موضوعات داغ

نگاهی به پیکاپ L7 پلاس خودرو آینده بازار ایران، محصولی از دیار خودرو

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بازار خودروهای پیکاپ در ایران در چندسال اخیر از حالت حوصله سربر خارج شده است و شرکت‌ها به اهمیت سگمنت پیکاپ یا همان وانت خودمان پی برده‌اند. این موضوع به قدری جذاب شده است که برخی از شرکت‌ها حتی چندین مدل از پیکاپ را در لیست محصولات خود دارند. به عنوان مثال شرکت ایران خودرو نسخه‌های مختلف فوتون تونلند با چهره و مشخصات متنوع را در سبد محصولات خود دارد، همچنین شرکت آمیکو با نسخه‌های مختلف آسنا برای دیگر رقبا شاخه و شانه می‌کشد.

یکی از شرکت‌های دیگری که پیش از این و در سال‌های نچندان دور با محصولاتی مانند وینگل ۵ دوکابین و تک کابین به بازار خودروهای سبک تجاری و پیکاپ‌ها ورود پیدا کرده بود شرکت دیار خودرو است که به زودی قرار است با یک محصول پیکاپ بزرگ جثه دیگر در این بازار خودنمایی کند. پیکاپ L7 محصول ایساتیس خودرو از زیر مجموعه‌های شرکت دیار خودرو که قرار است بزودی وارد بازار کشور شود محصولی از شرکت ZXAUTO چین با نام ZTE 1986 یا TERRALORD است که با چهره و بدنه عضلانی و بسیار شبیه به پیکاپ‌های قدیمی آمریکایی سعی در جذب طرفداران تراک‌های آمریکایی دارد، البته از نظر قدرت و توان فنی به هیچ عنوان با محصولات آمریکایی قابل قیاس نیست.

نمای عقب پیکاپ L7 Plus محصول دیار خودرو

پیکاپ L7 Plus به یک پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی با تکنولوژی میتسوبیشی تجهیز شده است که توان تولید 150 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور را داراست. با توجه به کیفیت پایین بنزین و حساسیت پیشرانه‌های مجهز به توربوشارژر، تنفس طبیعی بودن پیشرانه پیکاپ دیار خودرو یک مزیت برای آن به حساب می‌آید. پیشرانه پیکاپ L7 Plus با کد 4K22D4M شناخته می‌شود و نسبت به آخرین پیکاپ تولید شرکت دیار خودرو یعنی گریت وال وینگل 5، 15 اسب بخار قدرت و 30 نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید می‌کند.

این خودرو در کشور چین در دو مدل 2 چرخ و 4 چرخ محرک با پیشرانه 2,8 لیتری توربو دیزل و با گیربکس 5 سرعته دستی عرضه می‌شود.

بنا بر اخبار منتشر شده شرکت دیار خودرو در نظر دارد تا از شکاف قیمتی ایجاد شده بین پیکاپ‌های پایین رده و بالا رده استفاده کند و خودرویی به صرفه‌تر و با امکانات قابل توجه عرضه کند. پیکاپ L7 Plus در بخش سرگرمی به سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر 8.5 اینچی، و تجهیزات متنوع دیگری مجهز است.

فضای داخلی پیکاپ L7 Plus محصول دیار خودرو

از جمله تجهیزات ایمنی محصول دیار خودرو می‌توان به این موارد سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP، سیستم ترمز کمکی EBA، سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی یا HAC وHDC اشاره کرد. قفل دیفرانسیل این خودرو پیکاپ جدید دیار خودرو توسط شرکت Eaton طراحی و تولید شده است. به کمک یک فرمان برقی امکان کنترل این خودرو بزرگ جثه ساده‌تر خواهد شد. وجود دو کیسه هوا به ایمنی هرچه بهتر راننده و سرنشین جلو کمک می‌کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/10/29
اگر تک کابین داشت خوب بود میخریدم
1401/10/30
به نظرم با توجه به اینکه موتور نسل 4K میتسوبیشی و از اون مهم تر تنفس طبیعی بودنش , برگ برنده خیلی بزرگی واسه دیار خودرو به ارمغان میاره.البته که قیمت گذاری دیار خودرو و نحوه فروش و عرضه هم خیلی تو موفقیتش نقش داره و دیار خودرو هم نباید بلایی که سر خریداران سوئیست DX3 اورد رو دوباره تکرار کنه و فروش این محصول دائمی باشه نه موقت و مقطعی !!!