موضوعات داغ

ماشین شاهین اتوماتیک معرفی شد + جدول مشخصات فنی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

معاون فنی و مهندسی گروه سایپا درباره موتور خودرو شاهین جدید اتوماتیک، بیان کرد که بر اساس بررسی‌های انجام شده، عملکرد آن به نحوی است که ویژگی‌های مورد نیاز خودرو شاهین را برآورده می‌کند و هیچ نارضایتی در این زمینه وجود ندارد. با توجه به اینکه بر اساس آمار حدود 40 درصد مشتریان علاقه‌مند به خودروهای اتوماتیک هستند، طراحی و تولید خودرو شاهین اتوماتیک در دستور کار گروه سایپا قرار گرفته است. به دلیل رضایت مناسب مشتریان از خودروهای اتوماتیک ساینا و کوییک در گذشته، تولید خودرو شاهین اتوماتیک مورد توجه قرار گرفته است و به خوشبختی، مراحل عمده کار در این زمینه انجام شده است. خودروهای اتوماتیک به دلیل امکانات، آسایش داخلی و آپشن‌های مختلف، تنوع مناسبی دارند و با توجه به تحریم‌ها، تنوع آپشن خودروهای لوکس محدود شده است، اما در خودرو شاهین، تمایز ظاهری وجود دارد.

درباره خودروی شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT، وی عنوان کرد که در این خودرو آپشن‌هایی مانند دستگیره‌ها، جلوپنجره و گارنیش پشت خودرو با کروم کاری طراحی شده‌اند. همچنین، داشبورد داخلی این خودرو با دو رنگ طراحی شده است و از گیربکس CVT استفاده شده است. شرکت تولید کننده این گیربکس، شرکت پانچ بلژیک است که در دنیا شناخته شده است و در بازارهای جهانی فعالیت می کند. تست های صحت‌گذاری این محصول انجام شده است و پیش بینی می شود که تا پایان سال، تمامی تست ها و فرآیند شماره گذاری این خودرو انجام شود و طبق برنامه زمانبندی، عرضه این محصول از اردیبهشت‌ماه 1402 آغاز شود.

خودرو شاهین اتوماتیک که به زودی توسط شرکت سایپا عرضه خواهد شد، دارای گیربکس CVT و موتوری با حجم 1.5 لیتری، 8 سوپاپ، توربوشارژ و قدرت 109 اسب بخار و گشتاور 178 نیوتن متر است. همچنین، ویژگی‌های جدید این خودرو شامل سامانه کنترل پایداری و کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی، سیستم کروز کنترل، سیستم لیمیت کنترل، آنتن کوسه‌ای، مولتی مدیا 10 اینچی، تزئینات کرومی در بدنه، کف‌پوش سه بعدی، دستگیره‌های داخلی با روکش استیل و ... می‌باشد.

مشخصات فنی شاهین جدید با گیربکس CVT

خودرو شاهین اتوماتیک
گیربکس CVT
موتور 1.5 لیتری توربوشارژ 8 سوپاپه
توان 109 اسب بخار
گشتاور 178 نیوتن متر
ویژگی ها سامانه کنترل پایداری و کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی، سیستم کروز کنترل، سیستم لیمیت کنترل، آنتن کوسه‌ای، مولتی مدیا 10 اینچی، تزئینات کرومی در بدنه، کف‌پوش سه بعدی، دستگیره‌های داخلی با روکش استیل و ...

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/1/6
همش عکس آریا محسنی رو میزنین واس شاهین
خیلیم از شاهین خوشش میاد...
خخخ
1402/1/6
اگر گیربکس بلژیکی بزارن روش واقعا عالی میشه قبلاً هم سال ۹۷ رو کوییک تازه تولید شده گذاشته بودن ولی تحریم شدیم الا ن خدارو شکر مشکل بر طرف شده