موضوعات داغ

زوتی به مدار صادرات بازگشت، بازیابی سریع یک خودروساز ورشکسته چینی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

زوتی دوران پر فراز و نشیبی را طی چند سال اخیر سپری کرده است. این شرکت ابتدا کسب و کار خود را گسترش داد و حتی چند برند زیرمجموعه تاسیس کرد. با این حال مدت کوتاهی بعد از آن به ورطه ورشکستگی افتاد و ناچار شد تا امتیاز تولید خودروهایش را نیز بفروشد. در نهایت زوتی موفق شد با جلب نظر سرمایه‌گذاران، بار دیگر به تولید بازگردد. نخستین و تنها مدل این خودروساز در وضعیت فعلی، کراس اوور زوتی T300 است.

با این حال زوتی تصمیم دارد تا به سرعت خدمات صادراتی خود را احیا کند. این شرکت اخیرا قراردادی را با Lusai International به امضا رسانده است که براساس آن، این شرکت به صادرکننده انحصاری زوتی و محصولات آن تبدیل می‌شود.

همان طور که در مقدمه ذکر کردیم، تنها مدل زوتی که قابلیت عرضه و فروش در بازارهای داخلی و خارجی را دارد، کراس‌اوور زوتی T300 است. این خودرو با قیمت صادراتی 69200 یوان (395 میلیون تومان) به فروش می‌رسد. مطابق قرارداد صادرات زوتی با لوسای اینترنشنال، این شرکت 1000 دستگاه زوتی T300 را در بازارهای صادراتی خواهد فروخت.

هدف فروش زوتی و لوسای اینترنشنال در گام نخست، صادرات خودرو به غرب آسیا، جنوب آسیا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه است. بنابراین جای تعجبی ندارد که این خودرو را در بازار کشورمان نیز مشاهده کنیم. زوتی T300 نخستین بار در سال 2017 میلادی به بازار عرضه شد و اکنون نیز با همان ظاهر و مشخصات به فروش می‌رسد. زوتی T300‌ به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر 112 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد