موضوعات داغ

چه زمانی قرعه کشی برای واردات خودرو انجام می شود؟ + تعداد کل ثبت نام ها

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

سخنگوی وزارت صمت در خصوص آمار ثبت نام خودروهای وارداتی عنوان کرد: تعداد ثبت نام‌های خرید خودروی وارداتی مطابق برنامه وزارت صمت است.

امید قالیباف ضمن اشاره به پایان مهلت ثبت نام در ساعت 24 روز 13 اسفند افزود: پس از پایان مهلت ثبت نام، اطلاعات متقاضیان بر اساس شرایط اعلام شده بررسی خواهد شد و لیست نهایی احتمالاً عصر سه شنبه جهت تعیین اولویت خرید، قرعه کشی خواهد شد.

او همچنین گفت: متقاضیانی که بعد از اعلام اولویت‌بندی قصد انصراف داشته باشند بلافاصله مبلغ مسدود شده آنها (که در حساب خودشان است) آزاد خواهد شد.

امید قالیباف گفت: ثبت نام خودروهای وارداتی در ساعت 24 شنبه گذشته به اتمام رسید و حدود 119 هزار نفر ثبت نام کردند. فرآیند راستی آزمایی و بررسی شرایط متقاضیان خرید شروع شده و تا سه روز ادامه دارد. در ادامه تا پایان ساعت روز سه شنبه 16 اسفند 1401 برای قرعه کشی و انجام اولویت بندی آمادگی داریم .

بنا به گفته سخنگوی وزارت صمت، متقاضیانی که ماشین مورد نظرشان در طرح فروش عرضه نشود، اولویت ثبت‌نام آن‌ها برای عرضه بعدی حفظ خواهد شد و در صورتی تمایل می تواند انصراف داده و مبلغ بلوکه شده در حساب خود را آزاد کنند.

قالیباف در ادامه با اشاره به تلاش وزارت صمت برای انجام عرضه پیش از پایان سال جاری گفت: عمده عرضه های خودرو وارداتی برای یک بازه سه ماه پیش بینی شده است.

قالیباف ضمن به عوض شدن سبک قرعه‌کشی تصریح کرد: در حقیقت ما دیگر قرعه کشی برای خرید خودرو نداریم و طی فرآیند جدید تنها اولویت افراد را مشخص می شود.

سخنگوی وزارت صمت ضمن اشاره به میزان ثبت سفارش انجام شده افزود: تا کنون حدود 100 هزار عدد ثبت سفارش واردات خودرو داشته‌ایم و احتمالا خودروها به تمام متقاضیان تخصیص داده خواهد شد و مشکلی برای این موضوع نخواهیم داشت.

او با اشاره به راه اندازی سامانه یکپارچه عرضه خودرو گفت: بخشی از عرضه محصولات ئ خودروهای داخلی در سامانه یکپارچه فروش خودرو خواهد بود و سامانه مذکور طی هفته آینده آماده ثبت تقاضا خرید خودرو خواهد بود اما بر اساس قانون بودجه 1402 و موضوع عرضه خودرو از طریق بورس کالا، ممکن است این برنامه‌ریزی تغییر کند.

او گفت: سامانه یکپارچه طبق دستور شورای عالی رقابت است و اکنون به خودروسازان گفته ایم که در این سامانه ورود کرده و خودروهای خود را عرضه کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد