موضوعات داغ

هیوندای تولید هاچ بک‌ها را ادامه می‌دهد، نسل جدید هیوندای i10، i20 و i30 در راه اند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کراس‌اوورها و شاسی بلندهای اسپرت ترکیبی بازار خودرو جهان را به تسلط خود درآورده‌اند و خودروسازان نیز به صورت افراطی در حال تولید این گونه خودروها هستند. با این حال هیوندای نظر متفاوتی دارد. این شرکت کره‌ای معتقد است همه مشتریان شاسی بلند و کراس‌اوور نمی‌خواهند، به همین دلیل هیوندای تولید هاچ‌بک‌های محبوب خود را ادامه می‌دهد. نسل جدید هیوندای i10، هیوندای i20 و هیوندای i30 توسط این شرکت در راه بازار هستند.

به گفته مدیران هیوندای، آن‌ها نمی‌خواهند ضرر کنند و تمایل دارند تا تمامی بخش‌های بازار را پوشش دهند. با این حال هیوندای ناچار است تا نسل‌های بعدی سه هاچ‌بک مطرح خود را با قوای الکتریکی ترکیب کند. همچنین در نهایت این سه خودرو تنها با موتورهای برقی به بازار عرضه خواهند شد. با این حال تا موعد تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا 12 سال باقی مانده است. بنابراین هاچ‌بک‌های هیوندای زمان زیادی برای جولان در بازار دارند.

اگر چه هیوندای تصمیم دارد به سگمنت هاچ‌بک پایبند بماند اما مقررات جدید اتحادیه اروپا موجب افزایش قیمت خودروها خواهد شد. این مقررات که تحت استاندارد عدم آلایندگی یورو 7 شناخته می‌شوند، شامل قوانین سختگیرانه‌ای در حوزه خودروهای درون‌سوز خواهند بود. رعایت این مقررات بر قیمت هاچ‌بک‌های کوچک و اقتصادی بازار خواهد افزود که در نتیجه آن فروش این خودروها و سود سازنده کاهش می‌یابد. این مقررات خودروهای کوچک با عملکرد بالا همچون هیوندای i20N‌ یا فولکس واگن پولو GTi را تحت فشار قرار می‌دهد. در حال حاضر فولکس واگن سفارشات برای نسخه GTi هاچ بک کوچک Up!‌ را بسته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد