موضوعات داغ

زمان اعلام قیمت خودروهای مونتاژی مشخص شد + جزئیات

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

اسماعیل شجاعی در جلسه امروز شنبه مصادف با 26 فروردین 1401 شورای رقابت عنوان کرد که بعید است تا در جلسه امروز تعیین تکلیف قیمت خودروهای مونتاژی مشخص شود؛ به این دلیل که قیمت‌ها باید توسط سازمان حمایت محاسبه و پس از آن در کارگروه خودروی شورای رقابت بررسی شود؛ اما هنوز از سوی سازمان حمایت اعلام نشده است و احتمالاً بررسی این موضوع در جلسه سه‌شنبه شورا صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص موضوع اینکه قیمت خودروهای مونتاژی توسط وزارت صمت اعلام خواهد شد یا شورای رقابت، نیز گفت: اگر قیمت‌ها از سوی وزارت صمت اعلام نشود، شورای رقابت به خودروسازان ابلاغ می‌کند که قیمت‌ها را اعلام کنند، همانطور که قیمت خودروهای داخلی توسط خودروسازان اعلام شده است.

سخنگوی شورای رقابت در ادامه افزود: روال کار به این صورت است که شورای رقابت قیمت‌ها را ابلاغ می‌کند و وزارت صمت یا خودروسازان باید آن را به صورت عمومی اعلام کنند؛ اگر اعلام نشود، احتمالاً شورا قیمت‌ها را اعلام خواهد کرد.

هفته پیش پس از تعیین تکلیف قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی توسط شورای رقابت، این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد که قیمت خودروهای مونتاژی را هم اعلام خواهد کرد. این موضوع در جلسه سه‌شنبه هفته قبل شورا بررسی نشده بود و به نظر می‌رسید در جلسه امروز شورا نیز بررسی نشود. در این میان، چالشی بین وزارت صمت و شورای رقابت درباره اعلام قیمت جدید کارخانه‌ای خودروها پیش آمد و در حالی که وزارت صمت اعلام می‌کرد که شورای رقابت باید قیمت‌های جدید را اعلام کند، شورای رقابت بر این موضوع تأکید داشت که اعلام قیمت‌ها وظیفه آنها نیست. در این راستا، وزارت صمت هفته قبل دوباره بر این نکته تأکید کرد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد