موضوعات داغ

کامیون دیزلی فوق مدرن رونمایی شد، فرایت لاینر سوپر تراک II

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

فرایت لاینر اخیرا نسخه مفهومی از کامیون آینده خود با نام سوپر تراک II رونمایی کرده است. این خودرو نسخه توسعه یافته مدل فرایت لاینر کاسکادیا است که از سال 2015 تاکنون در حال توسعه و به روز رسانی بوده است. فرایت لاینر سوپر تراک II نخستین کامیون مفهومی طی چند سال اخیر است که از قوای فنی برقی استفاده نمی‌کند و به جای آن یک پیشرانه دیزلی بهبود یافته دارد.

عمده توجه طراحان فرایت لاینر سوپر تراک II معطوف به طراحی این خودرو و بهبود آیرودینامیک آن بوده است. کاپوت، سپر، پنجره مشبک رادیاتور، ورودی هوا و درب موتور از نو طراحی شده‌اند تا ضریب گذر بهتری برای خودرو فراهم شود. این قطعات به همراه اسپویلر جدید سقف و تغییرات شاسی، میزان مقاومت آیرودینامیکی را تا 12 درصد کاهش داده است. علاوه برآن آینه‌ها از فرایت لاینر سوپر تراک II حذف شده‌اند و به جای آن دوربین قرار می‌گیرد.

فرایت لاینر سوپر تراک II

اطلاعاتی در مورد موتور و گیربکس فرایت لاینر سوپر تراک II منتشر نشده است اما شرکت سازنده ادعا می‌کند که کارآمدترین پیشرانه دیزلی برای این خودرو برگزیده شده است. احتمالا موتور دیزلی مدرن دایملر روی این خودرو نصب شود که در مقایسه با نسل قبل، کاهش 5.7 درصدی مصرف سوخت را تجربه می‌کند. فرایت لاینر سوپر تراک II از سیستم الکتریکی خفیف 48 ولتی به همراه باتری‌های لیتیوم یونی بهره می‌برد و هدف آن صرفه جویی در مصرف سوخت است. همچنین سیستم تهویه این خودرو در مقایسه با فرایت لاینر کاسکادیا، 50 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد