موضوعات داغ

یواز هانتر یا گریت وال تانک 300؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروسازان روسی در شرایط نامطلوبی قرار دارند و پس از خروج شرکای بین‌المللی، بخش‌های بزرگی از بازار خودرو روسیه بدون رقیب باقی مانده است. در این شرایط روس‌ها به همکاری با چینی‌ها تمایل پیدا کرده‌اند و خودروهای چینی را با نام و نشان جدید در کشور خود به تولید می‌رسانند.

جدیدترین خودرو چینی که قرار است در روسیه به تولید برسد، گریت وال تانک 300 است. این خودرو در بازار جهانی به عنوان رقیب تویوتا پرادو شناخته شده است و تولید آن در روسیه با برند روسی، موجب کاهش هزینه‌های تمام شده ساخت این خودرو خواهد شد. برند یواز برای تولید این خودرو اعلام آمادگی کرده است و احتمالا نسل بعدی یواز هانتر همان گریت وال تانک 300 باشد.

البته گریت وال محصول خود را با چند تغییر به روس‌ها خواهد فروخت. سیستم تعلیق جلو این خودرو از نوع دو اتصاله و سیستم تعلیق عقب آن از نوع مولتی لینک خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود این خودرو در دو نوع تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به بازار عرضه شود. یواز هانتر جدید به پیشرانه دو لیتری توربوشارژر با 190 اسب‌بخار قدرت مجهز خواهد بود. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک مشترک با هاوال دارگو نیز وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را برعهده خواهد داشت.

یواز هانتر

انتظار می‌رود آپشن‌های یواز هانتر جدید با گریت وال تانک 300 مشترک باشند. این روزها آپشن خودرو در روسیه کالای کمیابی است و اکثر خودروهای روسی بر اثر تحریم‌ها آپشن‌های خود را از دست داده‌اند. از جمله امکانات احتمالی یواز هانتر می‌توان به این موارد اشاره کرد: سیستم تهویه مطبوع، ورود و استارت بدون کلید، سنسورهای پارک جلو عقب، چراغ‌های LED، پنل ابزار دیجیتالی و سیستم صوتی مجهز به نمایشگر 12.3 اینچی. خبرنگاران روسی تخمین می‌زنند اگر یواز هانتر جدید با تمامی آپشن‌ها به دست مشتریان برسد، قیمت آن حدود دو میلیون روبل (یک میلیارد و صد میلیون تومان) خواهد بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/7/28
ببین روس ها چه ماشین چینی هایی رو کار میکنن، واقعا چرا هی وانت وارد میکنن این شرکتا، مگه این ماشین به این خفنی چشه از وانت که بیشتر اینو برا افرود میخرن ، یا میرن یه شاسی هایی برا افرود میارن که طراحی هاشون صفر فقط دنبال سودن