موضوعات داغ

هیوندای و کیا به مالکان خودروها قفل فرمان هدیه می‌دهند! راهکار قدیمی برای مقابله با روش سرقت جدید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

طی چندماه اخیر و با رواج یافتن یک ترند در شبکه اجتماعی تیک تاک، خودروهای هیوندای و کیا مورد هجوم سارقان آماتور قرار گرفتند. این ترند روشی را برای سرقت خودروهای هیوندای و کیا به صورت ویدیویی ارائه می‌کرد. تلاش‌های کره‌ای‌ها برای مقابله با این روش سرقت تاکنون ناموفق بوده است، از این رو آن‌ها تصمیم گرفته‌اند تا با استفاده از راهکارهای قدیمی، از سرقت اتومبیل‌های خود جلوگیری کنند.

بلومبرگ گزارش می دهد که برخی از شرکت های بیمه از ارائه پوشش برای برخی خودروهای کیا و هیوندای که قبل از نوامبر 2021 ساخته شده‌‌اند خودداری می‌کنند. این بازه زمانی مربوط به خودروهایی می‌شود که کد ایموبلایزرهای موتور آن‌ها لو رفته است. یکی از مدیران اداره پلیس ایالتی در آمریکا نیز ادعا می کند که 80 درصد خودروهایی که در سال گذشته در منطقه آن دزدیده شده‌اند کیا یا هیوندای بوده‌اند.

ارائه قفل فرمان توسط هیوندای و کیا برای افزایش ضریب ایمنی خودروها، موجب تمسخر کاربران در فضای مجازی شده است. این روش امنیتی مربوط به دهه 1980 میلادی است و سال‌ها است که استفاده از قفل فرمان در اروپا و آمریکا منسوخ شده است. با این حال سارقان خارجی همانند نمونه‌های وطنی حرفه‌ای نیستند و برای باز کردن قفل فرمان به قیچی‌های مخصوص نیاز دارند، موضوعی که تا حدی موجب افزایش ضریب ایمنی خودروها می‌شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/1/13
بدک نیست