موضوعات داغ

آغاز ثبت نام خودروهای وارداتی از شنبه 6 اسفند + آدرس وبسایت

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت صمت سامانه یکپارچه خرید خودرو از ساعت 12 فردا مصادف با شنبه 6 اسفندماه 1401 آماده مراجعه و ثبت‌نام متقاضیان خرید خودروهای وارداتی است.

طبق اطلاعیه قبلی وزارت صمت به مورخ سوم اسفندماه 1401 چهارشنبه هفته گذشته و بر اساس اعلام امید قالیباف سخنگوی این وزارت که خبر از شروع ثبت‌نام خرید خودروهای خارجی وارداتی از هفته دوم اسفند داده بود و متقاضیان از فردا شنبه ۶ اسفند ماه از ساعت ۱۲ با مراجعه به سامانه یکپارجه تخصیص خودرو به آدرس saleauto.ir می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند. شرایط خرید خودروهای وارداتی در وبسایت وزارت صمت به آدرس shatanews.ir اعلام شده است.

به گفته سخنگوی وزارت صنعت،معدن و تجارت شروط ثبت‌نام قرعه‌کشی خرید خودروهای وارداتی که از فردا (شنبه) آغاز می‌شوند مانند قرعه‌کشی‌های خرید قبلی است و شرکت‌کنندگان در این طرح علاوه بر داشتن شرایط قرعه‌کشی خودروهای داخلی همچون داشتن گواهینامه، نداشتن پلاک فعال و...، بایستی ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی خود بلوکه کنند.

امید قالیباف در ادامه اشاره کرد که زمان ثبت‌نام اولویت شرکت در قرعه‌کشی خودروهای وارداتی محسوب نمی‌شود و افراد نگران دیر یا زود ثبت‌نام کردن نباشند.

بر اساس اعلام مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت ، با توجه به تعداد ثبت‌نام برای تعداد خودروهای عرضه‌ شده تصمیم‌گیری خواهد شد و حداقل فروش ۱۰۰ هزار خودرو در بازه زمانی شش ماهه در نظر گرفته شده است. متقاضیان جهت شرکت در این طرح بایستی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی خود مسدود کنند. در ادامه و زمانی که حق تقدم خرید مشخص شود و براساس نوبت‌های تعیین شده. خودروهایی که عرضه و ثبت‌نام می‌شود، مبلغ اولیه را تکمیل وجه و واریز کنند.

با وجود تصویب آئین‌نامه واردات خودرو و اعلام فروش خودروهای وارداتی از طریق بورس کالا اما حالا به یکباره همه برنامه‌ها عوض شده و بر خلاف بندهای آیین نامه واردات خودرو خودروهای وارداتی از طریق قرعه‌کشی عرضه می‌شوند.

این عرضه در سامانه یکپارچه خودرو از همین ابتدا با ابهامات فراوان روبروست و هنوز مشخص نیست چه خودروهایی و با چه قیمت‌های در این سامانه ناکارآمدی و از کار افتاده پیشین عرضه می‌شود. با توجه به جمیع جوانب و تجربیات قبلی، بنظر می‌رسد این سبک از عرضه با سوالات فراوانی روبروست و به آن خوشبین نیستیم.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/12/5
پس خودروهای ارزون قیمت چی شد
1401/12/12
خیلی خوب وعالیه