موضوعات داغ

تصاویر جدید شاسی بلند چری تیگو 9 برای بازار چین منتشر شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پیش از این تصاویر رسمی شاسی بلند چری تیگو ۹ منتشر شده بود. حالا شاهد انتشار تصاویر جدید از چند نسخه متفاوت این مدل پرچم‌دار در نمایندگی‌های چری هستیم.

چری اتومبیل یک شرکت خودروسازی چندملیتی چینی است که دفتر مرکزی آن در ووهان استان آنهوی چین قرار دارد. این شرکت که در سال 1997 تاسیس شد، در دو دهه گذشته رشد قابل توجهی داشته است و خود را به عنوان یکی از خودروسازان پیشرو در چین معرفی کرده و دامنه فعالیت خود را در سطح جهانی گسترش داده است. نام تیگو برای کراس‌اوورها و شاسی بلندهای این شرکت استفاده می‌شود. خط تولید این محصولات به سرعت در حال گسترش است و در حال حاضر شامل ۱۴ مدل با همپوشانی زیاد در بخش قیمت و اندازه می‌شود.

چری تیگو ۹ از نظر اندازه بالاتر از تیگو ۸ قرار خواهد گرفت که آن هم یک خودروی بزرگ محسوب می‌شود. اما چری تیگو ۹ با ابعاد 1.7/ 1.9/4.8 متر و فاصله بین دو محور 2.8 متر به وضوح بزرگتر از تیگو 8 است. در طراحی بدنه این خودرو شاهد ستون‌های مشکی، سقف شناور و اورهنگ جلوی کوتاه هستیم. این مدل دارای دستگیره درهای پاپ‌آپ، اسپویلر عقب و چرخ‌های آلیاژی ۱۹ یا ۲۰ اینچی است. چری ستون D را به زیبایی طراحی کرده که به نظر می‌رسد با پنجره کناری ادغام شده است. تیگو 9 احتمالاً زیباترین محصول در خط تولید تیگو باشد.

تیگو ۹

طراحی فضای داخلی نیز بسیار عالی به نظر می‌رسد. در کابین شاهد‌ یک نمایشگر منحنی دوگانه متشکل از یک پنل ابزار ۱۲.۳ اینچیLCD و یک نمایشگر کنترل مرکزی ۱۲.۳ اینچی، یک پد شارژ بی‌سیم برای دو گوشی هوشمند، فضای ذخیره‌سازی در زیر کنسول مرکزی و یک فرمان سه‌اسپوک اسپرت با کف تخت هستیم.

در نسخه‌ دیگری از این مدل که در یکی از نمایندگی‌های چری دیده شده است شاهد تفاوت ظاهری آن با نسخه قبلی هستیم. ستون D این خودرو به جای اینکه تمام مشکی باشد، یک طرح خاص دارد. در این نسخه همچنین شاهد دستگیره درهای پاپ‌آپ، تزییناتی که از گلگیر جلو تا درب جلو امتداد دارد و آینه‌های بغل شیک هستیم. جلوپنجره تیگو 9 خیلی بزرگ است و لوگوی چری در وسط آن دیده می‌شود.

چری تیگو ۹ به یک موتور بنزینی ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید با توان ۲۶۱ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر مجهز است. این موتور با یک جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک کار می‌کند که قدرت را به هر چهار چرخ می‌فرستد. حداکثر سرعت این مدل ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت است.

چری با تیگو ۹ گام بزرگی در ارتقای کیفیت کابین برداشته است. طراحی فضای داخلی سایر تیگوها بد نیست، اما در مقایسه با رقبای خود یعنی محصولات BYD و جیلی کمی ضعیف به نظر می‌رسد. تیگو 9 در زمینه طراحی داخلی به محصولات این دو برند بسیار نزدیک شده است.

تیگو ۹

در نهایت، در نسخه سفیدرنگی که تصاویر آن در کارخانه منتشر شده است، ستون‌های A-B-C به رنگ بدنه هستند، اما ستون D این نسخه هم تمام مشکی است. شاید ستون D طرح‌دار یک آپشن برای این مدل باشد. نسخه سفید دارای چرخ‌های نقره‌ای براق است. تمام نسخه‌های متفاوت در این مطلب چرخ‌های آلیاژی متفاوتی دارند.

عرضه چری تیگو ۹ با تاخیر روبرو شده است. این مدل در ابتدا قرار بود در سه ماهه اول 2023 به بازار عرضه شود، اما آخرین اطلاعات حاکی از آن است که در ماه می در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. قیمت تیگو 9 از حدود ۲۴۷۶۰ دلار آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/12/7
قیمت خوبه ولی اگر وارد کشور بشه با قیمت فضایی عرضه خواهد شد انشالله تا آن موقع وضعیت کشور ما انشالله طوری باشد که جلوی این ظلم های خودروسازی و مونتاژ ی به مردم گرفته خواهد شد