موضوعات داغ

جزئیات واردات 100 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال 1401

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

امید قالیباف طی گفت‌وگویی از برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برای واردات ۱۰۰ هزار دستگاه در ۳ ماهه باقی‌مانده امسال و به همین تعداد هم در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۲ خودرو خبر داد.

سخنگوی وزارت صمت با شاره به موعد تحویل خودروهای وارداتی خریداری شده از طریق بورس کالا تصریح کرد: متقاضیانی خودرو از بورس کالا خرید می‌کنند، با توجه به زمان ساخت خودرو و زمان حمل بین 3 تا 6 ماه بعد از خرید خودروی خود را تحویل خواهند گرفت.

مشاور وزیر صمت در ادامه افزود: حدود ۱۰ درصد از خودروهای وارداتی امسال به صورت تحویل فوری به فروش خواهد رسید.

او در مورد خصوص تأمین ارز واردات خودرو نیز عنوان کرد: براساس آئین‌نامه واردات خودرو، راه‌های مختلفی برای تأمین ارز مشخص شده است که در مجموع ظرفیت‌های خوبی را ایجاد می‌کند اما نکته مهم این است که تأمین ارز از منشأ خارج کشور خواهد بود.

قالیباف ضمن تأکید بر تبعیت قیمت خودرو از نرخ ارز گفت: آنچه شاهد آن هستیم افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد بوده و قیمت شرکت‌های خودروساز افزایش نیافته است. وزارت صمت برای تنظیم بازار خودرو برنامه‌های متعددی دارد که به زودی اعلام خواهد شد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/9/30
متاسفانه حماقت دولت در این حد هست که به جای خرید تکنولوژی و جلوگیری از خروج ارز از کشور به فکر دلالی با واردات خودروهای بی کیفیت و پر کردن جیب دلالان هست تا سهم خودش از طریق گمرک،مزایده در بورس و از جیب مردم در بیاره و معلوم نیست اگر وارد کنندگان دست از واردات بردارن تامین قطعه به چه روزی می افته و کسانی که با چندین برابر قیمت جهانی این خودروها رو خریدن چه بلایی سرشون میاد،و تأسف من از این هست که بجای وارد کردن تکنولوژی و ایجاد اشتغال و کاهش قیمتها دولت به فکر دلالی به طرقی هست که ذکر شد و به فکر مصرف کننده و قشر ضعیف جامعه نیست
1401/10/2
احسنت
یعنی هنوز ماشین تو کره یا ژاپن ساخته نشده ولی ماتو ایران می‌فروشیمش. کره ای ها رونمیدونم ولی ژاپنی ها حتما با شنیدن این خبر خودکشی میکنن