موضوعات داغ

سخنگوی شورای رقابت: قیمت جدید خودروهای داخلی امروز اعلام خواهد شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در گفت‌وگویی با شبکه خبر سیما، سخنگوی شورای رقابت درباره قیمت‌گذاری خودرو اظهار داشت که دو شرکت خودروسازی ایران به دلیل مداخلات و مشکلات مدیریتی، با مشکلاتی مواجه شده‌اند و چند سال است که قیمت خودروها به دستور دولت گذشته ثابت بوده و این موضوع باعث انباشت زیان در کارخانه‌های خودروسازی شده است.

وی افزود که راه‌حل اصلی صنعت خودرو، خصوصی سازی شرکت‌های خودروسازی و تنظیم بازار با واردات خودروهای خارجی است. سخنگوی شورای رقابت در ادامه از اقدامات چند ماه اخیر این شورا برای بررسی مشکلات صنعت خودرو خبر داد و بیان کرد که هدف اصلی این شورا، افزایش عرضه خودرو برای تامین بازار و سپس کنترل تقاضا است.

درباره قیمت‌گذاری خودرو، سازمان حمایت بررسی تخصصی انجام داده و هر خودرو را با سه خودروی مشابه خارجی مقایسه و قیمت جدید را محاسبه کرده است. این قیمت‌ها به‌زودی ابلاغ خواهند شد. وی همچنین تاکید کرد که قیمت کارخانه‌ای خودرو در چند سال اخیر به طور غیرعادی پایین نگه داشته شده و امروز، قیمت‌های جدید اعلام خواهند شد.

در پایان، شجاعی از مخالفت شورای رقابت با عرضه خودرو در بورس کالا خبر داد و بیان کرد که این موضوع به ضرر مردم و مصرف‌کنندگان خودرو است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/1/15
امیدوارم رئیس جمهور محترم با این افزایش قیمت‌ها موافقت نکنند، چراکه تاثیر بدی بر سایر قیمت‌ها خواهد گذاشت.