موضوعات داغ

هیولای برقی آکورا به جنگ کوه پایکس پیک می رود

عکس مطلب اول
چه بخواهیم، چه نخواهیم آینده صنعت خودروسازی جهان در دستان خودروهای الکتریکی خواهد بود و این اواخر هم مانور زیادی بر روی آن‌ها داده شده و تاکنون خودروهای نسبتا زیادی در این بخش از صنعت خودروسازی معرفی شده است، خودروهایی بی روح و آرام که تنها مسائل زیست محیطی و اقتصادی را در نظر می‌گیرند. ولی هستند خودروهایی مانند مرسدس بنز SLS AMG الکتریکی و تسلا مدل S که در کنار این پوست اندازی بزرگ صنعت خودروسازی، تاحدودی نیازهای صنعت به خودروهای اسپرت را برطرف کرده‌اند، حال در این میان شرکت خودروسازی آکورا منتسب به گروه صنعتی هوندا موتورز ژاپن هم پیش قدم شده و در این رابطه خودروی تمام اسپرت با قلب الکتریکی تحت عنوان آکورا EV کانسپت معرفی کرده است که بیشتر به نظر می‌رسد برای شرکت در مسابقات مشهور تپه نوردی پایکس پیک توسعه پیدا کرده است.

آکورا NSX برقی برای رکورد شکنی به پایکس پیک می رود


همانطور که می‌بینید، چهره تهاجمی این خودرو مخاطب را به یاد خودروهای GT3 می‌اندازد که بخش اعظم آن مربوط به بامپر بسیار بزرگ فیبرکربنی در مقابل سپر جلو، اسپویلر قد کشیده در انتهای بدنه و همچنین نصب یک دیفیوزر بزرگ در قسمت زیرین اتومبیل می‌شود. لاستیک‌های پهن و بدون عاج خودرو نیز تاحدودی مخاطب را نگران خواهد کرد، چون چنین تایرهایی کاربرد خیابانی ندارند و مخصوص مسابقات استفاده می شوند.
برای تولید نیرو محرکه نیز همانطور که گفتیم این آکورا خودرویی تمام الکتریکی است که در زیر پوسته فلزی خود از چهار موتور الکتریکی قدرتمند سود می‌برد. این چهار موتور به صورت جفتی بر روی محور عقب و جلو نصب می‌شوند تا همچون مرسدس بنز SLS AMG الکتریکی و تسلا مدل S، خودروی مورد نظر آکورا هم تبدیل به الکتریکی چهارچرخ محرک شده باشد. در خصوص مقدار قدرت و گشتاور تولیدی این چهار پیشرانه صحبتی نشده، ولی به سیستم انتقال قدرت SH-AWD اشاره کرده‌اند که گشتاور تولیدی موتورها را مستقل از یکدیگر به چرخ‌ها ارسال می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد