موضوعات داغ

برخورد قاطع و قانونی پلیس با موتورسواران بدون کلاه ایمنی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: به منظور کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادفات، با موتورسیکلت‌سوارانی که دارای کلاه ایمنی نباشند، قاطعانه برخورد می‌شود.

به گزارش خودروبانک به نقل از ایمنا، سرهنگ محمدرضا محمدی، اشاره کرد که یکی از نکات مهمی که رانندگان موتورسیکلت باید به آن توجه کنند، مسئله‌ای است که هنگام برخوردهای احتمالی آنها با سایر واحدهای عبور و مرور بروز می‌کند.

سرهنگ محمدی در ادامه اشاره کرد: به طور معمول در برخورد یا تصادفاتی که با موتورسیکلت به وقوع می‌پیوندد، ضربه ناشی از تصادف، ابتدا به راکب موتورسیکلت یا سرنشین اصابت می‌کند و سپس به بدنه موتورسیکلت وارد می‌شود؛ در حالی که در وسایل نقلیه دارای اتاق مانند خودرو، این موضوع برعکس جلوه می‌کند و یعنی ضربه ناشی از برخورد، ابتدا به اتاق وسیله نقلیه و در صورتی که برخورد شدید باشد به راننده منتقل می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان اضافه کرد: موتورسواران باید توجه داشته باشند که موتورسیکلت در تصادفات از ایمنی بسیار کمی برخوردار است و باید به منظور رانندگی با این نوع وسیله نقلیه، خود را به وسایل ایمنی بخش به ویژه کلاه ایمنی مجهز کنند.

وی ادامه داد: به دلیل بیان شده راهنمایی و رانندگی فراجا بر اساس وظیفه و رسالتی که بر عهده دارد و برابر طرح‌های اجرایی پیش‌بینی شده، به منظور کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادفات، به طور پیوسته و قاطعانه با موتورسیکلت سوارانی که فاقد کلاه ایمنی باشند، برخورد قانونی خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد