موضوعات داغ

جزئیات نوبت دوم عرضه یکپارچه خودرو داخلی، تمدید مشروط مهلت ثبت نام

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بسیاری از متقاضیان خرید خودرو داخلی درخواست کرده‌اند که مسئولان وزارت صمت، با ایجاد فرصتی دوباره، برای افرادی که حساب خودرو وکالتی نکرده‌اند و قصد خرید خودروی داخلی دارند، در طرح عرضه یکپارچه خودروهای داخلی ثبت نام کنند. در پویش‌های ثبت شده در این خصوص، کاربران به این نکته اشاره کرده‌اند که به دلیل همزمانی فروش فوق‌العاده ایران خودرو و طرح عرضه یکپارچه خودرو و مهلت کوتاه برای افتتاح حساب وکالتی در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ و نبود اطلاع‌رسانی دقیق درباره وکالتی کردن حساب برای سازمان حمایت، برخی افراد به اشتباه حساب خود را به نام «ایران خودرو» وکالتی کرده و از ثبت نام در طرح عرضه یکپارچه خودروهای داخلی محروم شده‌اند.

پایان بهار سال ۱۴۰۲، نوبت دوم برای عرضه خودروهای داخلی آغاز می‌شود

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، در ارتباط با درخواست مردمی برای تمدید مهلت افتتاح حساب وکالتی و ثبت نام خودروهای داخلی اعلام کرد که پس از پایان فرآیند ثبت نام و انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه، لیست انتظار و تقاضا برای عرضه خودرو داخلی در نوبت دوم عرضه خواهد شد. بنابراین، هر کسی که مایل به خرید خودروی داخلی است، می‌تواند در نوبت دوم ثبت نام کند، بدون توجه به اینکه قبلاً ثبت نام کرده باشد یا خیر.

بعضی از جاماندگان دوباره فرصت ثبت نام برای خرید خودروهای داخلی را دارند

به گفته سخنگوی وزارت صمت، ثبت نام در طرح عرضه یکپارچه خودروهای داخلی به پایان رسیده است، اما با توجه به اینکه برخی بانک‌ها لیست افرادی که در مهلت مقرر حساب وکالتی به نام سازمان حمایت ایجاد کرده‌اند را هنوز اعلام نکرده‌اند، تصمیم گرفته شده است در روزهای 16 تا 18 فروردین سامانه فقط برای ثبت نام این متقاضیان باز شود. طرح یکپارچه عرضه خودرو که وزارت صنعت، معدن و تجارت در اواخر اسفند ماه 1401 اجرایی کرد، به متقاضیان خرید خودروهای داخلی امکان فراهم کرد تا با افتتاح حساب وکالتی به مبلغ 100 میلیون تومان به نام سازمان حمایت، از تاریخ 26 تا 29 اسفند با مراجعه به سامانه www.esalecar.ir نسبت به ثبت نام و انتخاب خودروهای درخواستی خود اقدام کنند.

مهلت ثبت نام در طرح یکپارچه عرضه خودرو برای روزهای 7 و 8 فروردین 1402 نیز تمدید شده است. بانک‌هایی که لیست افرادی که در مهلت مقرر حساب وکالتی به نام سازمان حمایت را اعلام نکرده‌اند، در روزهای 16 تا 18 فروردین، فقط برای ثبت‌نام این متقاضیان باز خواهند شد.

براساس گزارشات منتشر شده 50 درصد از عرضه خودروها در این طرح به مادران مشمول قانون جوانی جمعیت تخصیص داده خواهد شد. طرح مربوط به عرضه 500 هزار خودرو بود، و حدود 900 هزار نفر در طرح ثبت‌نام کرده‌اند. برای تامین نیازهای تولید در سال 1402، خودروها براساس نوبت دهی به تمام متقاضیان و ثبت نام‌کنندگان واجد شرایط تحویل داده خواهند شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اعلام کرده است که هدف تولید خودرو در سال 1402 حداقل یک میلیون و 600 هزار دستگاه است، بنابراین تقریباً تمامی افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند، خودرو خود را دریافت خواهند کرد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/1/14
‌کافینت‌به‌اشتباه‌حسابمو‌وکالتی‌کرده
1402/1/15
منم جز کسایی هستم که به بانک زنگ زدم برای به نفع بودن گفت گه چنین چیزی نیست وباید موقع ثبت نام اقوام کنی منم با خیال راحت که بانک گفته بود هیچ اقدامی نکردم تا شب ۲۳ که آخرین مهلت وکالتی بود به صورت ناخدا گاه تو سایتا میگشتم و با دل خوشویی که از پس فرداش باید خودرو ثبت نام کنیم یهو به سرم زد تو سایت بنویسم وکالتی بانک تجارت و سر ساعت ۱۲ نیمه شب متوجه شدم که خودمون باید تیک میزدیم متاسفانه تیکم در همان موقع زدم و یکم سامانه دیر جواب داد تا تایید بشه ولی بلاخره بعد یه ربع تایید شد از روز بعدش حسابم مسدود شد به مبلغ ۱۰۰ و منم خوشحال از اینکه جانمونوم از ثبت نام
روز ثبت نام اومد و من وارد سایت شدم هر چی شماره ملی زدم می‌نوشت حساب وکالتی یافت نشد و بعد ۲روزم حسابم از مسدودی خارج شد نمیدونم چرا
و در زمان تمدید ها هر چی می زدم بازم همونو می‌نوشت
همش بخاطر یه بی اطلاعی بانک من موفق به ثبت نام نشدم
و مت به خاطر این ثبت نام طلاهامو فروختم تا وکالتیشو جور کنم
در حال حاظر ماشینم نداریم و با این قیمت‌های بالا تو بازار آزاد نمیتونیم ماشین قراضه بخریم خودتون کلاتونو بزارین قاضی
1402/1/16
سلام من در زمان مقرر در طرح ثبت نام خودرو داخلی وزارت صنت ثبت نام کرده ام آیا در این درروز های ۱۶تا۱۸ فروردين می توانم نسبت به تغییر خودرو انتخابی خود اقدام نمایم.
1402/1/22
سلام.من همه کارها را درست انجام دادم.هیچ مشکلی هم نداشتم.ولی هنگام انتخاب خودرو به هیچ وجه نتوانستم .انتخاب کنم.به هر کجا زنگ زدم.هیچ کس جوابگو نبود .من آدم بدبینی نیستم ولی حالا به اینتیجه رسیدم که از اول یک برنامه بوده جهت جمع آوری پولهای مردم وگرنه یک تلفن جهت پاسخگویی برای این حچم عظیم اعتراضات و مشکلها می گذاشتند.من به نوبه خودم واگذار می کنم به خدا