موضوعات داغ

کانسپت Truck Mad‌رقیب چینی سایبرتراک تسلا

عکس مطلب اول

کانسپت جدید IAT به نام Truck Mad در تاریخ ۳۰ دسامبر و در نمایشگاه بین‌المللی خودرو گوانگژو به عرضه درآمد. این پیکاپ چینی به طور مستقیم برای رقابت با تسلا سایبرتراک آمریکایی ساخته شده است.

طراحی IAT در سال ۲۰۰۷ ایجاد شده و به سبب استفاده در شاسی‌بلند فول سایز آینده‌نگرانه کارلمن کینگ (Karlman King) به شهرت رسید. تنها ۱۲ دستگاه از این خودرو ساخته شد که توانست طراحی IAT را به جهان نمایش دهد.

IAT Truck Mad

متخصصین IAT در هنگام ساخت تراک مَد از قواعد سنتی طراحی اتومبیل بهره گرفته و یک شکل متقارن یکپارچه و در عین حال عجیب و غیرمعمول را به خودرو بخشیده‌اند. بدنه ماشین به شیوه جذابی رنگ‌آمیزی شده است؛ قسمت جلو با رنگ مشکی براق و قسمت عقب با رنگ نقره‌ای مات!

نمای جانبی تراک مد

پیکاپ چینی تراک مد دارای ۵۸۷۸ میلی‌متر طول، ۲۱۹۸ میلی‌متر طول و ۲۰۲۹ میلی‌متر ارتفاع بوده و فاصله بین محورهای آن به ۳۶۲۲ میلی‌متر می‌رسد. ستون B در کابین دیده نمی‌شود و صندلی راننده در قسمت وسط جاسازی شده است. دو صندلی دیگر نیز پشت صندلی راننده تعبیه شده‌اند که قادر به چرخش هستند. یک کاناپه نیز برای قسمت عقب کابین در نظر گرفته شده است.

کابین تراک مد

پیکاپ Truck Mad به یک پیشرانه کاملا برقی مجهز شده، هرچند که مشخصات آن فعلا در دسترس نیست. با این وجود، باتری‌های به‌کاررفته در پیکاپ تراک‌های امروزی در صورت شارژ کامل معمولا از پیمایش مسافت ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ کیلومتر پشتیبانی می‌کنند. به گفته IAT، تراک مد قرار نیست به تولید انبوه برسد، ولی به عنوان یک پلتفرم ماژولار، در آینده نزدیک برای تولید خودروهای متعدد، از سدان و شاسی‌بلند گرفته تا ون و پیکاپ تراک، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/10/16
کی حاضره بجای ماشین آمریکایی ماشین چینی بخره؟؟
1401/10/19
من حاضرم. دیدگاه شما خیلی عقب افتاده است چین در صنعت خودرو سازی طی سال های اخیر رقابت جدی با امریکا و شرکت های مطرح اغاز کرده و ماشین های با کیفیت به همراه اپشن های روز دنیا و کاملا استاندارد تولید کرده که خیلی هاشون از نسخه های امریکایی و کره ای مشابه بهتر بودن. اینکه فقط ماشین های بی کیفیت چینی وارد ایران میشه دلیلی بر بد بودن همه ی ماشین های چینی نیست.
1401/10/23
بفرمایید ایرانی های عزیز
اینا هر روز پیشرفت میکنن و سال به سال ماشین های بهتر و جدید تر رو میسازن

ما ایرانی ها هنوز به این امید داریم تو قرعه کشی ایران خودرو برنده شیم
1401/10/27
عالیه