موضوعات داغ

تویوتا هایلوکس ۲۰۲۳: چه انتظاراتی از نسل نهم این پیکاپ تراک داریم؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نسل هشتم تویوتا هایلوکس در سال ۲۰۱۶ روانه بازار شد و یک سال پیش فیس‌لیفت آن عرضه شد. با این حال تویوتا در حال آماده‌سازی شرایط برای عرضه نسل نهم این پیکاپ تراک است که در سال ۲۰۲۳ در دسترس خواهد بود.

اگرچه اطلاعات زیادی در مورد نسل جدید هایلوکس در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود با تغییرات زیادی به خصوص در زمینه فناوری، طراحی و پیشرانه همراه باشد.

پیش از هر چیز، این برند ژاپنی به فکر عرضه یک هایلوکس جدید به عنوان رقیبی برای سایر برندها است که مدل‌های جدیدشان را در بازار عرضه کرده‌اند. به همین دلیل، از پلتفرم ماژولار TNGA جدید توسعه‌یافته برای خودروهای کاری تویوتا (که به تازگی توندرا روی آن ساخته شده است) استفاده خواهد کرد که به هایلوکس اجازه می‌دهد از جدیدترین فناوری‌های این برند ژاپنی بهره ببرد. به ویژه در زمینه سیستم‌های آفرود و کشش که در مدل‌هایی مثل توندرا و لندکروزر جدید دیده بودیم.

همچنین به لطف زبان طراحی جدید تویوتا، بسیاری از هنرمندان موفق به طراحی رندرهایی از ظاهر احتمالی هایلوکس ۲۰۲۳ جدید شده‌اند. این مدل احتمالاً ساده‌تر و رسمی‌تر، با طراحی نمای جلوی با ابهت‌تر مشابه توندرا یا لندکروزر، همراه با چراغ‌های کوچک‌تر و جلوپنجره بزرگ‌تر خواهد بود.

تویوتا هایلوکس ۲۰۲۳

به همین جهت، احتمالاً در فضای داخلی و همچنین پیشرانه‌ها شاهد تغییراتی باشیم. انتظار می‌رود که این مدل با پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی مانند موتور ۲.۸ لیتری توربودیزل عرضه شود، اما از فناوری هیبریدی نیز بهره خواهد برد و اگرچه هنوز این موضوع تایید نشده است، اما شاید با پیشرانه برقی هم عرضه شود. قدرتمندترین نسخه می‌تواند توان ۳۰۰ اسب بخار تولید کند و نسخه‌های مختلف هایلوکس جدید به طور کلی قدرت بالایی خواهند داشت.

لازم به ذکر است که قیمت این مدل هنوز مشخص نیست، اما احتمالاً در آمریکا و اروپا اندکی افزایش خواهد یافت، جایی که تویوتا برای جبران هزینه‌های ناشی از کمبود ریزتراشه، قیمت‌ها را افزایش خواهد داد. قیمت کنونی هایلوکس در مکزیک از ۴۳۸۵۰۰ پزو برای نسخه پایین‌رده تا ۷۴۴۲۰۰ پزو برای نسخه بالارده متغیر است.

در حال حاضر، جزئیات بیشتری از این پیکاپ تراک در دسترس نیست، اما احتمالاً به زودی شاهد انتشار تصاویری از نسخه استتارشده آن در خیابان‌ها خواهیم بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد