موضوعات داغ

نگاهی به قیمت هایما 8S در بازار آزاد + جدول قیمت فروردین 1402

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شاید اگر 1 سال پیش به شما می‌گفتند یک محصول از شرکت ایران خودرو در بازار آزاد چیزی حدود 3 میلیارد تومان قیمت گذاری می‌شود، باورتان نمی‌شد. اما حالا با ورود جدیدترین محصول این شرکت یعنی کراس اوور هایما شاهد اعداد نجومی برای قیمت این خودرو در بازار آزاد کشور هستیم.

مقصر اصلی در ایجاد این قیمت‌های نجومی شرکت‌های به ظاهر تولیدی هستند که با عدم عرضه مناسب، ناتوانی مفرط در تولید و ایجاد تشنگی شدید در بازار، آن را به سوی دلال پروری و افزایش قیمت سوق می‌دهند و خود از این موقعیت برای افزایش قیمت کارخانه و فروش با قیمت بالاتر در نمایندگی سود می‌برد.

محصول هایما 8S، به عنوان پرچمدار شرکت ایران خودرو در اواخر سال گذشته وارد بازار کشورمان شد و حالا تعدادی از این خودرو در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود. البته که هنوز به دلیل کمبود شدید عرضه و جدید بودن این محصول، قیمت آن شاید غیر واقعی و تند است اما به مرور زمان و در صورت ثبات قیمتی ارز و همچنین افزایش عرضه قیمت این خودرو واقعی تر خواهد شد.

این محصول در سگمنت کراس‌اوورها رقابت سختی با دیگر محصولات حال حاضر این بازار از جمله تیگو 8 پرو و لاماری ایما دارد و مشخصات فنی این خودرو و همچنین پشتیبانی سیستم گسترده خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران خودرو می‌تواند از نقاط قوت این محصول به حساب آید.

هایما 8S به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری با کد YF-HMA GA16 مجهز است و با استفاده از تکنولوژی‌های مختلف نظیر توربوشارژر و تزریق مستقیم سوخت، عملکرد خوبی را به ارمغان می‌آورد. در بهترین حالت، این موتور می‌تواند ۱۹۲ اسب‌بخار قدرت (دور موتور ۵۰۰۰) و ۲۹۳ نیوتن‌متر گشتاور (در بازه دور موتوری ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰) تولید کند و با وزن ۱۵۶۰ کیلوگرمی، به شتاب بسیار خوبی دست می‌یابد. این موتور توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

هایما 8S می‌تواند به شتاب حدود ۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که عدد قابل توجهی است. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز در حدود ۷٫۲ لیتر در هر صد کیلومتر قابل‌قبول به نظر می‌رسد، اگرچه با استفاده از بنزین‌های با کیفیت پائین در داخل کشور، این عدد ممکن است افزایش یابد.

جدول قیمت هایما 8S در بازار آزاد خودرو فروردین 1402

خودرو مدل رنگ بدنه کارکرد قیمت
هایما 8S 1401 مشکی بدون رنگ صفرکیلومتر 2,750,000,000 تومان
هایما 8S 1401 مشکی بدون رنگ صفرکیلومتر 2,800,000,000 تومان
هایما 8S 1401 مشکی بدون رنگ صفرکیلومتر 2,980,000,000 تومان
هایما 8S 1401 مشکی بدون رنگ صفرکیلومتر 3,000,000,000 تومان
هایما 8S 1401 مشکی بدون رنگ صفرکیلومتر 3,100,000,000 تومان

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد