موضوعات داغ

ایران خودرو در ۹ ماه نخست سال چند دستگاه خودرو تولید کرده است؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بر اساس آمار رسمی منتشر شده توسط ایران خودرو، این شرکت در تاریخ ۳۰ آذرماه 1401 با تولید بیش از ۴۶۰ هزار دستگاه خودرو کامل سواری و تجاری سنگین و نیمه سنگین از ابتدای سال و افزایش ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، موفق به عبور از رکورد مجموع تولیدات سال ۱۴۰۰ شد.

گروه صنعتی ایران خودرو همچنین در تولید ماهانه نیز با تولید ۶۳ هزار دستگاه رکورد جدیدی را به ثبت رساند و از ابتدای خردادماه سال جاری تمام محصولات خود را به صورت عبور مستقیم تولید کرده که در نوع خود قابل توجه است.

تولید محصولات تجاری سنگین و نیمه سنگین نیز در ۹ ماهه امسال با رشد سه برابری به ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسیده است.

سال ۱۴۰۱ تولید در صنعت خودرو کشور و گروه صنعتی ایران خودرو با توجه به شرایط تحریمی و محدودیت‌های بین المللی با چالش های متعددی روبرو بوده اما بنظر می‌رسد که این خودروساز تا حدودی توانسته از شایط بحرانی خارج شود.

گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای امسال با توقف تولید ناقص و تکمیل و تجاری سازی خودروهای ناقص در پارکینگ‌ها، سبب صرفه جویی قابل توجه مالی، تامین گردش مالی مورد نیاز تولید و افزایش کیفیت محصولات شده است.

این خودروساز در سه ماهه پایانی سال نیز با استمرار تولید هفتگی دست کم ۱۴ هزار دستگاه، تولید و عرضه را ادامه خواهد داد و در صورت تحقق وعده‌های ایران خودرو، این اقدامات می‌تواند از التهاب و کمبود شدید موجود در بازار خودرو تا حدودی بکاهد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/10/3
این ۶۳ هزار خودرو در ماه رو اگه تولید میکنن به کی تحویل میدن .😐😐
اینل به زور دو هفته ای یکبار فروش گذاشتن که نهایتش همه ماشین ها با هم میشد ۲۰ هزار تا .
این ۴۳ هزار تا الباقی رو به کی دادن؟؟؟😐😐
1401/10/4
دروغ