موضوعات داغ

فیس‌لیفت مدل‌های هیوندای گرند i10 نیوس و هیوندای آئورا رونمایی شدند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

هیوندای از خانواده فیس‌لیفت هیوندای i10 در هند رونمایی کرد که شامل هاچ بک گرند i10 نیوس و سدان هیوندای آئورا می‌شود. این مدل‌ها با مشخصات فنی مشابه از تغییرات فنی و ظاهری بهره می‌برند که امکان تمایز بین آن‌ها، افزایش امکانات فنی و استفاده از پیشرانه‌های سابق به جز ۱ لیتری توربوشارژ را فراهم می‌کند.

هیوندای گرند i10 نیوس در سال ۲۰۱۹ و سدان آئورا در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، بنابراین سال ۲۰۲۳ زمان مناسبی برای فیس‌لیفت آن‌هاست. هیوندای به زودی فیس‌لیفت i10 اروپایی که فقط کمی کوچکتر از گرند i10 نیوس است را عرضه خواهد کرد.

مدل‌های مخصوص بازار هند قبلاً شبیه دوقلوها به نظر می‌رسیدند، اما حالا به لطف سپرهای بازطراحی‌شده از سبک طراحی متمایزی بهره می‌برند. گرند i10 نیوس دماغه بدون جلوپنجره سابق با ورودی هوای بزرگ‌تر روی سپر که تا کناره‌ها امتداد یافته را با اضافه کردن یک جفت چراغ روز جدید روی ورودی‌های هوای جانبی ارتقا داده است. ورودی هوای روی سپر آئورا نیز بزرگ‌تر شده و با چراغ‌های روز خاص به ورودی‌های هوای جانبی متصل شده است، اما در بین چراغ‌های جلو یک جلوپنجره باریک به چشم می‌خورد که یادآور مدل HB20S مخصوص بازار آمریکای لاتین است.

نیمرخ این مدل‌ها همچنان یکسان است، چون طراحی بدنه آن‌ها هنوز کاملاً مدرن به نظر می‌رسد. در نمای عقب، گرند i10 نیوس دارای یک نوار LED و چراغ عقب جدید است، در حالی که آئورا با حفظ اسپویلر سابق تقریباً مثل نسخه قبلی به نظر می‌رسد.

گرند i10 نیوس

به‌روزرسانی‌های کابین به تودوزی و امکاناتی از جمله یک پد شارژ بی‌سیم، پورت USB-C و یک نمایشگر ۳.۵ اینچی بین خوشه ابزار آنالوگ محدود می‌شود. نمایشگر لمسی چندرسانه‌ای و دریچه‌های تهویه عقب مانند مدل‌های کنونی هستند. گرند i10 نیوس و آئورا به صورت استاندارد با چهار کیسه هوا عرضه می‌شوند که در مدل‌های بالارده به شش کیسه هوا ارتقا پیدا می‌کند. این دو مدل همچنین مجهز به چراغ‌های جلوی خودکار، ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک در عقب، ترمز ضدقفل و کنترل پایداری الکترونیکی هستند.

هر دو مدل گرند i10 نیوس و آئورا با پیشرانه ۱.۲ بنزینی چهارسیلندر تنفس طبیعی با توان ۸۲ اسب بخار و گشتاور ۱۱۴ نیوتن متر در دسترس هستند. همچنین امکان سفارش هردو مدل با موتور ۱.۲ لیتری دوگانه‌سوز بنزینی و گاز فشرده وجود دارد که توان ۶۸ اسب بخار و گشتاور ۹۵ نیوتن متر تولید می‌کند. قدرت نسخه بنزینی از طریق جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود. نسخه دوگانه‌سوز فقط با جعبه‌دنده دستی عرضه می‌شود. متاسفانه هیوندای موتور ۱ لیتری بنزینی TGDi مجهز به توربوشارژر را برای این مدل‌ها کنار گذاشته است.

آئورا

گرند i10 نیوس و هیوندای آئورا فیس‌لیفت در حال حاضر برای پیش‌سفارش در هند در دسترس هستند. هیوندای قیمت این دو مدل را اعلام نکرده، اما رسانه‌های محلی می‌گویند احتمالاً قیمت اولیه هاچ‌بک ۷۳۳۹ دلار و قیمت اولیه سدان ۷۹۵۱ دلار باشد. انتظار می‌رود هیوندای i10 فیس‌لیفت بازار اروپا به دلیل امکانات بیشتر با قیمت گران‌تری عرضه شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/10/23
این ماشینها جزو نا ایمن ترین ماشینهای هیوندا هستند و هیچ ستاره ایمنی از یورو انکپ نگرفتن