موضوعات داغ

خودروهای جدید چری معرفی شد، شاسی بلند برقی استرا ET و سدان استرا ES

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت خودروسازی چری در جریان رویداد چری نایت در ۷ آوریل، سری جدیدی از محصولات خود با نام استرا تحت برند اکسید را معرفی کرد. آن‌ها همزمان از دو خودروی جدید تحت برند برقی جدید خود یعنی شاسی بلند ET و سدان ES رونمایی کردند. هر دو مدل بر روی پلتفرم E0X 800V با محدوده پیمایش ۷۰۰ کیلومتر و با شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳ ثانیه ساخته خواهند شد.

سدان استرا ES

پیش از این عکس‌های جاسوسی سدان برقی اکسید با نام رمز E03 منتشر شده بود. اکنون مشخص شده که نام رسمی آن خودرو ES است و عضو سری جدید استرا خواهد بود.

طول تقریبی این مدل ۴۹۵۰ میلیمتر و عرض آن ۲۰۰۰ میلیمتر خواهد بود. فاصله محوری آن قرار است حدود ۲۹۰۰ میلیمتر باشد. سدان ES از یک باتری با محدوده پیمایش ۷۰۰ کیلومتری استفاده خواهد کرد. به گفته چری، این خودرو از شارژ ۸۰۰ ولت پشتیبانی خواهد کرد و قادر است در عرض ۱۰ دقیقه برای طی مسافت ۲۰۰ کیلومتری شارژ شود.

استرا ES

کراس اوور استرا ET

ET در سری استرا به عنوان یک شاسی بلند پرمیوم اندازه متوسط در نظر گرفته می‌شود و همانند ES روی پلتفرم تمام برقی E0X ساخته خواهد شد. از آنجا که هر دو خودرو معماری مشترکی دارند، می‌توان فرض کرد که باتری، موتور و سیستم کمک‌راننده مشابهی خواهند داشت.

استرا ET

چری TJ-1

در طی مراسم ۷ آوریل، علاوه بر معرفی ES و ET برقی، کراس‌اوور هیبریدی جدید چری با نام رمز TJ-1 نیز معارفه شد. این شاسی بلند کامپکت جدید که تحت برند چری ساخته می‌شود، به عنوان یک خودروی آفرود سبک به بازار عرضه می‌شود و در هر دو نسخه درون‌سوز و پلاگین هیبریدی با سیستم چهار چرخ محرک در دسترس خواهد بود. TJ-1 قرار است بین ماه های ژوئیه تا اوت ۲۰۲۳ به صورت رسمی عرضه شود. چری برای انتخاب نام رسمی این مدل از مردم درخواست کمک کرده است.

iCar

در این مراسم همچنین برند iCar از لوگوی جدید خود رونمایی کرد. چری قبلاً خودروهای برقی مینی خود را تحت برند iCar روانه بازار می‌کرد، اما حالا این رویه تغییر کرده و iCar به یک برند پرمیوم تبدیل خواهد شد.

استرا یک سری از محصولات تحت برند اکسید است و iCar یک برند مستقل برقی است که به موازات اکسید تحت برند چری فعالیت می‌کند. اولین خودروی برقی این شرکت با نام iCar GT کوپه در تاریخ ۱۸ آوریل در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی خواهد شد.

در ماه ژانویه، چری اعلام کرده بود که iCar دو مدل در خط تولید خود خواهد داشت؛ iCar GT کوپه و یک شاسی بلند برقی جذاب با نام رمز S56 که قرار است در تاریخ ۱۶ آوریل رونمایی شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد