موضوعات داغ

ام وی ام X22 پرو بخریم یا نه؟ نگاهی به کراس اوور جمع و جور مدیران خودرو

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بیش از یک سال از حضور ام وی ام X22 پرو در ایران می‌گذرد؛ کراس اووری که با توجه به آمار رسمی فروش چری در حدود 30 کشور به فروش می‌رسد و آمار فروش آن از مرز 900 هزار دستگاه عبور کرده و و نزدیک به یک میلیونی شدن است.

در این مقاله به بررسی این محصول مدیران خودرو می‌پردازیم و دلایل خرید و یا عدم خرید کراس‌اوور شهری ام وی ام X22 پرو را بررسی می‌کنیم.

کراس‌اوور شهری ام وی ام X22 پرو

تجربه رانندگی شهری: کراس اووری برای شهرهای شلوغ ایران

به عنوان یک کراس‌اوور شهری ام وی ام X22 پرو از یک پیشرانه کم حجم 1 لیتری با قابلیت توربوشارژ بهره می‌برد. قابلیتی که با قرار گرفتن در کنار گیربکس CVT 9 سرعته در سیستم انتقال سرعت، شتاب اولیه تقریبا مناسبی را در اختیار راننده خودرو قرار می‌دهد؛ این موضوع کیفیت رانندگی در ام وی ام X22 پرو را ارتقا می‌دهد و در اکثر شهرهای پرجمعیت ایران، ترافیک معضلی آزاردهنده برای رانندگان است و بخش بزرگی از تجربه رانندگی افراد محدود به شرایط پرترافیک می‌شود، عملکرد مناسب پیشرانه و گیربکس ارتقا یافته این خودرو کمک راننده خواهد آمد. در مقابل موضوع استفاده از توربوشارژ در پیشرانه این خودرو، باعث حساس‌تر شدن شرایط نگهداری این کراس‌اوورشده و نیاز به استفاده از بنزین سوپر را ایجاد می‌کند.

در مقابل حساسیت پیشرانه، ام وی ام X22 پرو بر اساس ادعای شرکت سازنده با مصرف ترکیبی 6.3 را می‌توان یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروها در میان رقبا و شاید یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای بازار ایران دانست. در شهرهای بزرگ و پرترافیک ایران مصرف مناسب و اقتصادی سوخت برای کراس اوور ام‌وی‌ام یک مزیت به‌حساب می‌آید . مصرف پایین این خودرو علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف سوخت به کاهش آلودگی هوا نیز کمک می‌کند و این کراس اوور را در دسته خودروهای سبز می‌گنجاند.

فضای داخلی ام وی ام X22 پرو

ارزش خرید: سطح آپشن و پشتیبانی فنی

ام وی ام X22 پرو در بازه قیمتی خود یکی از گزینه‌های مناسب از نظر امکانات در بازار خودرو ایران به‌حساب می‌آید؛ سان‌روف برقی دو حالته، مانیتور 9 اینچی لمسی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل خودرو در سربالایی، سیستم پارک برقی و اتوهولد و ... از جمله امکاناتی هستند که ام وی ام X22 پرو را نسبت به رقبایش در وضعیت خوبی قرار می‌دهند.

خدمات پس از فروش گسترده و نمایندگی‌های مدیران خودرو نکته مثبتی است که وضعیت را به نفع خودرو ام وی ام X22 پرو در بازار ایران بالاتر می‌برد. هر فرد برای انتخاب خودرو موردنظرش ممکن است عوامل متفاوتی همچون قیمت، قابلیت‌های فنی و ... را در نظر بگیرد اما تردیدی نیست که خدمات پس از فروش و اطمینان خاطر از آینده محصولی که خریداری می‌کند اولویتی حیاتی به‌حساب می‌آید و از این منظر خریداران محصولات ام‌وی‌ام از جمله ام وی ام X22 پرو از شبکه مناسبی از خدمات بهره می‌برند.

در سمت مقابل، از نقاط ضعف این خودرو می‌توان به هندلینگ نه چندان مناسب و پیشرانه نسبتا ضعیف اشاره نمود که شاید در زمان خرید متقاضیان را در دوراهی قرار دهد اما با توجه به ماهیت شهری بودن این کراس‌اوور برای افرادی که با هدف استفاده شهری نسبت به خرید خودرو اقدام می‌کنند و نیاز به عملکرد اسپورت و پرشتاب ندارند قابل چشم پوشی است.

چهره متفاوت و مدرن ام وی ام X22 پرو

وجه تمایز: چهره متفاوت و مدرن

در کنار تمامی این معایب و مزایا، ام وی ام X22 پرو از ترند روز طراحی تبعیت می‌کند و یکی از خودروهای خوش‌چهره حال حاضر بازار ایران در این سگمنت محسوب می‌شود.

جلوپنجره کهکشانی آن با چراغ‌ها و خطوط بدنه مدرن و به روز، ام وی ام X22 پرو را تبدیل به خودرویی کرده که برای نسل جوان ایران انتخابی متفاوت به حساب آید، انتخابی که از لحاظ ظاهر و نمای بیرونی می‌تواند نگاه‌ها را به خود جلب کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/11/5
ماشین فوق العاده خوبیه فقط حیف 3 سیلندر
1401/11/5
من بعد از عید تحویل گرفتم. توی این مدت هیچ مشکلی باهاش نداشتم و واقعا از رانندگی باهاش لذت بردم حتی توی سربالایی های خیلی تند که بقیه ماشین ها مشکل داشتن من همیشه روی ۱۱۰ کروز می‌کرد و ماشین راحت میرفت.
صد البته اگه آدم پول داشته باشه(من که ندارم) بتونه ماشین کره ای و یا ژاپنی صفر و یا کم کار بخره خیلی بهتر است. ولی نسبت به ماشین های ایران خودرو و سایپا یه سرو گردن بالاتر هستن.