موضوعات داغ

چانگان CS35 پلاس به گمرک تهران رسید؛ بزودی در سایپا + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بر اساس تصاویری که به دست ما رسیده است اولین سری خودروهای چانگان CS35 پلاس به زودی از گمرک ترخیص خواهد شد. این خودروها در تیراژ قابل توجهی در گمرک حضور دارند و مراحل پایانی ترخیص را طی می‌کنند.

بر اساس اعلام مدیر پروژه واردات خودرو محصولات چانگان CS35 پلاس که توسط شرکت سایپا به صورت وارداتی وارد کشورمان شده است در دو تیپ 2 و 3 عرضه می‌شود و بخش عمده قیمت خودروی چانگان تیپ ۲حدود ۸۵۰ و تیپ ۳ حدود ۹۰۰ میلیون تومان است، قیمت نهایی خیلی بیشتر از این مبالغ نیست.

معرفی خودرو چانگان CS35 پلاس محصول وارداتی سایپا

حدود یک دهه پیش کراس اوور چانگان CS35 به صورت وارداتی وارد بازار کشورمان شد و سپس در سال 1394 سایپا مونتاژ آن را آغاز کرد. این خودرو به لطف طراحی بیرونی مناسب و مشخصات فنی قابل قبول، مورد استقبال قرار گرفت و به یکی از کراس اوورهای محبوب چینی در بازار کشورمان تبدیل شد. اما این وضعیت چندان دوام نیاورد و حدود سه سال بعد یعنی در سال 2018 به دلیل اعمال تحریم ها علیه کشورمان، تولید CS35 در ایران به ناچار پایان یافت.

طی چند سال گذشته خبری از بازگشت چانگان به بازار ایران نبود تا اینکه چندی پیش این شرکت چینی سدان کامپکت آلسوین خود را از طریق شرکت فردا موتورز با نام فردا 511 به صورت محدود عرضه کرد. مهم ترین خبر در این زمینه، مشاهده کراس اوور چانگان یونیتی در شرکت سایپا بود که چند روز پیش منتشر شد و احتمال همکاری مجدد این شرکت با چانگان را مطرح کرد. سپس دو روز بعد مدیرعامل سایپا در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت از برنامه عرضه دو خودروی جدید چانگان در ایران خبر داد و شایعات قبلی را تایید کرد.

خودروهای چانگان CS35 پلاس به زودی از گمرک ترخیص می شود

کراس اوور CS35 Plus در واقع نسل جدید CS35 مونتاژ شده توسط سایپا است که برای اولین بار در نمایشگاه خودرو چنگدو 2018 معرفی شد. در مراحل توسعه قرار بود این خودرو جایگزین نسل قبلی شود اما بعدها برنامه ها تغییر کرد و این کراس اوور جدید با نام CS35 Plus به عنوان مدل گران تری در کنار نسل قبلی عرضه شد و تولید CS35 قدیمی ادامه یافت. . CS35 Plus در اکتبر 2018 تنها با یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با قدرت 117 اسب بخار به بازار عرضه شد.

سپس در ژانویه 2021، چانگان نسخه فیس لیفت CS35 Plus را معرفی کرد. در این فیس لیفت، دماغه خودرو دوباره طراحی شد تا شکل مدرن تری به خود بگیرد و با دیگر کراس اوورهای جدید چانگان هماهنگ شود. علاوه بر این، طراحی داخلی خودرو با نمایشگر یکپارچه اطلاعات سرگرمی و گیج دیجیتال، بازطراحی شد و ظاهر مدرن تری پیدا کرد. در جریان این فیس لیفت، چانگان نسخه به روز شده موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی قبلی را نیز برای کراس اوور خود ارائه کرد که قدرت آن را به 128 اسب بخار رساند. علاوه بر گیربکس پنج سرعته دستی قبلی، مدل جدید شش سرعته اتوماتیک نیز برای انتقال قدرت این موتور ارائه شد.

اما این پایان ارتقاء CS35 Plus نبود، زیرا حدود دو ماه بعد، چانگان یک موتور 1.4 لیتری توربو را برای این خودرو معرفی کرد. این موتور که حدود 160 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور دارد به یک جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه جدید متصل شده تا نیروی خود را به چرخ های جلو منتقل کند.

کراس اوور چانگان CS35 پلاس

مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

پیشرانه چانگان CS35 پلاس وارداتی شرکت سایپا از نوع 1.4 لیتری توربوشارژر است که حداکثر 158 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور آزاد می‌کند. وظیفه انتقال قدرت در چانگان CS35 پلاس برعهده گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه قرار دارد. این کراس اوور 6.3 لیتر مصرف سوخت ترکیبی در صد کیلومتر را ارائه می‌کند و با استاندارد عدم آلایندگی یورو 6 عرضه می‌شود. چانگان CS35 پلاس در سایر بازارها با موتور 1.6 لیتری و گیربکس اتوماتیک CVT نیز قابل سفارش است که به نظر نمی‌رسد این نسخه وارد بازار ایران شود.

نمای عقب چانگان CS35 پلاس

قیمت و تجهیزات چانگان CS35 پلاس

همانطور که گفته شد، فعلا از مشخصات و ویژگی های CS35 Plus برای عرضه در ایران اطلاع دقیقی نداریم، اما انتظار می رود کراس اوور جدید چانگان با تجهیزاتی مانند سانروف، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، پنل آمپر دیجیتال، نور و سنسورهای باران، سیستم ورود بدون کلید با استارت دکمه ای، گرم شدن آینه های بغل و ... راهی بازار کشورمان می شود. قیمت چانگان CS35 پلاس در چین تنها از 69900 یوان معادل 10350 دلار شروع می شود و در بالاترین نسخه به 109900 یوان معادل 16270 دلار می رسد. بنابراین این خودرو به طور قابل توجهی ارزانتر از یونیتی است و بنا به گفته مدیر پروژه واردات خودرو: مراحل ترخیص خودروی چانگان تیپ دو و سه درحال انجام است. بخش عمده قیمت خودروی چانگان تیپ ۲حدود ۸۵۰ و تیپ ۳ حدود ۹۰۰ میلیون تومان است، قیمت نهایی خیلی بیشتر از این مبالغ نیست.

فضای داخلی چانگان CS35 پلاس

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/12/27
علت نزدیکی قیمت این دو خودرو احتمالا به این خاطره که cs35 نسخه توربوشه ولی cs55 نسخه تنفس طبیعیه
1401/12/28
لطفا پیگیری کنید قیمت علی الحساب درب خروج گمرک یعنی چی ؟ کدوم هزینه ها داخلش لحاظ شده و کدوم ها بهش اضافه میشه؟ که من خریدار بدونم چند برام تموم میشه. آیا پول خریدش دارم یا نه. ممنون ازتون. و اینکه تاریخ تحویل خودرو ها مشخص نیست چرا ؟