موضوعات داغ

طرح فروش بزرگ فروش خودرو داخلی آغاز شد + زمان اعلام لیست اولویت بندی ها

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت، در حالی که به شروع مرحله اول برنامه بزرگ یکپارچه فروش خودروهای داخلی (بدون نیاز به قرعه کشی برای برنده شدن یا نشدن) اشاره نمود، اعلام کرد که فهرست مشتریان تایید شده در مرحله اول، در ماه فروردین ۱۴۰۲ اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این برنامه بزرگترین برنامه فروش یکپارچه خودروهای داخلی بدون نیاز به قرعه کشی است، که به منظور تامین عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی در بازار کشور طراحی شده است. این برنامه از امروز (شنبه ۲۰ اسفند) آغاز شده است و مرحله اول آن، به این صورت است که متقاضیان خرید خودروی داخلی می‌توانند از امروز تا سه‌شنبه ۲۳ اسفند، با ایجاد حساب وکالتی به نام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و واریز و مسدود مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان، گام اول شرکت در این برنامه را بردارند.

مهم است بدانید که قرعه کشی در این برنامه صرفاً برای تعیین نوبت تخصیص خودرو به مشتریان است. متقاضیان باید دارای پلاک انتظامی فعال نباشند و در طول ۴۸ ماه گذشته از دو شرکت خودروساز بزرگ، خودرویی خریداری نکرده باشند.

پس از بررسی وضعیت حساب‌های وکالتی شرکت کنندگان در این طرح، مرحله دوم از روز ۲۶ تا ۲۸ اسفند ماه 1401 آغاز می‌شود و طی این بازه زمانی خریداران می‌توانند با مراجعه به وب سایت سامانه خرید خودرو به آدرس www.esalecar.ir نسبت به ثبت‌نام محصول مورد نظر خود اقدام کنند؛ پس از پایان فرایند ثبت‌نام، علاوه براینکه اولویت‌بندی متقاضیان انجام می‌شود، با توجه به برنامه تولید، نسبت به زمانبندی خودروی درخواستی به متقاضی اقدام می‌شود. این مرحله حداکثر تا پایان فروردین طول خواهد کشید و طی این مدت مبلغ مسدود شده باید در حساب وکالتی خریدار باقی بماند.

به گفته وزارت صنعت، معدن و تجارت، قرعه کشی در طرح فروش خودروهای ایران‌خودرو و سایپا حذف شده و به جای آن، خودرو به تمام متقاضیان واجد شرایط تعلق خواهد گرفت. در واقع، همه متقاضیان در لیست انتظار قرار خواهند گرفت و نوبت آن‌ها برای تحویل خودرو مشخص خواهد شد.

هر فردی که در طرح فروش خودروسازان ثبت نام کرده باشد، پس از اعلام نتایج، می‌تواند در صورت تمایل، به تحویل گیری خودرو در زمان معین اقدام کند. از فروردین سال آینده، نوبت تحویل خودرو به همه متقاضیان اعلام خواهد شد و متقاضیان می‌توانند ثبت نام خود را بر اساس فراخوان خودروسازان و قیمت روز مصوب شورای رقابت، قطعی و نهایی کنند.

در صورتی که فردی تمایل به ادامه مسیر نداشته باشد، می‌تواند با انصراف از طرح، مبلغ مسدود شده در حساب شخصی وکالتی خود را آزاد کند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/12/20
هوالخالق قادرمتعال والرئوف والرزاق؛
درصورت واریزوجه خودرو واستفادهٔ آن توسط بانک وخودروسازان، قیمت نهایی بایدهمزمان به خریداران
اعلام تا حقوق متعامل مراعات گردد.
1401/12/20
با تشکر از دولت که با سیاست های جدید و توافق های جدید به بازار از هم گسسته خودرو و دلار کثیف سامان دادند
1401/12/20
بهتر از طرحهای قبلی است مسلما تعداد زیادی از دلالان و درخواست های کاذب حذف میشن و مصرف کننده واقعی شانس بیشتری داره
1402/1/19
کسانی که ماشین بدون قرعه کشی ثبت نام کرده اند از کی نوبت آنها مشخص میشود
1402/1/23
سلام من تا الان هیچ اقدامی نکردم در این خصوص ...
آیا میتونم در این طرح شرکت کنم؟؟؟؟