موضوعات داغ

کمبود خودروهای یواز برای استفاده در پلیس روسیه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

همان‌طور که می‌دانید، پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین صنایع خودروسازی روسیه تحت شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفتند. این تحریم‌ها که با خروج برندهای بین المللی از بازار روسیه همراه بود، موجب شد تا تولید خودرو در این کشور به میزان قابل توجهی کاهش یابد. حال مطابق اخبار غیررسمی در این کشور، روسیه با کمبود خودرو پلیس مواجه شده است.

این اخبار از سوی وزارت صنعت و تجارت روسیه تکذیب شده‌اند. بنابر گفته نماینده رسمی وزارت صنعت و تجارت، سازمان‌های دولتی خرید خود را با توجه به نیازهایشان انجام می‌دهند و خودروسازان روسی قادر هستند به نیازها پاسخ گویند. به گفته این وزارتخانه، برنامه تامین خودروهای مورد نیاز برای سازمان‌های دولتی مطابق برنامه پیش می‌رود.

این اظهارات در تناقض با اخباری است که طی روز‌های گذشته توسط رسانه‌های روسی منتشر شد. به عنوان مثال در 28 نوامبر، روزنامه کومرسانت گزارش داد که وزارت امور داخلی روسیه مناقصه خرید 2.8 هزار خودروی پلیس جدید را لغو کرد. مبلغ این مناقصه 4.5 میلیارد روبل بود. این روزنامه گزارش داد که در حال حاضر هیچ‌کدام از شرکت‌های خودروسازی روسیه قادر نیستند تا نیاز انبوه سازمان‌های دولتی همچون نیروی پلیس را تامین کنند. یکی از خودروهای معمول پلیس روسیه، یواز پاتریوت است و به نظر می‌رسد شرکت روسی یواز نیز قادر به تامین نیاز پلیس روسیه برای خودروهای جدید نیست.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/9/10
ابرقدرت 🤔!!!
1401/9/13
خوب چرا نگرانید ؟ از ایرانخودرو دیزل فوتون تان‌لند بخرید