موضوعات داغ

غول آفرودی جتور T-3 با ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت و شتاب فوق‌العاده

عکس مطلب اول

کانسپت شاسی‌بلند جتور T-3 به تازگی در چین رونمایی شده است. جتور زیربرند مجموعه بزرگ چری بوده و T-3 دومین خودروی آفرودی آن به حساب می‌آید. شاسی‌بلند جدید بر اساس پلتفرم کانلون ساخته شده و نسخه‌های تمام برقی، پلاگین هیبرید و الکتریکی بُرد بالای (EREV) آن در آینده نزدیک به بازار معرفی می‌شوند.

در حال حاضر ۱۳ خودروی شاسی‌بلند از جمله یک مدل تمام برقی در سبد فروش محصولات جتور وجود دارد. این برند در ماه گذشته از ۶ خودروی جدید رونمایی کرد که یکی از آن‌ها، نخستین آفرودی جتور به نام T-1 بود که با نام تراولر (Traveler) در چین شناخته می‌شود. تحویل تراولر برای سه‌ماهه سوم سال جاری برنامه‌ریزی شده است. حالا جتور از دومین آفرودی خود یعنی کانسپت T-3 ‌رونمایی کرده است.

کانسپت جتور T-3

جتور T-3 حدود ۵.۳ متر طول، ۲ متر عرض و ۱.۹ متر ارتفاع داشته و فاصله بین محورهای آن به تقریبا ۳ متر می‌رسد. ردیف دوم دارای دو صندلی است، یعنی T-3 یک خودروی ۴ نفره محسوب می‌شود. درب‌های ردیف عقب نه به سمت جلو، بلکه به قسمت عقب لولا شده‌اند. این درب‌ها به درب‌های خودکشی (Suiside) معروف هستند.

کانسپت جتور T-3 با درب‌های خودکشی

غول آفرودی جدید جتور به چهار موتور الکتریکی مجهز بوده که هر یک از آن‌ها قادر به تولید ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است. یعنی مجموع خروجی موتورها حداقل به ۱۳۰۰ اسب بخار می‌رسد. شتاب صفر تا صد این خودرو تنها در مدت‌زمان ۳ ثانیه رخ می‌دهد. نسخه EREV شاسی‌بلند برقی T-3 از یک موتور درون‌سوز برای شارژ باتری استفاده می‌کند. در صورت پر بودن باک و شارژ کامل باتری، این خودرو قادر به پیمودن مسافتی حدود ۱۴۰۰ کیلومتر است.

نمای عقب Jetour T-3

همان‌طور که قبلا گفته شد، جتور تی ۳ بر مبنای پلتفرم کانلون ساخته شده که از نسخه‌های BEV (خودروی الکتریکی باتری دار)، PHEV (خودروهای برقی پلاگین هیبرید)، EREV (خودروهای برقی با بُرد طولانی)، شاسی‌بلند، آفرود و پیکاپ پشتیبانی می‌کند.

محصول بعدی جتور یک پیکاپ تراک مبتنی بر T-3‌ است. به همین خاطر می‌توان حدس زد این ماشین نیز از پلتفرم کانلون بهره می‌گیرد. جتور ادعا می‌کند پلتفرم کانلون به زودی از قابلیت رانندگی خودمختار سطح L4 برخوردار خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد