موضوعات داغ

اولین تصاویر کراس اوور لادا داستر 2023 ویژه بازار روسیه

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده
عکس مطلب اول

برند فرانسوی رنو با خروج از بازار خودرو روسیه در بهار امسال، حق تولید نسل دوم کراس اوور داستر را به AvtoVAZ واگذار کرد. در همان زمان، رهبری کارخانه خودروسازی ولگا قبلاً اعلام کرده بود که قرار نیست به تولید این مدل بازگردد. علاوه بر این، AvtoVAZ در حال حاضر در حال توسعه یک SUV مقرون به صرفه بر اساس Vesta است. با این حال، شرایط فعلی بازار شرکت روسی را مجبور کرده است در برنامه‌های اعلام شده قبلی تجدیدنظر کند. بر این اساس تصاویری از نمونه اولیه روسی لادا داستر 2023 که رندرهای آن قبلاً در صفحات مجله خودرو NaAvtotrasse.ru دیده شده بود، ظاهر شده است. شایان ذکر است که برای اجرای این پروژه، مهندسان AvtoVAZ باید پلت فرم VO را برای نصب موتور خود تغییر دهند، زیرا موتور رنو در حال حاضر در دسترس نیست.

در بخش طراحی ظاهری با وجود پایه فرانسوی این خودرو، محصول لادا داستر خالی از ویژگی های سبک خانواده روسی AvtoVAZ نخواهد بود. در بخش جلو، جلوپنجره چشمگیر با الگوی مشبک ساده و تزئینات کرومی X شکل جذاب در طرفین، ظرافت را با مقداری سرسختی ترکیب می‌کند. شکل چراغ‌های جلو کشیده شده است و داخل LED این مدل به سبک خانواده X طراحی شده است. قسمت پایین سپر با روکشی با سطح برجسته و بافت کروم مات تزئین شده است. اولین چیزی در نمای جانبی توجهات را جلب می‌کند، فرورفتکی‌های نسبتاً عمیق بالای قوس چرخ ها است که به تصویر کراس‌اوور روسی حس سرسختی می‌بخشد. ریل‌های نسبتاً بزرگی روی سطح مستقیم سقف نصب شده‌اند و طراحی شیک چرخ‌های آلیاژی سبک نشان‌دهنده قیمت بالاتر کراس‌اوور لادا داستر 2023 در مقایسه با لادا وستا است.

نمای عقب لادا داستر 2023

در نمای عقب لادا داستر 2023 با طراحی اصلی داستر رنو تفاوتی ندارد و بسیار ساده به نظر می‌رسد. اما طراحی مدرن سیستم اگزوز دو طرفه به شکل لوله‌های اگزوز مستطیلی با روکش کروم که در کناره‌های سپر ادغام شده‌اند، ظاهر اسپرت این مدل را ارتقا می‌دهد. فرض بر این است که طراحی داخلی وستا از جمله صفحه نمایش LCD چند رسانه ای 10.4 اینچی، کنترل آب و هوا و سیستم نظارت بر نقاط کور در مدل لادا داستر تکرار می‌شود و مشکل تامین ABS و ESP با شروع تولید انبوه حل خواهد شد.

یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی 106 اسب بخاری در محفظه موتور نسخه پایه لادا داستر 2023 نصب خواهد شد و یک گیربکس 5 یا 6 سرعته وظیفه انتقال نیروی تولیدی را برعهده دارد. در نسخه‌های گران ‌تر، یک پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی با ظرفیت 122 اسب بخار نیز به احتمال زیاد وجود خواهد داشت. به کمک پلتفرم VO لادا داستر یک سیستم چهارچرخ متحرک پلاگین دریافت خواهد کرد. اگر این پروژه تا پایان سال آینده اجرا شود، قیمت نسخه پایه لادا داستر 2023 نباید از 1.9 میلیون روبل (یک میلیارد و 100 میلیون تومان) تجاوز کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد