موضوعات داغ

خودروهای اقتصادی وارداتی با چه قیمتی عرضه می‌شوند؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

معاون وزیر صمت طی گفت‌وگویی از حدود قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی گفت: انتظاری قیمت حدود 450 تا 550 میلیون تومان را برای خودروی 10 هزار یورویی داریم و با افزایش عرضه به مرور به این قیمت‌ها نزدیک‌تر خواهیم شد.

منوچهر منطقی با اشاره به بازه قیمتی برای خودروهای وارداتی اقتصادی گفت: خودروی اقتصادی، در حدود 7 تا 10 هزار دلار قیمت داشته و تغییرات نرخ ارز نیز در قیمت پایه آن‌ها تأثیر گذار خواهد بود.

او در ادامه افزود: عرضه خودروهای اقتصادی در حال طی کردن مسیر خود است و در این مسیر با در نظر گرفت تمهیدات لازم به قیمت هدف دست پیدا خواهیم کرد.

منطقی در خصوص روند واردات خودرو افزود: اولویت واردات با خودروهای زیر 10هزار یورو است و محموله اولیه خودروهای وارداتی ترکیبی از خودروهای زیر 10 هزار یورو و 20 هزار یورو خواهد بود.

معاون وزیر صمت با اشاره به دور اول عرضه خودروهای وارداتی با توجه به اینکه اولین خودروهایی هستند که عرضه می‌شوند نسبت به قیمت مورد انتظار مشتریان قیمت بالاتری دارند اما با توجه به میزان خوب عرضه در نظر گرفته شده قیمت‌ها در 3ماه اول سال 1402 به تعادل نسبی خواهد رسید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/9/30
مثل ال نود که قرار بود جایگزین پیکان بشه که الان شده قیمت ماشین لوکس.تو این مملکت ،ارزونی ما که ندیدیم.
1401/10/1
بیشتر خنده داره این مطلب به جد عرض میکنم که ارزان ترین خودرو های وارداتی که در اصل خودروهایی در سایز سایپا صد و یازده و ام وی ام صد و ده خواهند بود حالا با امنیت و اپشن بیشتر ولی در همین سایز و با قدرت های نهایتا هشتاد نود اسب بخار یک و خورده ای قیضمت خواهند خورد و خودروهایی مثل سراتو دوهزار و بیست و دو جوری گران خواهند فروخت که حتی سراتو های وارداتی سال های دونزار و هفده و هجده به تاثیر از قیمت مدل صفر تازه وارد شده افزایش قیمت خواهند داشت این رو مطمئن باشید وقتی دلال ها تصمیم گرفتند چینی های یک میلیاردی رو وارد کانال دو میلیارد بکنند یقیضن داشته باشید که ارزان ترین وارداتی هایی که سرشون بت تنشون بیارزه قرار هست در کانال بالای دو میلیارد قیمت بوخورند که البته هاچبک ها و سدان های کوچک کلاس سی خواهند بود و در اندازه خودرویی مثل پژو دویست و شش