موضوعات داغ

پلاک سوم به خودروهای کشور اضافه خواهد شد + جزئیات و زمان اجرا

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

به گفته رئیس رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا به زودی شاهد اجرایی شدن طرح نسب پلاک سوم برای خودروها خواهیم بود و تا پایان سال 1401 این طرح اجرایی خواهد شد.

سیدکمال هادیانفر با اشاره به قانون مصوب سال 1384 در خصوص نصب پلاک سوم خودرو افزود: اجرای کردن نصب پلاک سوم روی خودروها فعالیت بسیار مفید و درستی است که باید انجام شود اما به دلایلی از سال 1384 تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است و من شخصا از زمان حضور خود در پلیس پیگیر اجرای قانون نصب پلاک سوم هستم

او در خصوص وضعیت اجرای طرح نصب پلاک سوم گفت : ما در مرحله تولید نرم افزار پلاک سوم هستیم و این موضوع در اولیت کارهای این طرح قرار دارد. مورد مهم دیگر تولید چیپ‌ست جهت نسب زیرشیشه و آیینه خودرو است که در همکاری با دانشگاه‌های مختلف از جمله صنعتی شریف، امیرکبیر و دانشگاه علم و صنعت و سایر دانشگاه‌ در حال رایزنی برای تولید آن هستیم. این همکاری به عدم وابستگی ارزی پروژه کمک شایانی خواهد کرد.

هادیانفر در ادامه افزود: همچنان در مورد بعضی از مسائل و موضوعات مشکلاتی وجود دارد که باید هموار شود. یک از این موارد تهیه دستگاه اسکن چیپ‌ها است که باید آن را تهیه کنیم.

او در خصوص فواید این طرح گفت: در مواردی که شخص راننده جریمه اعلام می‌کند که بدون حضور در محل مورد نظر جریمه شده و با بررسی متوجه می‌شویم که فردی با پلاک مخدوش این تخلف را انجام داده است. با اجرای طرح پلاک سوم از روی دادن جرائمی مانند مخدوش نمودن پلاک و موارد از این دست جلوگیری خواهد شد.با اضافه شده پلاک سوم دیگر نیاز نیست برای بررسی اصالت خودرو کاپوت را بالا زده و شماره شاسی چک شود. افسر پلیس به کمک یک اسکنر دستی و وجود پلاک سوم می‌تواند اطلاعات و مشخصات خودرو را مشاهده کند.

پلاک سوم در حقیقت یک چیپ است که زیر شیشه جلو و زیر آئینه نصب می‌شود و اطلاعات VIN و سایر اطلاعات مورد نیاز خودرو در آن گنجانده می‌شود. اطلاعات موجود بر روی این چیپ به صورت RFID در اختیار پلیس قرار می‌گیرد تا مأموران راهور بتوانند با کمک اسکنر دستی این اطلاعات را بخوانند و به هویت اصلی مالک و خودرو دست پیدا کند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/10/13
این مسخره بازی ها چیه فک پلاک و پلاک سوم و.... ی سامانه بر خط طراحی بشه و فروش و تعویض پلاک طبق استانداردها با شرایط خاص انجام بشه دیگه کارا چیه انجام میشه؟
1401/10/14
الحمدالله نیروی انتظامی هم به راه برای پر کردن کسری بودجه پیدا کرد. خوشبختانه تو ایران همه فقط بلدند با روش‌های مختلف جیب مردم رو بزنند.
1401/10/14
درسته که محاسنی داره ولی به نوعی کنترل تردد افراد رو هم میشه باهاش رد یابی کرد و این میتونه نقض حقوق افراد هم باشه و یا در حک سیستم میتونه بشدت خطرناک باشه. لطفا در مقاله اضافه کنید این تکنولوژی در چه کشورهایی داره استفاده میشه!