موضوعات داغ

خانواده جیلی گلکسی رونمایی شد، سدان‌ها و کراس‌اوورهای بیشتری در راه هستند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مدت کوتاهی پس از توقف تولید فورد گلکسی، جیلی این نام را برای مجموعه جدیدی از محصولاتش انتخاب کرد. جیلی گلکسی نام مجموعه‌ای جدید از محصولات جیلی است که تحت همین برند به بازار عرضه می‌شود. مدیران جیلی متوجه شدند که استراتژی چند برندی به کسب و کار آن‌ها آسیب می‌رساند، بنابراین تصمیم گرفتند تا نام‌های جدید را در سبد محصولات خود به کار بگیرند. بنابراین پس از زیرمجموعه جیلی گلکسی، خودروهای برقی ژئومتری نیز تحت هدایت مستقیم جیلی قرار خواهند گرفت و این مجموعه جیلی ژئومتری نامیده می‌شود.

مجموعه جیلی گلکسی شامل خودروهای برقی و هیبریدی قابل شارژ می‌شود که محدوده قیمت آن‌ها 150 تا 300 هزار یوان (22 تا 44 هزار دلار) است. خودروهای بی وای دی رقیب اصلی سری جیلی گلکسی هستند. جیلی برای تمایز محصولات سری گلکسی با دیگر خودروهای این برند، حتی یک برند جداگانه نیز برای آن‌ها در نظر گرفته است.

نخستین مدل این زیرمجموعه پیش از معرفی رسمی به بازار عرضه شده است. جیلی گلکسی L7 مدتی پیش رونمایی شد و در سه ماهه دوم سال 2023 میلادی روانه بازار می‌شود. این خودرو براساس پلتفرم E-CMA (معماری ماژولار فشرده) ساخته شده است که توسعه آن را ولوو برعهده داشته است. جیلی بویو و جیلی اطلس نیز براساس همین پلتفرم توسعه یافته‌اند.

جیلی گلکسی

برای محصولات خانواده جیلی گلکسی، دو پیشرانه هیبریدی در نظر گرفته شده است. پیشرانه نخست برای خودروهای دیفرانسیل جلو استفاده می‌شود و 390 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. پیشرانه دوم در خودروهای دو دیفرانسیل جیلی گلکسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و حداکثر توان تولیدی آن 664 اسب بخار خواهد بود. جزئیاتی در مورد این دو پیشرانه ارائه نشده است.

نوآوری‌های جیلی گلکسی شامل باتری‌های کششی با سیستم ایمنی Aegis است. این سیستم می‌توانند به سرعت سلول‌های تکی باتری را در صورت آسیب یا اتصال کوتاه خاموش و جدا کرده و خطر آتش‌سوزی را کاهش دهند. همچنین خودروهای جیلی گلکسی به سیستم عامل مخصوصی مجهز خواهند بود که تنها منحصر به همین مجموعه است. جیلی گلکسی L6 هیبریدی در سه ماهه سوم و خودروی الکتریکی جیلی گلکسی E8 در سه ماهه چهارم 2023 عرضه خواهند شد. تاریخ عرضه دیگر خودروهای جیلی گلکسی نیز به سال 2024 و 2025 منتقل شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد