موضوعات داغ

نگاهی به پیکاپ L7 پلاس دیار خودرو، پیکاپ چینی به سبک آمریکایی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

برای کسانی که نام Zhongxing را نشنیده‌اند (که برای برخی با نام ZX auto نیز شناخته می‌شود) Zhongxing یک خودروساز چینی است که عمدتاً پیکاپ‌های متوسط و شاسی‌بلند تولید می‌کند. در سال 1999 تأسیس شد، اکثر خط تولیدهای تاریخی آنها شباهت زیادی به وانت بارهای ژاپن یا آمریکا دارد. این خودروساز در ایران نیز سابقه تقریبا طولانی داشته و پیکاپ‌های وانت کاپرا، لندمارک و به تازگی محصول G9 گروه بهمن محصولاتی هستند که در بازار ایران حضور پیدا کرده‌اند. دیگر محصولی که زمزمه حضور آن در بازار ایران وجود دارد پیکاپ L7 پلاس است که در کشورهای دیگر با نام Terralord یا "ارباب زمین" شناخته می‌شود و دیارخودرو در حال طی کردن مراحل برای عرضه این پیکاپ به بازار کشور است.

شرکت ZX auto چندین سال است که با صادرات خودروهای خود به موفقیت در سطح متوسطی دست یافته است. موفقیت دیگری که این خودروساز چینی به دست آورده، صادرات وانت‌های خود به صورت کیت‌های کامل (CKD) به خاورمیانه، آفریقا و حتی لهستان جهت مونتاژ است.

پیکاپ L7 پلاس دیار خودرو

مشخصات فنی پیکاپ L7 پلاس

از نظر طراحی این پیکاپ سایز متوسط، با جلوپنجره جلویی جسور، خشن و کرومی‌شده‌اش، با طراحی جلویی مطابقت دارد. از زوایایی تقریباً شبیه یک نسخه کوچکتر از Dodge Ram به نظر می‌رسد.

این خودرو در دیگر نماها با ظاهری تقریباً شبیه به یک کپی از فورد رنجر فعلی به شباهت ظاهری به محصولات آمریکایی ادامه می‌دهد. در نمای کناری، جدای از آینه‌های بال کرومی و رکاب‌های کرومی، قاب گلگیر بی‌تردید شبیه فورد Ranger است. همین امر در مورد نمای پشتی پیکاپ L7 پلاس نیز صدق می کند، نشان بیضی شکل که دارای طرحی مشابه با لوگوی فورد است.

در مورد پیشرانه نفوذ طراحی آمریکا را به نفع یک موتور ژاپنی کنار گذاشته است و یک موتور توربودیزل 2.5 لیتری ایسوزو که 136 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور تولید می کند، هیچ نشانی از پیشرانه‌های حجیم تراک‌های آمریکایی دیده نمی‌شود. برخلاف سایر خودروسازان که معمولاً این واقعیت را پنهان می‌کنند که بخش‌هایی را از خودروسازان دیگر قرض می‌گیرند، اما شرکت ZX Auto برعکس عمل کرده و با افتخار تبلیغ می‌کند که پیکاپ L7 پلاس با موتوری مشابه در نسل قبلی D-Max عرضه می‌شود.

پیشرانه این پیکاپ چینی که به گیربکس شش سرعته پانچ پاورگلاید اتوماتیک متصل شده و به لطف قابلیت انتخاب تمام چرخ محرک، هر چهار چرخ را به حرکت در می‌آورد. این پیکاپ که بر روی لاستیک 17 اینچی سوار شده است، ادعا می‌کند که به لطف شاسی قوی‌تری که گفته می‌شود از همه رقبای خود قوی‌تر است، از بهترین قابلیت‌های آفرود در کلاس و استحکامی بی‌رقیب برخوردار است.

فضای داخلی پیکاپ L7 پلاس دیار خودرو

با این حال، مانند هر پیکاپ جدیدی دیگری، پیکاپ L7 پلاس دارای یک فضای داخلی یک ماشین سواری شهری است. از ویژگی‌های استاندارد می‌توان به یک فرمان با کلیدهای چند منظوره، صندلی‌های چرمی، کنترل تهویه مطبوع و نمایشگر مرکزی اطلاعات سرگرمی 9 اینچی اشاره کرد. سایر امکانات مدرن مانند دوربین معکوس 360 درجه، کروز کنترل، چراغ های جلوی خودکار، برف پاک کن های حسگر باران، حرکت بدون کلید و صندلی های گرم شونده نیز برای این پیکاپ چینی به صورت استاندارد هستند.

پیکاپ L7 پلاس همچنین در بخش ایمنی مجهز ظاهر شده و دارای حروف الفبای متداول حروف اختصاری ایمنی است که شامل ABS با EBD، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، کمک حرکت در سربالایی و کمک ترمز اضطراری است. سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ها و ترمز دستی الکترونیکی نیز در این پیکاپ سایز متوسط وجود دارد، چهار کیسه هوا برای کمک به امنیت بهتر سرنشینان می‌آید.

نمای پیکاپ L7 پلاس

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد