موضوعات داغ

تصاویر و ویدیوی فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۵ لو رفت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نمونه اولیه نسل بعدی کراس‌اوور کامپکت محبوب فولکس واگن تیگوان بار دیگر در جاده رویت شد.

این نمونه اولیه در واقع نسخه با فاصله محوری استاندارد این مدل برای بازارهای بین‌المللی است، اما نسخه بازطراحی‌شده با فاصله محوری بیشتر که در آمریکا به فروش می‌رسد نیز در دست توسعه قرار دارد. نسخه دوم در سایر بازارها به صورت جداگانه با نام تیگوان آل‌اسپیس عرضه می‌شود.

با توجه به ظاهر این خودرو می‌توان گفت که نسل سوم تیگوان در مراحل پایانی توسعه قرار دارد. رونمایی از نسخه اول با فاصله محوری استاندارد در اواخر سال ۲۰۲۳ و نسخه دوم با فاصله محوری بیشتر در سال ۲۰۲۴ انجام خواهد شد. احتمال عرضه مدل ۲۰۲۵ در آمریکا وجود دارد.

این تصاویر نشان می‌دهند که طراحی ظاهری تیگوان مانند جدیدترین نسل توارگ روان‌تر و عضلانی‌تر شده که در برخی از عکس‌ها می‌توان آن را در کنار تیگوان مشاهده کرد. این مدل همچنین شباهت‌هایی به جدیدترین نسخه از گلف دارد، به ویژه قسمت عقب خودرو که کشیده‌تر شده و فضای بار بیشتری را فراهم می‌کند. لوله اگزوزهای ساختگی را نیز می‌توان در عقب مشاهده کرد، در حالی که لوله اگزوز اصلی از زیر خودرو بیرون می‌آید.

تیگوان جدید احتمالاً از نسخه به‌روزشده پلتفرم ماژولار MQB مدل فعلی استفاده کند. این پلتفرم در جدیدترین نسخه از گلف و همزادش آئودی A3 مورد استفاده قرار گرفت و از بهبودهایی در زمینه اتصال و امکانات کمک‌راننده الکترونیکی بهره می‌برد.

فولکس واگن تیگوان

هنوز مشخص نیست که فولکس واگن چه برنامه‌ای برای پیشرانه‌های این مدل در نظر گرفته است، اما انتظار می‌رود که پیشرانه نسخه فعلی یعنی موتور ۲ لیتری چهارسیلندر توربو با تغییرات جزئی و احتمالاً اضافه شدن فناوری نیمه‌هیبریدی دوباره استفاده شود.

همچنین یک خودروی آزمایشی برای تست تیگوان برقی مشاهده شده است. تیگوان برقی که انتظار می‌رود همزمان با همتای درون‌سوز خود از راه برسد، به احتمال زیاد روی پلتفرم ماژولار MEB مخصوص خودروهای برقی ساخته خواهد شد که در ID.4 و مجموعه‌ای از مدل‌های برقی گروه فولکس واگن مورد استفاده قرار گرفته است. فولکس واگن سال گذشته برنامه‌های خود برای ساخت یک کراس‌اوور کامپکت برقی جدید در کارخانه اصلی خود در ولفسبورگ آلمان را تایید کرد.

نسل کنونی تیگوان با فروش سالانه بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه در چهار سال گذشته، فروش بسیار خوبی را در بازار آمریکا تجربه کرده است. با توجه به بهبودهایی که احتمالاً برای این مدل در نظر گرفته شده است، نسل جدید این آمار و ارقام را بهبود خواهد بخشید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/1/26
مک