موضوعات داغ

چری تیگو 8 پرو هیبریدی در بازارهای مختلف، آیا این کراس‌اوور به ایران نیز می‌رسد؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

چری در حال توسعه سبد محصولات خود است و در سکوت خبری، نسخه‌های هیبریدی از اتومبیل‌های فعلی را به بازارهای گوناگون عرضه می‌کند. یکی از جدیدترین محصولات این برند اکنون به فیلیپین رسیده است، چری تیگو 8 پرو PHEV e+ که نسخه پلاگین هیبریدی این کراس‌اوور به حساب می‌آید، اکنون قابل خرید از سوی مشتریان فیلیپینی است.

قدرت چری تیگو 8 پرو PHEV e+ توسط موتور 1.5 لیتری توربو چهار سیلندر به همراه دو پیشرانه الکتریکی تامین می‌شود. حداکثر راندمان پیشرانه بنزینی به 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور بالغ می‌شود، در حالی که موتورهای برقی با تولید گشتاور 545 نیوتن متر نقش اصلی را در پیش راندن خودرو برعهده دارند. شتاب صفر تا صد چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی 7.6 ثانیه اعلام شده است. همچنین این خودرو می‌تواند در حالت تمام الکتریکی، 75 کیلومتر را مطابق چرخه NEDC‌ طی کند.

همانند پیشرانه، تغییراتی نیز در جعبه دنده این خودرو رخ داده است تا با قوای فنی هیبریدی خودرو هماهنگ باشد. گیربکس هیبریدی DHT وظیفه انتقال قدرت را در چری تیگو 8 پرو PHEV e+ برعهده دارد. در اکثر خودروهای هیبریدی، مداخله موتورهای برقی از محدوده سرعت 60 کیلومتر بر ساعت آغاز می‌شود. با این حال چری ادعا می‌کند که استفاده از گیربکس هیبریدی DHT، به این شرکت کمک کرده است تا محدوده سرعت مداخله موتورهای برقی را به 20 کیلومتر بر ساعت کاهش دهد. این خودرو 9 حالت رانندگی و 11 حالت تعویض دنده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی، به همراه دستیارهای کمک راننده موسوم به ADAS عرضه می‌شود. این سیستم دوازده دستیار دارد که به این شرح هستند: سیستم کمکی برخورد از عقب (RCTA)، تشخیص نقاط کور (BSD)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، هشدار باز شدن درب (DOW)، هشدار برخورد از جلو (FCW)، کروز کنترل تطبیقی (ACC)، کمک حفظ بین خطوط (LKA)، هشدار ترافیک (TJA)، کمک کروز یکپارچه (ICA)، کنترل هوشمند نور بالا (IHC)، هشدار خروج از خط (LDW)، و تشخیص علائم ترافیکی (TSR). چری محصول جدید و هیبریدی خود را از 13 تا 16 آوریل در مرکز تجارت جهانی مترو مانیل در شهر پاسای به معرض نمایش عموم خواهد گذاشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد