موضوعات داغ

فیس‌لیفت هیوندای i10 با تغییرات محتاطانه و امکانات استاندارد بیشتر معرفی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

هفته گذشته تصاویری از نمونه اولیه هیوندای i10 لو رفت و حالا این هاچ‌بک به صورت رسمی معرفی شده است. فیس‌لیفت میان‌نسلی این مدل تغییرات زیادی در سبک طراحی و تجهیزات به همراه ندارد، اما شامل تغییرات و امکانات استاندارد قابل توجهی می‌شود. نسخه N-Line این هاچ‌بک نیز عرضه خواهد شد.

مدل‌های غیر N-Line با ۹ رنگ بدنه در دسترس هستند که دوتا از آن‌ها یعنی خاکستری لومن و آبی متا جدید هستند. به صورت اختیاری می‌توان این مدل را با یک سقف مشکی متضاد با رنگ بدنه سفارش داد. سایر تغییرات طراحی شامل گرافیک جدید برای چراغ‌های جلو و عقب LED و همچنین بخش داخلی چراغ‌های بازتابنده است. علاوه بر این مجموعه‌ای از چرخ‌های آلیاژی با طراحی جدید ارائه می‌شود. مدل N-Line از رینگ‌های ۱۶ اینچی با طراحی خاص بهره می‌برد.

در کابین شاهد تغییرات کم اما خوبی مانند نورپردازی محیطی آبی برای صندلی‌های جلو و تریم بنفش جدید هستیم که با صندلی‌های پارچه‌ای تارتان با خطوط بنفش عمودی همراه است. همین تزئینات بنفش را می‌توان در تودوزی و دریچه‌های هوا مشاهده کرد.

هیوندای i10

این هاچ‌بک کوچک به یک پنل ابزار ۴.۲ اینچی LCD و پورت USB تایپ C در جلو و عقب مجهز است. نمایشگر ۸ اینچی سیستم چندرسانه‌ای در مرکز داشبورد قرار دارد و سیستم مسیریابی، اتصال بی‌سیم اپل کارپلی و اندروید اتو و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را ارائه می‌دهد. در بخش ایمنی، هیوندای از سیستم هشدار برخورد از جلو با قابلیت تشخیص دوچرخه‌سواران استفاده کرده است، ضمن اینکه در صورت باز شدن درب عقب، هشدار سرنشین عقب به راننده داده می‌شود.

در مورد تغییرات فنی اطلاعاتی منتشر نشده است، بنابراین i10 احتمالاً همچنان با یک موتور ۱ لیتری یا ۱.۲ لیتری سه سیلندر در اروپا عرضه خواهد شد. این خودروساز می‌گوید که در آوریل سال جاری تولید این هاچ‌بک را در کارخانه ایزمیت ترکیه آغاز خواهد کرد. اولین نسخه‌ها در نیمه دوم سال جاری به مشتریان تحویل داده خواهند شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد