موضوعات داغ

ریسپکت پرایم در روسیه به تولید می رسد، از بهمن تا اتوواز

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کایی ژواندو یکی از محصولات جدید بازار ایران است که در این جا آن را با نام بهمن ریسپکت پرایم می‌شناسیم. این خودرو محصول شرکت خودروسازی کایی است که پیش از این با نام کوین شناخته می‌شد. کایی توسط چری بنیان گذاشته شده است و در گذشته یکی از زیرمجموعه‌های چری به شمار می‌رفت اما اکنون یک خودروساز مستقل است. با این حال خودروهای کایی همچنان براساس ساختاری مشترک با محصولات چری توسعه می‌یابند.

به نظر می‌رسد کایی در توسعه بازار خود به عنوان یک خودروساز جوان موفق عمل کرده است، چرا که این خودرو پس از ایران در روسیه نیز به تولید خواهد رسید. اتوواز اجازه تولید کایی ژواندو را دریافت کرده است و اکنون این خودرو را به روش SKD‌ در کارخانه خود تولید می‌کند. خط تولید اتوواز بسیار قدیمی است و این شرکت نیاز دارد تا برای تولید کایی ژواندو با روش CKD، بیش از 200 ربات مختلف برای بخش‌های جوشکاری و پیکربندی بخرد.

اتوواز در حال حاضر تمرکز خود را بر افزایش تنوع سبد محصولات خود قرار داده است، چرا که تا پایان سال جاری میلادی قصد دارد یک کراس‌اوور از برند کایی را نیز در کارخانه خود به تولید برساند.

هنوز مشخصات فنی کایی ژواندو در روسیه اعلام نشده است. این خودرو در چین با موتور 1.5 لیتری توربوشارژر با 154 اسب بخار قدرت ارائه می‌شود. گیربکس‌های پنج سرعته دستی یا اتوماتیک CVT نیز برای این خودرو قابل انتخاب هستند. اتوواز این خودرو را با نام کایی E5‌ در روسیه عرضه خواهد کرد.

بنابر قرارداد همکاری امضا شده بین اتوواز و کایی، این شرکت روسیه به نماینده انحصاری تولید، عرضه و ارائه خدمات پس از فروش برند کایی در روسیه و کشورهای مستقل مشترک المنافع (جمهوری‌های سابق شوروی) تبدیل شده است. کایی E5 در روسیه با قیمت تقریبی یک میلیون روبل به فروش خواهد رسید. همچنین خودروها همراه با گارانتی 3 ساله یا 150 هزار کیلومتر به مشتریان عرضه می‌شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد