موضوعات داغ

زمان تحویل اولین سری خودروهای چانگان CS35 پلاس مشخص شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که احتمالاً در هفته آینده، اولین سری خودروهای وارداتی تحویل داده خواهد شد و همچنین حدود 300 دستگاه هیوندای النترا نیز در همان هفته عرضه خواهد شد. او همچنین گفت که تاکنون بیش از 1108 خودرو وارد و عرضه شده و بیش از 400 دستگاه از آن‌ها چانگان بوده‌اند. دعوتنامه‌های مربوط به این خودروها هم در هفته آینده برای مشتریان ارسال خواهد شد و آن‌ها می‌توانند خودروی خود را تحویل بگیرند. سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد که عرضه خودروهای وارداتی طبق برنامه‌ریزی در حال انجام است و همچنین عرضه‌های بیشتر در مدل‌های متنوع‌تر در تقریباً اوایل خرداد آغاز خواهد شد.

به گفته سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروهای وارداتی در چندین مرحله ممکن است قرار داشته باشند؛ مانند در حال بارگیری، در راه، در گمرکات پس از ترخیص، و یا در خط تولید. از این رو، فرآیند واردات برای رسیدن به کشور را طی می‌کنند.

به علاوه، در سوم دی ماه سال گذشته، اولین محموله خودروهای وارداتی شامل 22 خودرو از شش نمونه محصولات کیا ازجمله سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت واسپورتیج پس از پنج سال توقف، وارد کشور شد.

در ابتدا برنامه بود که خودروهای وارداتی فقط در بورس کالا عرضه شوند، اما تصمیم به تغییر این روند گرفته شد و سامانه یکپارچه تخصیص خودروها به عنوان جایگزین عرضه در بورس کالا معرفی شد. به همین منظور، متقاضیان باید پس از تعریف حساب وکالتی، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را واریز کرده و سپس برای ثبت‌نام خودروها اقدام کنند.

در نهایت، قرعه‌کشی برای تعیین زمان تحویل خودرو برای حدود ۱۲۰ هزار نفری که ثبت‌نام کرده بودند، در تاریخ ۲۱ اسفند ماه برگزار شد. وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش کرد تا اولین عرضه خودروهای وارداتی را در پایان سال ۱۴۰۱ انجام دهد، و در نهایت در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱، اولین نوبت خودروهای وارداتی را برای فروش در سامانه مربوطه عرضه کرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/1/16
سلام لطفا چانگان cs55 هم وارد کنید
1402/1/17
ما اولویت ۳۰۰ هستیم ۴۰۰ خودرویه اول شامل ماهم میشه!؟