موضوعات داغ

همکاری سونی و هوندا، عرضه خودروهای برقی با حق اشتراک از سال ۲۰۲۶

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سونی و هوندا قصد دارند از طریق یک سرمایه‌گذاری مشترک اولین خودروهای برقی خود را تا سال ۲۰۲۶ عرضه کنند و آن‌ها را به صورت آنلاین، ابتدا در ایالات متحده و ژاپن به فروش برسانند.

این مدل برقی مجهز به سیستم نرم‌افزاری جدیدی ساخت سونی است، که امکان کسب درآمد از امکانات سرگرمی‌ و سایر خدمات با حق اشتراک ماهانه را فراهم خواهد کرد.

جزئیات کلیدی از جمله قیمت، ظرفیت باتری و حتی پلتفرم خودروی جدید مشخص نشده است، اما نمایندگان این اتحاد چشم‌اندازی برای خودرویی شبیه یک گوشی هوشمند سیار را شرح داده‌اند.

سونی سیستم نرم‌افزاری خودرو جدید، از کنترلرهای آنبورد تا خدمات مبتنی بر فضای ابری که به سیستم‌های سرگرمی و پرداخت متصل خواهند شد، را توسعه خواهد داد.

این مدل همچنین به سنسورها و فناوری‌ رانندگی خودکار سطح ۳ مجهز خواهد شد که به رانندگان اجازه می‌دهد حین رانندگی توجه بیشتری به محتوا و خدمات نرم‌افزاری داشته باشند.

در سیستم‌های رانندگی خودکار سطح ۳ یا اتوماسیون خودران محدود، رانندگان می‌توانند بدون نگاه کردن به جاده یا در دست گرفتن فرمان در بزرگراه رانندگی کنند، اما باید هر لحظه آمادگی در اختیار گرفتن کنترل خودرو را داشته باشند.

تسلا، جنرال موتورز، فورد و مرسدس بنز همگی نوعی سیستم رانندگی خودکار بدون دخالت دست را ارائه می‌دهند.

هوندا در مورد پلتفرم این مدل و تأمین‌کننده باتری تصمیم‌گیری خواهد کرد. این مدل برقی بدون نام در یکی از کارخانه‌های هوندا در اوهایو تولید خواهد شد.

هوندا، مانند رقیبش تویوتا موتور، در برقی کردن خط تولید خودش کند عمل کرده است. این شرکت همچنین در طول این سال‌ها تلاش زیادی کرده تا با برند آکورا در بازار خودروهای لوکس به موفقیت برسد.

یاسوهید میزونو، رئیس و مدیر اجرایی این سرمایه‌گذاری مشترک و یکی از مدیران ارشد هوندا، گفته است که این پروژه از این نظر برای هوندا اهمیت دارد که می‌خواهد یک رابطه طولانی‌مدت با مشتریان خود برقرار کند.

این مدل برقی جدید در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ در بازار ژاپن عرضه خواهد شد. این دو شرکت قصد عرضه آن در بازارهای اروپایی را نیز دارند، اما هنوز برنامه‌ای در این زمینه اعلام نکرده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد