موضوعات داغ

معرفی کامل بایک بجینگ X55، کراس اوور جدید بازار ایران را بشناسید

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بازار کراس‌اوورهای چینی در کشورمان بتازگی وارد مرحله جدیدی شده است، منظور از این مرحله جدید، به روز بودن و همچنین پیشرانه‌های توانمندتر نسبت به مدل‌هایی است که طی چندسال گذشته وارد می‌شدند. عمدتا خودروهای وارداتی چینی از نظر توانمندی پیشرانه با یک موتور 1,5 لیتری توربوشارژ و در بازه 150 اسب بخار قدرت پا به بازار کشورمان می‌گذاشتند اما حالا نسل جدید این خودروها با ارتقا تکنولوژیکی با همان حجم پیشرانه توان تولید قدرتی نزدیک به 200 اسب و به بالا را به دست آورده‌اند.

یکی از محصولاتی که به تازگی نسخه‌های اولیه آن توسط شرکت دیار خودرو وارد کشور شده بجینگ X55 محصول کمپانی بزرگ و مطرح چینی بایک Beijing Automotive Industry Corp. (BAIC) است. این خودروساز با سابقه، از سال 1958 میلادی فعالیت خود را آغاز نموده است در واقع یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان کشور چین محسوب می‌شود و به عنوان شرکت مادر کمپانی‌های مطرح و نام آشنایی از جمله FAW و فوتون، شرکت‌های زیادی را به عنوان زیرمجموعه خود دارد.

از جمله شرکای تجاری بین‌المللی و مطرح بایک می‌توان به شرکت‌های بنز و هیوندای اشاره کرد، این شرکت همچنین تولید بخشی از محصولات این دو شرکت را در کشور چین برعهده دارد. یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت، برند بجینگ است و محصول بجینگ X55 توسط شرکت دیار خودرو برای واردات به کشور ایران انتخاب شده است. این خودرو یک کراس‌اوور جمع و جور با ظاهری آوانگارد، توانمندی مناسب، فناوری پیشرفته است که بر روی آخرین نسل شاسی پلت‌فرم BMFA (معماری عملکردی مدولار پجینگ) گروه BAIC ساخته شده است و این پلت‌فرم زیربنای مدل‌های خودروهای آینده و مدل‌های خودروهای پلاگینهیبریدی این شرکت خواهد بود.

نمای خارجی بایک X55

طراحی بایک بجینگ X55: آینده نگر

کراس اوور جدید وارداتی دیار خودرو در صورت عرضه شدن در کشور، از لحاظ طراحی در زمره یکی از مدرن‌ترین خودروهای کشور قرار خواهد گرفت. چهره این خودرو در نمای جلو بسیار آینده‌نگرانه طراحی شده است. چراغ‌های LED خطی شکل و یک جلوپنجره نازک و خطی حالت تند و تیزی را به نمای جلویی داده است. یک جلوپنجره ترند روز و یکپارچه با سپر خودرو تکمیل کننده نمای جلوی خودرو است. در نمای عقب بال‌‌های جداشده از هم و آنتن معروف به بال کوسه‌ای، طراحی مدرن خودرو را برجسته‌تر می‌کند. طراحی مدرن و مخفی دستگیره درب ماشین، مقاومت در برابر باد جانبی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

نمای بیرونی چیزهای بیشتری برای ارائه دارد، هنگام حمل کلید در نزدیکی خودرو، بجینگ X55 به طور خودکار دستگیره در را باز می کند و بالا می‌آید. در زمان خروج سرنشینان از خودرو، خودرو به‌طور خودکار دستگیره در را قفل می‌کند. برای شرایط پایین دما و برای جلوگیری از یخ‌زدن دستگیره، حالت یخ شکن وجود دارد که تضمین می کند اگر دستگیره در به دلیل دمای پایین یخ زده باشد، موتور قفل درب به طور خودکار سه بار نیرو را برای شکستن یخ ایجاد می کند تا اطمینان حاصل شود که استفاده از ماشین تحت تأثیر این موضوع قرار نمی‌گیرد.

فضای داخلی بجینگ X55 چهره مدرن و فضایی مانند خودرو را تکمیل می‌کند

فضای داخلی بجینگ X55 چهره مدرن و فضایی مانند خودرو را تکمیل می‌کند. دریچه‌های سیستم تهویه، فرمان D-Cut و نورپردازی محیطی با جلوه‌های نور سه‌بعدی، حسی واقعاً آوانگارد و نوآورانه دارد. یک سیستم اطلاعات سرگرمی مجهز به نرم افزار CarbitLink در وسط داشبورد گنجانده شده است و همچنین یک صفحه نمایش کوچکتر پشت فرمان و روبروی راننده نیز وظیفه نمایش اطلاعات خودرو حیاتی خودرو را برعهده دارد.

از نظر آئرودینامیک این خودرو در سطح بسیار مناسبی قرار دارد، طراحی جلوپنجره‌ای بدون حاشیه این خودرو با مقاومت کم در برابر باد، شیشه جلویی بزرگ، بدنه با خطوط منحنی شکل با کمترین مقاومت در برابر باد، دستگیره‌های درب مخفی، برف پاک کن‌های مخفی و... همه این‌ها به کاهش اتلاف انرژی تولیدی پیشرانه کمک می‌کند. شیشه جلوی خودرو قطرات باران کمتری را در خود نگه می‌دارد و شیشه‌های دو طرف سمت راننده و سرنشین تمیزتر باقی می‌مانند و ایمنی رانندگی را افزایش می‌دهد. بجینگ X55 دارای مقاومت بسیار کم در برابر باد، با ضریب درگ 0.32 اینچ است.

بایک بجینگ X55 در بخش فنی از یک موتور 1,5 لیتری توربو با توان تولید 177 اسب بخار قدرت و 305 نیوتن متر بهره می‌برد

بایک بجینگ X55: قدرت و عملکرد

بایک بجینگ X55 در بخش فنی از یک موتور 1,5 لیتری توربو با توان تولید 177 اسب بخار قدرت و 305 نیوتن متر بهره می‌برد. شتاب رسمی 0 تا100 کیلومتر بر ساعت 7.8 ثانیه برای این خودرو اعلام شده است. این خودرو کراس اوور از معماری آخرین نسل پلتفرم BMFA 2,0 بهره می‌برد و حالت‌های رانندگی متعددی را ارائه می دهد: اکو، کامفورت، اسپرت و هوشمند. پیشرانه این خودرو تاکنون 2 بار به عنوان یکی از 10 پیشرانه برتر کشور چین انتخاب شده و در سیکل ترکیبی مصرف سوخت 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر را ثبت نموده است.

تجهیزات ایمنی

این خودرو در بخش تجهیزات ایمنی از مواردی مانند 6 کیسه هوا به صورت استاندارد در تمامی مدل‌ها، یادآور بستن کمربند ایمنی عقب بر روی داشبورد، استاندارد ایمنی 5 ستاره C-NCAP و استاندارد فول G C-IASI CPSR، سیستم‌های ترمز ABSA، EBD EBA ،کمک ترمز اضطراری، پارک الکترونیکی ترمز، سیستم کنترل سربالایی، کنترل سراشیبی، هشدار خستگی راننده، قفل بازشونده خودکار در زمان تصادف، سنسور کنترل فشار باد لاستیک، آخرین نسل سیستم ESP ساخت شرکت بوش، سنسورهای جلو و عقب و... بهره می‌برد.

نمای عقب بایک X55

قیمت بایک X55 در ایران

واردات این خودرو هنوز در مرحله اولیه آن است و قیمتی برای این خودرو مشخص نشده است اما با توجه به قیمت صادراتی این محصول در بازارهای هدف می‌توان چشم اندازی برای قیمت این خودرو در بازار ایران متصور بود. این خودرو در حدود 20 هزار دلار در بازارهایی مانند آفریقای جنوبی عرضه می‌شود و احتمالا این خودرو بین 1,5 تا 2 میلیارد تومان در بازار کشورمان قیمت می‌گیرد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/12/20
اخ
1401/12/20
امیدوارم تحریم های ظالمانه داخلی بر علیه مردم لغو شوند
1401/12/20
علت هجوم خودروهای چینی احتمالا بخاطر قرارداد 25 ساله با چینه چون تسویه مالی با پولهای بلوکه شده انجام میشه البته ایده بدی هم نیست