موضوعات داغ

نگاه نزدیک به فراری پوروسانگوئه، شاسی بلند به سبک ایتالیایی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

نویسنده: مصطفی مشایخ

امروزه شور و هیجان بازارهای خودرو در عمده ی نقاط دنیا به طرف شاسی بلند سواری و حتی کراس‌اوورهای شهری گرایش پیدا کرده به طوری حتی امروزه در خیابان های کشورمان نیز شاهد این هستیم که عمده ی خودرو های تازه وارد به ناوگان شهری عمدتا از نوع خودرو های کراس اوور و یا شاسی بلند های بلند‌قامت تا کوتاه هستند. عمده افراد امروزه مایل هستند تا با قیمتی فراتر و یا حتی مشابه سگمنت سواری از مدل های کراس اوور و یا شاسی بلند استفاده کنند که عمدتا بخاطر این باور که این سگمنت ایمنی بیشتری دارد و یا بخاطر احساس لذت بیشتری که از رانندگی با خودرو های با ارتفاع بالاتر به افراد القا می شود.

اما وقتی به بازار های خودرو در دیگر نقاط دنیا نگاهی می اندازیم متوجه می شویم که بازار ایران چندان تافته جدا بافته ای نبوده و در دیگر نقاط دنیا نیز میل و گرایش عمومی به خودرو های کراس اوور small size SUV و full size SUV بیشتر شده به طوری حتی بسیاری از برند های مطرح نیز در صدد تسخیر این بازار برآمدند و یا مهندسین خود رو روی پروژه های اختصاص داند تا مدل های شاسی بلند بیشتری رو به بازار ارائه دهند از جمله لامبورگینی با مدل اوروس، بی ام و با طیف وسیع تری از سریX ، جنسیس با مدل های GV80 و GV70 ،انواع کراس اوور های چینی که امروزه نیز در بازار شاهد آن هستیم، آستون مارتین با مدل DBX و برندهای مطرح دیگر از سرتاسر دنیا.

لامبورگینی اوروس

اما در این میان برندهای ایتالیایی نیز فکر خودنمایی به سرشان زده تا در این رقابت بی پایان صنعت خودرو نیز دستی بر آتش داشته باشند، مانند برند آلفا رومئو که اخیرا نیز مدل‌های شاسی بلند خود رو به دو عدد افزایش داده و در کنار استلویو، توناله را نیز به سبد محصولات خود اضافه کرده، مازراتی هم چندی پیش از شاسی بلند جدید خود با نام گریکاله رونمایی کرده بود.

با وجود تمام این توصیفات هنوز اصل داستان باقی است، تا کنون تنها اسم چند شرکت از جمله فراری در این لیست غایب بود که چندی پیش نیز به جمع تولیدکنندگان سگمنت شاسی بلند ها پیوست.

فراری پوروسانگوئه (Purosangue) اولین مدل چهاردر و همچنین شاسی‌بلندی است که توسط فراری معرفی شده

فراری پوروسانگوئه (Purosangue) اولین مدل چهاردر و همچنین شاسی‌بلندی است که توسط فراری معرفی شده است، پوروسانگوئه به یک موتور 6.5 لیتری 12 سیلندر مجهز هست که تا دور موتور 6250 دور در دقیقه 716 نیوتن متر گشتاور رو به گیربکس 8 سرعته ای ارسال می‌کند که در ساخت آن از المان گیربکس خودرو های فرمول وان استفاده گردیده، تمام این مجموعه گرد هم آمده اند تا ظرف 3.3 ثانیه این خودروی شاسی بلند رو به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسانند و ظرف 10.6 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر و این روند ادامه دارد تا در نهایت این پیشرانه ،فراری پوروسانگوئه رو به کمی بالاتر از سرعت 315 کیلومتر بر ساعت برساند.

فضای داخلی فراری پوروسانگوئه

اولین شاسی بلند فراری نمای داخلی بسیار عجیبی رو به خود اختصاص داده، در این طراحی دو نمایشگر در کناره های کنسول میانی در طرفین قرار گرفته اند که نمایشگر های مجزا برای سرنشینان و راننده محسوب می شوند، ضمن اینکه سعی شده از جلوه های نوین فناوری همچون مدل های دیگر فراری در پوروسانگوئه هم استفاده شود.

در کنار المان خودروهای فرمول وان و پیشرانه ی حجیم، مهندسین فراری از نوین ترین و بروز ترین قابلیت های فناورانه همچون شیشه هوشمند نیز بهره گرفته اند که این امکان رو در اختیار راننده قرار می‌دهد تا تنها با اعمال ولتاژ کمی شیشه سقف پانوراما رو مات یا شفاف کنند.

نمای عقب فراری پوروسانگوئه

در کنار ظاهر تهاجمی و بسیار اسپرت که فراری پوروسانگوئه به خود اختصاص داده گواه بر این است که مهندسین فراری چندان بی تجربه در ساختن یک شاسی بلند کارآمد نبودند و نسبتا خوب در اولین تجربه توانستند جایگاه فراری رو در سگمنت شاسی بلند ها تثبیت کنند که در کنار رخ نمایی جذاب و سرکش ،نام فراری رو در این سگمنت نیز سر زبان ها بیندازند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد