موضوعات داغ

بی وای دی یانگ وانگ U8، ابرخودرو لوکس و آفرودی چینی با قدرتی خارق العاده

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت چینی بی وای دی که در کمتر از ۲۰ سال به بزرگ‌ترین سازنده خودروهای پلاگین هیبریدی در جهان تبدیل شد، برند جدیدی به نام یانگ وانگ راه‌اندازی کرده که هدف آن رقابت با بزرگانی چون مرسدس بنز، بی ام و و آئودی است. نخستین محصول این برند، یانگ وانگ U8 نام دارد.

یانگ وانگ برای نشان دادن توانایی‌های خود از دو مدل برقی لوکس شامل یک شاسی بلند آفرود به نام U8 و یک ابرخودرو به نام U9 رونمایی کرد.

یانگ وانگ U8 4x4 روی شاسی نردبانی ساخته شده و مجهز به چهار موتور برقی است که هر کدام از آن‌ها مخصوص یک چرخ هستند. این پیشرانه در مجموع توان بیش از ۱۱۰۰ اسب بخار و گشتاور بیش از 1626 نیوتن متر را تولید می‌کند.

شرکت چینی جزئیاتی در مورد باتری یا محدوده پیمایش این مدل ارائه نکرده است، اما گفته که یانگ وانگ U8 مجهز به گشتاور برداری پیشرفته است و می‌تواند در عرض ۳ ثانیه سرعتش را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

علاوه بر این، بی وای دی می‌گوید یانگ وانگ U8 به لطف داشتن پیشرانه چهارموتوره، می‌تواند مانند مرسدس بنز EQG چرخش 360 درجه انجام دهد و مانند هامر برقی دارای حالت خرچنگ است. این مدل همچنین یک حالت شناور روی آب دارد که به آن اجازه می‌دهد به لطف بدنه ضدآب خود بدون دردسر در آب حرکت کند.

نکته جالب دیگر، توانایی این شاسی بلند برای ادامه حرکت با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت حتی با وجود پنچر بودن یک تایر است، اما این شرکت اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده است.

یانگ وانگ U8

هنوز هیچ تصویری از فضای داخلی و جزئیات مربوط به دستیارهای رانندگی خودکار در دسترس نیست، اما برخی از ابعاد این خودرو اعلام شده است. طول این شاسی بلند برقی 5.3 متر و فاصله بین دو محورش 3.05 متر است، بنابراین در حدود 0.5 متر بزرگتر از G کلاس است.

یانگ وانگ U8 با قیمتی در حدود ۱۴۵ هزار دلار، به وضوح قصد رقابت با شاسی بلندهای مطرحی چون مرسدس بنز EQG و لندرور دیفندر برقی را دارد و ظاهراً شانس خوبی در این زمینه خواهد داشت. قیمت مرسدس بنز G کلاس در چین از حدود ۲۷۵،۰۰۰ دلار شروع می‌شود که دو برابر قیمت U8 است.

ابرخودروی تمام برقی یانگ وانگ U9 با چراغ‌های جلوی -Cشکل LED، ارتفاع کم و باله مرکزی در عقب کاملاً با سایر محصولات این برند متفاوت است.

این خودرو از همان پیشرانه چهارموتوره U8 با حداکثر توان ۳۲۲ اسب بخار برای هر چرخ و خروجی کلی ۱۲۸۸ اسب بخار بهره می‌برد. شتاب 0 تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن 2 ثانیه اعلام شده است که تقریباً با ریماک نورا برابر است.

قیمت یانگ وانگ U9 هنوز اعلام نشده است، اما این شرکت چینی در جریان رونمایی از آن، U9 را به عنوان یک ابرخودروی میلیون یوانی معرفی کرد، بنابراین باید انتظار قیمتی در حدود ۱۴۵،۰۰۰ دلار را داشته باشیم. همچنین اطلاعاتی درباره احتمال عرضه این دو مدل در بازارهای جهانی منتشر نشده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/10/20
ما هم وانت آریسان تولید می کنیم ... یه وقت اونها نمی خوان ؟