موضوعات داغ

جدیدترین شاسی بلند 2 دیفرانسیل بازار ایران معرفی شد، LEO-MX8 محصول ایستاموتور + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت ایستا موتور ارس طی مراسمی از اولین محصول خودرویی خود در سگمنت خودروهای شاسی بلند یا SUV رونمایی کرد.

محصول جدید این شرکت که در حقیقت نسخه جدید و فیس لیفت خودرو نیسان ترا مدل 2023 است با سطح بسیار بالایی از امکانات و توانمندی‌های فنی عرضه می‌شود. این محصول در کشور چین و با برند دانگ فنگ با نام دانگ فنگ پالاتزو نیز شناخته می‌شود و محصول مشترک جوینت ونچر نیسان-دانگ‌فنگ محسوب می‌شود.

فیلم رونمایی شاسی بلند لئو MX8

مشخصات فنی و پیشرانه شاسی بلند لئو MX8

شاسی بلند لئو MX8 به یک پیشرانه توانمند 2 لیتری توربوشارژر از نوع GDi با توان تولید 220 اسب بخار قدرت در 5600 دور در دقیقه و 360 نیوتن متر گشتاور در 1300 تا 4000 دور در دقیقه بهره می‌برد و این پیشرانه ساخت شرکت میتسوبیشی ژاپن است. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک محصول شرکت ZF آلمان مسئول انتقال نیروی تولیدی پیشرانه به هر دو محور است و این خودرو به صورت چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. خودرو دارای 6 مود رانندگی عادی، اسپورت، برف، شن، گل و لای، اقتصادی و هوشمند است.

شاسی بلند لئو MX8 محصول ایستا موتور

این خودرو از لحاظ ابعادو سایز با 1950 کیلوگرم وزن، 4.88 متر طول، 1.85 متر عرض و 1.83 متر ارتفاع و فاصله محوری آن 2.85 متر یک خودرو بزرگ سایز محسوب می‌شود و به کمک سیستم تعلیق و پیشرانه توانمند خود می‌تواند تا حداکثر 2505 کیلوگرم وزن را حمل کند. خودرو SUV لئو MX8 در محور جلو از سیستم تعلیق جناغی دوبل آزاد همراه با میل تعادل و در محور عقب آن نیز سیستم تعلیق 5 مفصلی بهره می‌برد.

جدول مشخصات فنی شاسی بلند لئو MX8

خودرو لئو MX8
سگمنت شاسی بلند
پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر از نوع GDi
توان 220 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
گشتاور 360 نیوتن متر در 1300 تا 4000 دور در دقیقه
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک با 6 مود رانندگی
انتقال نیرو دو محور

نمای عقب لئو MX8

امکانات ایمنی خودرو لئو MX8

شاسی بلند شرکت ایستا موتور در بخش امکانات ایمنی و سیستم ترمز نیز در شرایط کاملا مناسبی به سر می‌برد. لئو MX8 در بخش جلویی با سیستم ترمز دیسکی خنک شونده و در چرخ‌های عقبی به کمک ترمزهای دیسکی ساده در مواقع لزوم به کمک راننده خواهد آمد و مجموعه کاملی از امکانات ایمنی و ترمز پیشرفته از جمله ABS و EBD سرنشینان را همراهی می‌کنند. لیست بلندبالایی از سیستم‌های پایداری مانند سیستم ضد لغزش دیفرانسیل، سیستم جلوگیری از هرز گردی، سیستم تعادل دینامیکی چرخ‌ها، سیستم تنظیم فشار ترمز در مدار، سیستم شروع حرکت در سربالایی، سیستم جلوگیری از واژگونی خودرو و سیستم کمکی حرکت در سراشیبی به کنترل بهتر و آسان‌تر این خودرو بزرگ جثه کمک می‌کنند. این خودرو در بخش تجهیزات کمکی راننده از رادار هشدار رانندگی بین خطوط و رادار نقطه کور برخوردار است.

فضای داخلی لئو MX8

امکانات و تجهیزات رفاهی لئو MX8

این شاسی بلند با سطح کاملی از تجهیزات و امکانات رفاهی وارد ایران خواهد شد و در بالاترین سطح آپشن و به قول معرف فول آپشن خواهد بود.

از مهم‌ترین امکانات این محصول می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه فیلتر جذب گردوغبار به همراهه دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، صندلی‌های چرمی باقابلیت تنظیم برقی در 6 جهت برای صندلی راننده و 4 جهت برای صندلی شاگرد به‌علاوه گرم‌کن برای تمام سرنشینان خودرو، آینه وسط با امکان تغییر دید ضد نور، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، مانیتور 10 اینچی همراه با 4 بلندگو به همراه قابلیت اتصال به بلوتوث و USB، چراغ‌های هالوژن باقابلیت تنظیم دستی در ارتفاع و رینگ‌های 18 اینچی با لاستیک‌های 255/60R18 به همراه سیستم نمایشگر میزان باد تایرها ، پله‌های جانبی، ریل روی سقف، شل گیر چرخ‌های، جک‌های گازی گه دارنده در موتور، آنتن بال کوسه‌ای، برف‌پاک‌کن دو زمانه برای شیشه‌های جلو و عقب، شیشه جلو سبزرنگ باقابلیت کنترل اشعه ماورای بنفش، شیشه‌های درهای عقب و شیشه عقب خودرو دودی و سانروف برقی حساس به مانع، ترمز پارک برقی، فرمان هوشمند برقی با پوشش چرم، صفحه آمپر دیجیتالی و ... اشاره کرد.

لئو MX8

قیمت و رقبا لئو MX8

قیمت این خودرو هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است و با توجه به مشخصات فنی و سطح تجهیزات این خودرو، ایستا خودرو ارس قیمت پایین‌تری از رقبا را برای این خودرو مونتاژی (SKD) خود در نظر نخواهد گرفت. این خودرو در بخش امکانات و مشخصات فنی با محصولات تیگو 8 پرو مکس در سگمنت کراس‌اوورهای 4 چرخ محرک و همچنین پیکاپ بهمن G9 در سگمنت پیکاپ‌های چهارچرخ محرک رقابت خواهد داشت.

هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت این خودرو از سوی شرکت ایستا موتور ارس اعلام‌نشده است اما لازم به ذکر است که مشخصات فنی و سطح امکانات رفاهی این خودرو بسیار به بهمن G9 شباهت دارد و با توجه به اینکه این خودرو قوی‌ترین و بزرگ‌ترین شاسی‌بلند بازار کشور به‌حساب می‌آید نباید انتظار قیمت کمتر از رقبا دو دیفرانسیل دیگر در بازار ار برای این خودرو داشت.

نظرات کاربران

14 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/11/25
خیلی گندست خیلی خیلی خیلی خیلی
1401/11/25
چینی متفرقه به درد آشغال میخوره لهنت به وارد کندده ها ی بی وجدان
1401/11/25
ای کاش راجع به خدمات پس از فروشش و نیز گستردگی نمایندگیهای ارائه دهنده خدمات این شرکت در سطح کشور هم توضیحاتی ارائه شده بود.
1401/11/25
خیلی زیبا و خوب است کاش گران نبود و همه قدرت خرید داشتیم
1401/11/26
یکی از آیتمهای خریداران برای خرید خودرو سابقه شرکت وارد کننده و تیراژ تولید و یا قیمت رقابتی است
وگرنه مثل محصولات فردا موتور میشه پروژه شکست خورده.
پس الان برای شروع عرضه باید قیمت رقابتی بذاره و اینکه هی تکرار میکنید قیمتی پایینتر از رقبا نخواهد داشت یعنی محکوم به شکست است.چون اعتمادی بهش نیست و خدمات بعداز فروشش نامشخص.
بهمن موتور با این سابقه درخشان و وسعتش همیشه محصولات جدیدش رو با قیمت فوق رقابتی عرضه میکنه و این بازاره که قیمتش رو بالا میبره.
1401/11/26
با سلام و احترام
کی مردم گروگان گرفته شده ایران از دست مافیای خودرو آزاد می شوند
مابه‌التفاوت واختلاف قیمت خودرو درایران و کشورهای خلیج فارس توی جیب کیا میره
لطفا با خودروهای آشغال دست توي جیب مردم نکنید
پول بنز و بی ام و میگیرند آشغال تحویل می دهند
جان مادرت فیلتر نکن خودرو بانک
ما هم باید نظر بدهیم
1401/11/26
بسیار زیبا
1401/11/26
شاسی مستقل هست؟
1401/11/26
بازگشت شکوهمندانه سرانزا با رخ جدید.
1401/11/26
با سلام خدمت اعضای وبسیات خوب خودرو بانک، بسیار شبیه به برادر بزرگتر x-trailهست که در بازار عربستان و حاضیه خلیج فارس با نام x-terra شناخته می شود، سوال اینجاست که چرا خوب خودشو وارد کشور نمیکنند؟ حتی نسخه های جدید تر مورانو و گزینه های اقتصادی نیسان مثل kicks که برادر بزرگ تر نیسان جوک هست می تواند از یکی از گزینه های وراداتی به کشور باشد اما نمیدانم چرا در واردات اینبار به گزینه های ژاپنی اهمیت چندانی داده نشد.
1401/11/26
خودروهای پر زرق وبرق اما بی کیفیت وزمانی هم که میخوای بفروشی تور سر مال مزنند کلا خودرهای چینی ازایرانی خیلی بهتره وخودروهای چینی در دنیا استقبال ازش نمیشهومردم رو در یک نوع از انتخاب قرار میدید ومجبور بخرید این اشغالها میکنید جون هرکی دوست داری سانسور نکن
1401/11/27
محصول ایستا موتور؟؟؟؟
چی میزنید؟ یا با چندهزار تومن همچین تیتری میزنید؟؟؟
تمام این شرکتا شدن وارد کننده و دولت هم دزد سر گردنه. شرکتا سود خودشونو برمیدارن و دولت هم صددرصد از هر خودرو. دیگه چه نیازی به تولید؟؟؟ ایجاد انحصار یعنی همین. بستن مرزها یعنی همین. بهانه ی تحریم یعنی همین. عمدا کاری میکنن که مارو تحریم کنن تا راحت و بی دغدغه ملت رو بدوشن. ملت هم که ماشالا هزار ماشالا کم نمیارن. تا میتونن شیر میدن
1401/11/29
خیلی خوبه ولی با صندلیش نمیتونم ارتباط برقرار کنم احساس میکنم کیفیت نداره
1402/1/24
200 اسب برای یک شاسی بلند ؟