موضوعات داغ

انتقام جویی به سبک رضوانی، Rezvani Vengeance شاسی بلند 249000 دلاری با ریشه‌های ایرانی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

حضور کادیلاک اسکالید در این خودرو به خوبی حس می‌شود، اما در اینجا به عنوان Rezvani Vengeance قابل تشخیص نیست.

شاسی بلند رضوانی Vengeance شبیه یک خودروی امنیتی است که برای اسکورت دیکتاتورهای جهان سوم طراحی شده است. این خودرو یک SUV الهام گرفته از المان‌های ارتشی است که دارای خطوط زاویه دار و بدنه متورم است.

در قسمت جلو خودرو رضوانی نمای کاملاً جدیدی پیدا کرده است و یک جلوپنجره باریک که توسط چراغ های جلو LED احاطه شده است، چهره تازه‌ای به این خودرو داده است. بر روی کاپوت جلو یک مجرای تهویه‌ هوا و 4 عدد چراغ‌های کمکی و همچنین یک نوار نور LED نصب‌شده روی سقف دیده می‌شود.

نمای جلوی شاسی بلند رضوانی Vengeance

با نگاه به نمای عقب شاسی بلند رضوانی Vengeance، می‌توانیم گلگیرهای برجسته و چرخ‌های 22 اینچی را ببینیم که در لاستیک‌های آفرود 35 اینچی پیچیده شده‌اند. ارتفاع ستون میانی نیز تا حد مضحکی کاهش یافته است و این بدون شک نقاط کور بزرگی را در پی خواهد داشت.

سانروف پانوراما و درب برقی منحصر به فرد بدون نیاز به استفاده دست نقاط برجسته نمای خارجی را تکمیل می کند. خودرو جدید رضوانی فاقد شیشه عقب است و دارای یک نوار نوری بوده که در قسمت بالا نصب شده است.

نمای عقب شاسی بلند رضوانی Vengeance

اگر چیزی بیش از یک ظاهری مستحکم می‌خواهید، می‌توانید بسته نظامی 95000 دلاری ویژه را سفارش دهید که آپشن زره پوش و همچنین شیشه ضد گلوله را به لیست آپشن‌های رضوانی Vengeance اضافه می‌کند. این بسته همچنین شامل حفاظت در برابر انفجار، لاستیک های صاف، سیستم تعلیق تقویت شده و سپر جلوی فولادی با وینچ یکپارچه و همچنین پوشش حفاظتی زیر خودرو برای مواقع آفرود سخت است.

این بسته آپشن همچنین دارای چراغ‌های قدرتمند و کورکننده، سیستم مخابره داخلی، پخش‌کننده اسپری فلفل و دستگیره‌های برقی درب است. از دیگر ویژگی‌های برجسته آن می‌توان به سیستم دود، سیستم دید در شب حرارتی، ماسک‌های گاز، جلیقه‌های ضد گلوله و کلاه ایمنی ضد گلوله اشاره کرد.

در حالی که رضوانی Vengeance بیشتر شبیه یک ماشین فیلم عمومی به نظر می‌رسد، فریس رضوانی بنیانگذار ایرانی الاصل کمپانی رضوانی گفت: "هدف این بود که یک ماشین مفهومی از بازی‌های ویدئویی علمی تخیلی را در خیابان‌های مردم قرار دهیم." این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که طراحی نهایی رضوانی Vengeance برای اینکه در یک گاراژ جا شود و کاربردی باشد انجام شده، اما گاراژی خارج از این دنیا.

از آنجا که این خودرو بر پایه کادیلاک اسکالید ساخته شده است، ریشه‌های Escalade به وضوح در کابین قابل مشاهده هستند، زیرا راننده پشت فرمان گرم شده می نشیند و به یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش OLED خمیده نگاه می‌کند که از یک مرکز اطلاعات راننده 7.2 اینچی، یک دسته ابزار دیجیتال 14.2 اینچی و یک صفحه نمایش 16.9 اینچی تشکیل شده است.

نمای کابین رضوانی Vengeance

متأسفانه، کابین چندان مجلل به نظر نمی‌رسد زیرا به نظر می‌رسد Vengeance از تزئینات چوبی Escalade دوری می‌کند. این به فضای داخلی ظاهری ملایم و شبیه به یک کلینیک می‌بخشد.

از نظر تجهیزات، مشتریان صندلی‌های جلو برقی 12 جهته، سیستم تهویه مطبوع خودکار سه‌منطقه‌ای و سیستم صوتی AKG با 19 بلندگو را دریافت می‌کنند. شارژر بی‌سیم تلفن هوشمند، صندلی‌های ردیف جلو و دوم گرم‌شونده و صندلی‌های خلبانی ردیف دوم نیز به تجهیزات اضافه می شود.

گزینه‌های دیگر که شامل دو صندلی عقب گرم‌کن، تهویه‌کننده و ماساژور، یک پارتیشن و یک «تلویزیون با صفحه‌نمایش بزرگ» است، در دسترس است. با خرید بسته 125000 دلاری در رضوانی Vengeance یک اپل آی‌پد، تلویزیون اپل و نور محیطی بالای سقف را نیز اضافه می‌کند. برای مشتریانی که ترجیح می دهند 125000 دلار را برای یک مرسدس کلاس S جدید خرج کنند، می‌توانند یک سیستم سرگرمی صندلی عقب 3500 دلاری با نمایشگر دوگانه دریافت کنند.

فضای داخلی رضوانی Vengeance

از آنجایی که رضوانی Vengeance بر اساس Escalade ساخته شده است، سه موتور مختلف برای خریداران قابل انتخاب است. یک موتور 6.2 لیتری V8 با قدرت 420 اسب بخار (313 کیلووات / 426 اسب بخار) و 460 پوند فوت (623 نیوتن متر) گشتاور به عنوان مدل پایه عرضه می‌شود. مشتریان همچنین می‌توانند یک موتور 3.0 لیتری توربودیزل شش خطی با قیمت 3500 دلار اضافی و 277 اسب بخار (207 کیلووات / 281 اسب بخار) و 460 پوند فوت (623 نیوتن متر) گشتاور را انتخاب کنند.

همچنین یک موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژ با قیمت 85000 دلار وجود دارد و 690 اسب بخار قدرت (515 کیلووات / 700 اسب بخار) و 673 پوند فوت (911 نیوتن متر) گشتاور تولید می‌کند. این موضوع کمی عجیب است زیرا موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ Escalade-V قدرت 682 اسب بخار (509 کیلووات / 691 اسب بخار) و 653 پوند فوت (884 نیوتن متر) گشتاور تولید می‌کند.

موتورها به یک گیربکس ده سرعته اتوماتیک متصل می شوند و می توان آنها را با سیستم چهار چرخ محرک اختیاری یکپارچه کرد. این شرکت همچنین به وجود سیستم کنترل سواری مغناطیسی ورزشی Vengeance و دیفرانسیل عقب با لغزش محدود در این شاسی بلند اشاره کرده است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/7/20
چرا سبک مطالب و نوعِ نوشتارتون عوض شده حس میکنم؟
1401/7/20
"شاسی بلند رضوانی Vengeance شبیه یک خودروی امنیتی است که برای اسکورت دیکتاتورهای جهان سوم طراحی شده است."
با این جمله تنها چیزی در دنیای واقعی تحت تاثیر قرار میگیره شرافت و شخصیت خود شماست، نه چیز دیگه ای.
1401/8/19
یجوری راجب ماشین صحبت کردید و انتقاد کردید انگار خریدار ماشین قراره بره باهاش بربری بخره (جای پارک و نقاط کور بیشتر…)