موضوعات داغ

نگاهی به بایک BJ40 خودرو آفرودی و خوش استایل محصولی از دیار خودرو

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

زمزمه حضور خودروهای جدید کمپانی بایک توسط شرکت دیارخودرو در ایران پس از مدت‌ها امسال در نمایشگاه خودرو اصفهان به بار نشست و در این نمایشگاه شاهد حضور محصولات کمپانی مطرح چینی بایک در غرفه این شرکت بودیم.

محصول بایک BJ40 با چهره کاملا آفرودی و جالب، یادآور محصولات کمپانی آمریکایی جیپ است و آن را می‌توان یک کپی کامل اما با کیفیت از جیپ رنگلر دانست. این خودرو در دونسخه دو در و چهار معرفی شده است و شرکت دیار خودرو در نظر دارد هر دو مدل را وارد بازار ایران کند.

بایک BJ40 به عنوان یک خودرو آفرودی یک محصول قدبلند محسوب می‌شود و ارتفاع مناسبی از زمین دارد. یکی از قابلیت‌های جالب این خودرو امکان جداسازی درب‌ها و سقف‌ خودرو است و سرنشینان را به دل طبیعت نزدیک خواهد کرد. در میان حضور خیل عظیم کراس‌اوورهای شهری در بازار ایران، محصول بایک BJ40 از معدود خودروهای چینی بازار ایران خواهد بود که با یک موتور توانمند و مشخصات کاملا مناسب برای حرکت در خارج از جاده و آفرودی عرضه می‌شود.

بایک BJ40 در دونسخه دو در و چهار معرفی شده است

مشخصات فنی بایک BJ40 محصول از دیار خودرو

بایک BJ40 خودرو مونتاژی محصول دیارخودرو از یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم دقیق 1981 سی سی و مجهز به توربوشارژ بهره می‌برد. مانند تمامی خودروهای آفرودی استاندارد، این خودرو نیز به صورت دو دیفرانسیل و چهار چرخ محرک عرضه می‌شود تا توان لازم برای حرکت در مسیرهای آفرودی را داشته باشد. پیشرانه بایک BJ40 توان تولید حداکثر قدرت 225 اسب بخار و حداکثر گشتاور 380 نیوتن متر را داراست که به کمک جعبه دنده یک 8 سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود. نسخه‌های 2,3 و 2,4 لیتری تنفس طبیعی(143 اسب بخار و 217 نیوتن متر) بایک BJ40 نیز در دیگر بازارها عرضه می‌شود.

از لحاظ مصرف سوخت خودرو بایک BJ40 به عنوان یک خودرو آفرودی از شرایط نسبتا خوبی برخوردار است و در سیکل ترکیبی هر صد کیلومتر 10 لیتر بنزین مصرف می‌کند. پیشرانه خودرو از استاندارد عدم آلایندگی یورو 5 برخوردار است و یک باک 75 لیتری سوخت مورد نیاز خودرو را تامین می‌کند.

در بخش سیستم تعلیق و فنربندی در بایک BJ40 همه چیز برای تجربه یک آفرود لذت‌بخش مهیاست. در بخش جلو سیستم تعلیق، فنربندی از نوع جناغی با فنر مارپیچی و بخش عقبی از سیستم تعلیق مولتی لینک است. ترمزهای محصول دیار خودرو در هر چهار چرخ نیز از نوع دیسکی هستند. سایز لاستیک بایک BJ40 از نوع 245/65R17 بوده و رینگ‌های 17 اینچی از جنس آلومینیوم در زیر خودرو قرار خواهد گرفت. این خودرو قابلیت نصب لاستیک‌های دو سایز بزرگتر را نیز دارد که گزینه خوبی برای خودروهای آفرودی محسوب می‌شود.

فضای داخلی بایک BJ40

تجهیزات و امکانات بایک BJ40 خودرو مونتاژی دیار خودرو

فضای داخلی و امکانات این خودرو شاسی بلند چینی قابل توجه است اما در مقابل خودرو قیمت کمی نیز نخواهد داشت. عمده فضای داخلی خودرو در بخش صندلی‌ها، داشبورد و رودری‌ها چرم بکارگرفته شده و بخش‌های از داشبورد نیز با پلاستیک با کیفیت پوشانده شده است. یک سیستم صوتی با 8 بلندگو به همراه نمایشگر 12.3 اینچی لمسی در وسط داشبورد امکانات مختلفی را در اختیار راننده و دیگر سرنشینان قرار می‌دهد. همچنین پشت آمپر خودرو کاملا دیجیتالی و مدرن است.

بایک BJ40در بخش ایمنی دو کیسه هوا، سیستم‌های ترمز کمکی، کنترل پایداری، کنترل کشش، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سرازیری، ترمز پارک برقی و سیستم مقاومت در برابر واژگونی از امکانات این خودرو محسوب می‌شوند.

از دیگر امکانات این خودرو آفرودی می‌توان به نصب رکاب جانبی، آینه‌های تاشو برقی به همراه گرمکن، تریم چرمی کابین و فرمان، کروز کنترل، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه دوگانه، سقف جدا شونده، دی‌لایت و هدلایت و قفل دیفرانسیل عقب اشاره کرد.

نمای عقب بایک BJ40 دیار خودرو

قیمت و زمان عرضه بایک BJ40 دیار خودرو

زمان و قیمت محصول بایک BJ40 دیار خودرو هنوز مشخص نشده است اما با توجه به افزایش شتاب معرفی خودروهای مختلف در بازار ایران، انتظار داریم که دیارخودرو به زودی نسبت به عرضه این خودرو اقدام نماید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/10/24
عاشق این ماشین شدم مخصوصا سقفشم باز میشه
امیدوارم با قیمت معقولی عرضه بشه
1401/10/25
خدایش خودروهای شرکت بایک خودرو های خوبین، من بایک 25 دارم خیلی راضیم، فقط خدمات دهی اش ضعیفه