موضوعات داغ

محصول جدید ایران خودرو TF21 جایگزین پژو 206 رونمایی شد + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت ایران خودرو امروز طی مراسمی از محصول جدید خود TF21 رونمایی کرد. این محصول که در هنوز در مرحله اولیه طراحی و پرتوتایپ قرار دارد بر پایه پلتفرم P200 این شرکت طراحی و ساخته شده است.

ویدیو معرفی خودرو جدید TF21

نکته قابل تامل در خصوص این محصول جدید ایران خودرو، رونمایی آن در مرحله‌ای است که هنوز همچنان خودرو ناقص بوده و رونمایی در این مرحله به نظر کمی عجولانه بود و به صورتیکه حتی طراحی و دیزاین داخلی این خودرو در زمان رونمایی غیرقابل مشاهده بوده و امکان دیدن آن برای حاضران وجود نداشته است. در حقیقت این خودرویی که به نمایش گذاشته شد را می توان هنوز ناکامل بدانیم و احتمالاً تا زمان عرضه، تغییراتی نیز داشته باشد.

این محصول که از آن به عنوان جایگزین پژو 206 یاد می‌شود بر اساس رویکرد شرکت ایران خودرو در جهت بروزرسانی محصولات خود پا به عرصه گذاشته است. پیش از این شرکت ایران خودرو با محصول محبوب و البته قدیمی پژو 206 سهم بالایی از بازار خودروهای هاچ‌بک اقتصادی را داشته است و حالا با معرفی محصول جدید TF21 بر پایه پلتفرم P200 این شرکت در تلاش است تا جایگزین مناسبی برای محصول قبلی خود معرفی کند.

محصول جدید TF21 بر پایه پلتفرم P200

بر همین اساس این مجموعه تصمیم گرفته است که یک محصول کراس لوک بر پایه P200 را به خانواده محصولات خود اضافه کند. همچنین بر اساس اطلاعیه گروه ایران خودرو این محصول از ویژگی‌ها و استانداردهای روز دنیا برخوردار خواهد بود. با توجه به محبوبیت بالای کراس‌اوورها در بازار ایران و جهان، خودرو TF21 به صورت کراس لوک طراحی و ساخته شده است و استایلی مابین هاچ‌بک و کراس‌اوور دارد.

مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این مراسم عنوان کرد که محصول جدید TF21 تا شهریور 1402 به مرحله تولید و عرضه خواهد رسید.

بر اساس اعلام این مجموعه، محصول TF21 در سه نسخه پایه یا Base، میانی یا Medium و لوکس عرضه خواهد شد تا در کنار خودرو هاچ‌بک پژو 207 رده‌هایی مختلف بازار خودرو کشور را پوشش دهد و همچنین به دلیل توجه شرکت ایران خودرو به بحث رعایت استانداردهای 85گانه، تمام مدل‌ها و نسخه‌های خودرو جدید ایران خودرو TF21 موفق به پاس نمودن استانداردهای 85گانه صنعت خودرو هستند و این محصول استاندارد ایمنی حفاظت از عابرپیاده در زمان برخورد که جزو استاندارد اروپا محسوب می‌شود را نیز پاس کرده است.

محصول جدید TF21

امکانات ایمنی و رفاهی TF21

این خودرو از تجهیزاتی مانند سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، پایش فشار باد تایرهاTPMS ، راهنمای تعویض دنده (سیستم GSI)، سنسور نور و سنسور باران بهره می‌برد

در نسخه لوکس خودروی TF21 از امکاناتی مانند رینگ آلومینیومی 15 اینچی، غربیلک فرمان با پوشش چرمی به همراه کلیدهای کنترلی روی فرمان، فرمان برقی، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی هفت اینچی و سیستم ورود بدون کلید Keyless بهره می‌برد.

مشخصات فنی خودرو TF21

خودرو TF21 مانند محصولات دیگر ایران خودرو همچنان پیشرانه آشنا و البته قدیمی و کم توان TU5 پلاس مجهز خواهد شد که یک موتور چهار سیلندر 16 سوپاپ تنفس طبیعی با حجم 1587 سی سی است. این پیشرانه توان تولید 110 اسب بخار قدرت در دور 6000 و بیشینه گشتاور 150 نیوتن متر را داراست و نیروی تولیدی توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت تیپ ترونیک و همچنین گیربکس دنده ای پنج سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. همچنین ایران خودرو در آینده قصد تولید خودرو TF21 با گیربکس شش سرعته دنده ای را دارد. از مزایای پیشرانه TU5P می توان به مصرف سوخت کم، آلایندگی پایین، صدا و لرزش کم، دوام بالا، تعمیر آسان و فراوانی تعمیرکار و قطعات اشاره کرد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/7/26
ام جی ۳ رو کپی کردند اونوقت شده پلتفرم جدید و تولید ملی؟
1401/7/28
حسین دلاور با دست شکسته چی میگه توو عکس ؟
1401/7/28
این که ماشین ام جی ۳ هستش
حتی زحمت نکشیدن شمایل خروجی اگزوزشو عوض کنن
1401/8/2
Mice
1401/8/2
جی تی ایکس gtx