موضوعات داغ

فورد درخواست نادیده گرفتن ایمنی خودروهای خودران را منتشر کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

رقابت در حوزه تولید خودروهای خودران و سیستم‌های رانندگی خودکار به بیشترین حد خود طی چند سال اخیر رسیده است. دولت‌ها در حال بررسی و تدوین قوانین مربوط به این خودروها هستند، در حالی که شرکت‌های خودروسازی روز به روز در حال توسعه ویژگی‌های بیشتری برای اتومبیل‌های خودران هستند. حال در یک اقدام جدید، فورد درخواستی را برای نادیده گرفتن ایمنی در خودروهای خودران به جریان انداخته است.

درخواست فورد چیز جدیدی نیست. در جولای 2022 فورد و جنرال موتورز از اداره امنیت فدرال خواستند تا استانداردهای ایمنی مربوط به فرمان را از جریان توسعه خودروهای خودران حذف کند. اکنون نیز فورد درخواست کرده است تا هفت استاندارد ایمنی برای ناوگان کوچکی از وسایل نقلیه بدون راننده با هدف کاربردهای تجاری مانند تحویل‌های محلی نادیده گرفته شوند. برنامه جدید فورد برای توسعه خودروهای خودران، Latitude AI نام دارد که از کارمندان سابق پروژه قبلی این شرکت یعنی آرگو تشکیل شده است.

شرکت‌های فناوری و خودروسازان میلیاردها دلار در فناوری خودروهای خودران طی دهه گذشته سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما توسعه یک محصول قابل اعتماد و ایمن برای عموم مردم هنوز اتفاق نیفتاده است. با این وجود در حالی که برخی از خودروسازان از سرمایه‌گذاری‌های خود عقب نشینی می کنند، برخی دیگر در حال پیشروی هستند.

سال گذشته، جنرال موتورز که سیستم خودران سوپرکروز خود را در چندین برند زیرمجموعه استفاده می‌کند، اعلام کرد که خدمات روباتاکسی خودکار خود را به بازارهای جدید در سال 2023،،گسترش خواهد داد. همچنین برای خودروی خودمختار Origin خود که فاقد کنترل های دستی است، معافیت پیدا کرده است و می‌تواند این فناوری را توسعه دهد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/1/14
این که چیزی نیست، شرکت های ایرانی هم از سازمان های مربوطه درخواست دارن که کلیه مسائل مربوط به ایمنی رو در خودروهاشون نادیده بگیرن! اونم نه خودروی خودران و برقی ( که ندارن!) همون خودروهای قدیمی که خودشون هم طراحی نکردن و دارن از شرکتهای خارجی مونتاژ میکنن!!