننده نیست از لحاظ فنی فقط تو سربالاییها کمی ضعف داره که اونم با حالت اسپرت گیربکس تا حد زیادی جبران میشه
1401/11/24
همه ما ازیک نکته غافلیم اونم اینه اگه بخان میتونن خودرو سواری درحد بنز وپرادو بسازن تکنولوژی الان چیزی نیست که منحصرا تحت اختیار چند کشور باشه به خدا اگه بخان میتونن ماشین تولید کنن که تمام آپشنهای روز دنیارو داشته باشه حتی بالاتر اما صحبت سراینه که خودروسازی ایرانخودرو یاسایپا به فکر سودآوری هستن نه فکر مردم وقتی سرپراید یا پژو یا تارا به اون حداکثر سودآوری میرسن هیچ‌مشکلی هم درزمینه فروش ندارن دلیلی نداره خودشونو بندازن زحمت بلافرض که اومدن یه خودرو با کیفییت درحد خودروهای اروپا ساختن وقتی تارارومیگن ۹۰۰میلیون اون خودرو باکیفیتشون میخان چقدر قیمت بذارن که قابل رقابت با خودروهای اروپایی داشته باشه مثلا میخان قیمت بذارن سه میلیارد تمن اولا که درصد فروششون به شدت پایین مییاد دوما با اون قیمت حداقل صدنوع خودرو خیلی باکیفییت تر خارجی میتونن بخرن مسئله اینجاست که همون پرایدو پژو دناو کوییکو‌بقیه رو تولید میکنن هم مردم استقبال میکنن هم خودشون به یود دلخواهشون میرسن وهم زمینه بسیارمساعدی برایه عده رانت خوارودلال ایجاد میشه پس نتیجه میگیریم نه اینکه نمیتونن (نمیخان بهتر تولید کنن)
1401/12/23
ای کاش فکری به حال ظاهر چراغ خطرهای عقب کنند و در مدل های 1402 به بعد دیگه شاهد اون چراغ های شبیه کش بند تنبان نباشیم. آپکو چند مدل چراغ زیبا زده و عجیبه که همون ها رو جایگزین نمیکنند!
1401/12/25
سلام مشکل بدنه ضعیف و مشکل برقی هنوز برطرف نشده
هنوز نتونستن یک ماشین بدون عیب تحویل مصرف کننده بدن
1402/1/20
من یک ماهه تارا اتومات خریدم. صفرش که واقعا ماشین خوبیه. بی سر و صدا. نرم. شتاب خوب. سر بالایی رو عین جاده صاف میره بالا. موتور قدرتمندش ماشین رو میکنه میبره. خیلی کابینش راحت و جاداره و ارتفاعش جوریه انگار شاسی سوار شدی. صدای موتور جوریه که من برخی اوقات نمیدونم خاموشه یا روشنه. حالا در دراز مدت چی از آب در بیاد نمیدونم. ولی صفرش که خوبه.
1402/1/21
ماشین نرمی هست و داخلش و صندوقش خیلی جاداره.
با مسافر پر و صندوق پر هم توی مسافرت کم نیاورد.
توی سری های جدید میرور لینک حذف کردن که خیلی بده
به نظر کابین باکیفیت و کم صداتری نسبت به خودروهای هم رده خودش داره.
اگر کیفیتش همینجوری بمونه و خرابی و دردسر نداشته باشه نگهش میدارم
1402/1/24
سلام ی زانتیا میرزه به صد تا تارا شما دارین سر ی الاغ تازه به دوران رسیده بحث میکنین...
1402/2/7
سلام.الان تارا اتوماتیک که تغییراتی مثل گرمکن صندلی کلید بالابر شیشه رفته روی درب خودرو و... به اسم V4عرضه میشه یا برای طرح وزارت سمت تارا اتوماتیک همون تارا قدیمV2تحویل مشتری داده میشود.خواهشا زودتر جواب بدین مرسی
1402/2/8
با سلام اقا یک جوونم دی بگه حالا که ثبت نام کردیم میتونیم بفروشمیش یا صاحب اول و اخرشیم با تشکر😀
1402/2/13
سلام
1402/2/15
سلام
صافی بنزین تارا اتومات کجا قرار داره؟
1402/2/18

مدل1402 با نهصد کیلومتر کار مشکل جعبه فرمان پیدا کرد یک دفعه سفت می شد به سختی می چرخید چراغ esp روشن شد چهار روز هست که در تعمیرگاهه از کار و زندگی انداخت مارو حالا معلوم نیست بیاد بیرون دوباره جای دیگش خراب نشه به خزعبلات گوش ندید گول نخورید بخرید اسیر می شید
1402/2/27
سلام
من گرفتم و بلافاصله فروختم وقت نشد کارشناسی کنم 😁
البته ۳ نقطه ایراد رنگ کارخانه ای داشت به همون شکل فروختم و نرفتم ماشین رو تعویض کنم😐
اون پلاستیک لچکی شیشه عقب برای من هم جای سوال داشت ! 😐
زیر آرنجی هم مزاحم ترمز دستی بود و باید بلندش میکردی تا دستی رو بخوابونی یا دستی رو بکشی 😃

1402/3/19
من شاهین دنده سفید داشتم فروختم تارا اتومات مشکی خریدم. خلاصه تجربه من: شاهین قیافه خودرو و همینطور چیدمان داشبورد و شتاب اولیه خیلی بهتر بود و نقطه ضعف اصلی جنس نامرغوب پلاستیک داشبورد و صدای وحشتناک موتور داخل کابین. و اما تارا: شتاب کم اولیه و قرار داشتن کلید شیشه بالابر در کنسول وسط- مزایا: حس خودروی باکیفیت در درون کابین می دهد. صدای موتور اصلا نمیاد داخل کابین- گیربکس هم هماهنگی خوبی با موتور دارد. آپشن ها هم بنظرم راضی کننده است. طراحی داشبورد هم خوبه و کیفیت متریالش از شاهین بهتره. قیافه ش هم سلیقه است.
1402/3/30
سلام و عرض ادبی داشته باشیم خدمت دوستانی که سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خودرو های ایرانی و مخصوصا تارا اتومات رو مسخره میکردن و تا همین الان هم توی صف نشستن...تارا اتومات رو دوماهه تحویل گرفتم..نظر خاصی در موردش ندارم چون اندازه پولم توی ایران لعنتی ماشین سوارم و از پشت بنز نیومدم سبد بذارم صف ایران خودرو ...هزینه نگهداری همینم بتونم بدم هنر کردم ..پراید و ماشین مونتاژی چینی سوار نشدم و نخاهم شد...یا ایرانی یا اروپایی و کره ای...تا زمانی که پول ماشین اروپایی و کره ای ندارم بهترین ماشین دنا های دنیا ماشین های تولید ایران خودروه...لطف کنین از صف خرید این لگنها خارج بشین بذارین من هر دو سال یکبار ماشینمو عوض کنم.
1402/4/10
سلام
هزاران تصادف ممکنه همین تارا بکنه حالا تو یکیش ایربگ باز نشده میکنن تو چشم مردم
1402/5/4
سلام بنده تمام ماشینهایی که از نظر مالی در توانم باشه میگیرم چند ماه تا یک سال استفاده میکنم… تا قبل از ریزش بازار دنا اتو ۴۰۱ داشتم که رد کردم تارا اتو ۴۰۲ گرفتم.. قطعا شتاب دنا اتو رو نداره ولی امکانات خیلی بیشتره،فضا داخل فوقالعاده بیشتره از دنا اتو،متریال و مونتاژ( شاید این آخری ها عوض شده) بهتر شده… در هر صورت لا این بودجه ها مجبوریم به استفاده و خریدن این محصولات.. اما خوب تغییراتی خود ادم باید بده مثلا چراغ عقب باید عوض بشه که من طرح خطی کرفتم یا لاستیک های نرم … در هر صورت پیشنهاد میشه و تو خودرو تولید داخل به نسبت از همه بهتره
1402/5/6
ماشین بسیار نرمیه و کیفیت رانندگی خیلی خوبی داره در جاده.
مشکلی که من باهاش دارم اینه که یکم برقیش گیج میزنه. یه بار قفل میشه یه بار نمیشه نمی‌دونم چشه.
1402/5/9
هردو مونتاژ و کیفیت قطعات و آپشنها مثل همه و خرابی های خودشون رو دارن
از لحاظ مصرف سوخت و استهلاک مصرفی و فضا و نرمی تارا اتومات بهتره
ازلحاظ قدرت و شتاب و کولر و رخ دنا اتومات با اختلاف بهتره
از لحاظ فروش و تقاضا با اختلاف دنا بهتره
تصمیم گیری برای خرید بایدبه میزان مصرف شخص توجه کرد
اگر پرجمعیت هستید تارا
اگر اهل زیاد روندن و طی مسافت زیاد هستید تارا
اگر مصرف خونگی یافروش درآینده دارید دنا
1402/6/16
سلام و درود
من می خوام تجربه شخصی خودم رو در استفاده از تارا اتوماتیک بگم
من حدود یکسال و نیم پیش دچار سکته مغزی شدم،سمت چپ کاملا از بین رفت و الان نصفه نیمه است
به همین دلیل مجبور هستم ماشین اتومات استفاده کنم
البته داخل پرانتز یکسری توضیحات که شاید بدرد بخوره بگم
من در کشورهای عربی
لبنان،دبی،عراق و کشور مالزی،فرانسه ماشین داشته ام و رانندگی کرده ام
ماشینهای تولید داخل کشور هم از پراید سال ۸۰ و ۲۰۶
اوانته،مگان پرشیا،و در آخر رنو سیمبل استفاده میکردم
تارا صفر مدل فروردین ۱۴۰۲ را در خرداد ماه خریدم
بعد از ۱۳ روز استفاده کولر دچار نقص فنی شد
بردم نمایندگی سه روز یدونه کولر نو تعویض کردند
الان که شهریور ماه است و حدود ۳۷۰۰ راه رفته و نیم دوری در کشور خودمان زدم
ماشین خوبی است، اشکالاتی دارد بقول معروف بی نمک و حال گیر
مثلاً دریچه کولر همان اول خراب شد،قاب صندلی راننده شکست، کلید چراغ سقف جلو خراب ،
که همه را نمایندگی رایگان تعویض کرد
باید به ایران خودرو گفت ، چرا از روز اول کار درست و حسابی انجام نمی‌دهید
هم وقت مشتری را در نمایندگی می گیرید،هم خودتان را بی اعتبار می کنید
راستی دوتا مشکل مهم هم داشت
که یکیش با آپدیت حل شد ولی دومی حل بشو نیست
مربوط به خود ماشین است شاید در نسل جدید حل شود
یکی تقه زدن در هنگام دنده عقب بود که با آپدیت نرم افزار حل شد
و دومی عدم شتاب دهی متعادل با مقدار گاز دادن و شتاب اولیه است
1402/6/16
و خوبی‌های تارا
اتاق واقعا راحتت، اپشنهایی مناسب که می توانست بیشتر بشود،فرمان بسیار راحت،رضایت سرنشینان عقب در مسافت طولانی،صندپق عقب جادار و مناسب خانواده های ایرانی،شاید خیلی‌ها از طراحی ظاهر خوششان نیاید ولی من که دوست داشتم
خیلی بهتر از طراحی اریزو ۵ و یا جک ۴ است
نکته خیلی مهم که بگم
من آخرین ماشینم رنو سیمبل بود که عالی بود در مدت ۵ سال اصلا روی نمایندگی را ندید بجز زمان تعویض روغن که بعلت گارانتی می بردم اونجا
ولی بعد از تصادف شدید
و بعد از گذشت حدود۹ ماه هنوز بعضی از قطعات را پیدا نکردم،ماشین هنوز تو صافکاری خوابیده ،با اینکه رفتم ترکیه یکسری قطعات را آوردم ،ولی بازهم ...
1402/6/17
سلام وقت همگی بخیر
توسامانه یکپارچه تارااتومات ثبت نام کردم منتهی قصددارم بادناتوربواتومات عوضش کنم از دوستانی که از این دوتا خودرورواستفاده کردن تقاضای راهنمایی دارم آیاتصمیم درستیه یاتارارونگه دارم بهتره
1402/6/27
دنا بخری بهتره بی خرج تره
1402/6/17
سلام دوستان من فروردین 1402 تارا اتومات تحویل گرفتم. فقط 1000 کیلومتر اول خوب بود. بعد رادیاتور آب سراغ شد تعویض کردند. ترموستات تعویض شد. کیلومتر 2500 آب و روغن قاطی کرد گفتند سرسیلندر تاب داشته تعویض شد. کوئل خودرو تعویض شد. از همان مادر زادگی چراغ هشدار و باتری گاهی اوقات روشن خاموش میشه که عیبش را متوجه نشدند. کولر خودرو یکدفعه در دور بالا خاموش میشه کولر تعویض کردند ولی مشکل حل نشد. الان هم که 10 هزار کیلومتر کار کرده بلبرینگ چرخ جلو صدا می داد تعویض کردند. تو این مدت خیلی شاید بیشتر از 30 بار به نمایندگی برای عیب های برقی و همین عیب های ذکر شده مراجعه کردم تا حل بشه. نمیدونم چرا از ابتدا خودرو با کیفیت تولید نکردند. الان بعد از این همه مدت و اذیت شدند تازه داره حال میده بهم. ولی از نظر راحتی داخل خودرو عالیه
1402/7/1
ازگروه خودرو بانک وآقای آل طاها تشکر میکنم.بررسی دقیق بدون تعصب که برای انواع خودروها میذارن خیلی خوب وقابل تقدیر هست
1402/8/14
سلام تارا اتومات دارم داشبورد چراغ نداره
1402/8/30
سلام.خواستم تجربه رانندگی تارا اتومات خودم رو که حدود یک ماه دارم خدمت دوستان ارائه کنم.
اول از همه باید بگم ماشین قبلی ام 206 وی 8 بود .
1.ماشین به شدت سواری خوب و راحتی داره .داخل ماشین هم خیلی جادار است.صندلی های عقب عالی هستند .صندوق هم همینطور بزرگ و فوق العاده.در مقابل دنا که اصلا صندلی های راحتی نداره.دوربر شما تو دنا کاملا پر است ولی در اتاق تارا شما حس میکنید خیلی راحت هستید.
2. شتاب اولیه ماشین از دنا توربو ضعیفتره ولی هر چی سرعت میره بالاتر تقریبا به اون نزدیکتر میشه در کل نرم و خوب دنده عوض میکنه و تقه نداره.
3.فرمون ماشین از دنا نرم تره و به نظر من تارا داشبورد به روز تری داره.البته این سلیقه ای است.
4.نکته جالب تارا اینه که صدای موتور و محیط اطراف داخل کابین اصلا نمیاد و از این لحاظ خیلی بهتر از دنا است که صدای موتور کاملا واضح داخل کابین شنیده میشه.
در پایان باید بگم کیفیت مونتاژ تارا اتومات قابل قبوله و به نظر من نمره بسیار بالاتری نسبت به دنا اتومات توربو شارژ میگیره.
1402/9/22
سلام وقت بخیر من ماشین رو چهار روزی هست تحویل گرفتم تو ترافیک یا زمانی که میخوام از حالت پارک به دنده عقب و ... تغییر بدم یک صدایی از داخل کاپوت میاد مثل صدای نوار داره عوض میشه میخواستم بدونم این عادی هستش تو تویض حالت دنده اتومات این صدا برای کل تارا ها هستش ؟
1402/9/26
سلام، شما بین دنا اتوماتیک و تارا کدوم انتخاب میکنید؟
1402/10/12
سلام
اشتباه کردم تارا اتومات گرفتم تمامشان دنده پارکشون مشکل داره ضربه میزنه وماشین گیج هست .راه نمیره
1402/10/23
مشکل دنده پارک وکمک های خشک
1402/11/2
با سلام و وقت بخیر؛
شهریورماه امسال (1402) تارا اتوماتیک تحویل گرفتم، الان بهمن ماه هست، نزدیک به 4000 تا کار کرده، ماشین دچار مشکلات برقی هست، تمام چراغ های صفحه کیلومتر روشن میشه، بعد از روشن شدن چراغ خطاها، ماشین راه نمیره، فرمونش تکون نمیخوره، تعویض دنده ها ضربه های شدیدی میزنه و نمایندگی باطری و دینام رو چک کردن و تمام اتصالات رو ولی نمیتونن درستش کنن، سه بار نمایندگی رفتم و فقط دستگاه میزنن، با تهران تماس گرفتن اونا هم راه حل درستی ندادن، اگه رفتید نمایندگی های ایران خودرو قطعا چندیدن تارا اتومات رو خواهید دید که همین مشکلات رو دارن، خدا شاهده با ذوق و شوق گرفتیم، الان حالم گرفته هست، از چند نفر مشاوره گرفتم برای ماشین های چینی، به این نتیجه رسیدم که در سال جدید آریزو 5 اسپورت بگیرم،
1402/11/17
سلام رفقا
من از تیر ۱۴۰۲ صفر اتومات مشکی خریدم و تا الان ۷۰۰۰ تا باهاش رفتم. در کل از راحتی ماشین خیلی خیلی خیلی راضی ام. بعضی از سنسورها ممکنه عالی عمل نکنن ولی عملکرد فنی خودرو و نرمی ماشین به حدی خوبه که اونا رو بی خیال میشید.
رانندگی با حالت اسپرتش واقعاً جذابه ولی مصرف بنزینو میبره بالا.
رانندگی در حالت معمولیش یه کم قلق داره که یاد میگیرید. چون یه تاخیر کوچیکی داره موقع فشار پدال گاز.
البته از اینکه دیدم بعضی از رفقا چه مشکلاتی داشتن و چقدر اذیت شدن حالم گرفته شد. امیدوارم همه بتونن از ماشینشون لذت ببرن🤲🏻