موضوعات داغ

خودروهای برقی و هیبریدی چری در راه بازار

عکس مطلب اول

با پیروی از روندهای فعلی محیط زیستی جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، چری نیز تصمیم گرفته تعداد خودروهایی را که از منابع انرژی جایگزین استفاده می کنند، افزایش دهد. بر اساس پیش بینی های انجام شده، تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد فروش چری به خودروهای سبز اختصاص می یابد.

با آگاهی از لزوم تحول از خودروهای فسیلی به سمت خودروهای تمام برقی، چری برنامه Greening را برای سه سال آینده برنامه ریزی کرده است تا سهم خود در کاهش آلودگی جهانی را ادا کند.

خودروهای الکتریکی و هیبریدی آینده چری

چری نخست قصد دارد تمرکز خود را روی مدل های پلاگین هیبرید معطوف ساخته و سپس به سمت تولید خودروهای الکتریکی باتری دار (BEV) و تمام هیبریدی (HEV) پیشروی کند. در همین راستا طی سه سال آینده باید منتظر نسخه های برقی خودروهای تیگو ۲، تیگو ۴، تیگو ۷، تیگو ۸، تیگو ۹، آریزو ۸، eQ1 (لیتل آنت) و ... باشیم.

به طور خاص در ماه مه سال جاری، نخستین کراس اوور هیبریدی چری به نام تیگو ۸ پرو ای پلاس (Tiggo 8 Pro e +) روانه بازار می شود. این خودرو در صورت پربودن باک و شارژ کامل باتری می تواند ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند. مصرف سوخت ترکیبی در ازای پیمودن هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۱.۳ لیتر اعلام شده است.

در نیمه دوم سال جاری، نسخه هیبریدی تیگو ۷ پرو ای پلاس (Tiggo 7 Pro e +) از راه می رسد. این خودرو بر اساس کراس اوور تیگو ۷ پرو مکس ساخته شده و احتمالا مشخصات هیبریدی آن شبیه به تیگو ۸ پرو ای پلاس است.

در سال آینده چری قصد دارد خودروهای سبز (با منبع انرژی جایگزین) بیشتری را روانه بازار چین کند. بر اساس استراتژی توسعه چری، تعداد مدل های هیبریدی و الکتریکی در ساختار فروش این شرکت باید به ۱۵ الی ۲۰ درصد برسد. البته کمپانی چینی مستقیما نامی از مدل های هدف برای بازار ۲۰۱۴ به میان نیاورده و تنها به شاخص های کارخانه ای بسنده کرده است. پلاگین هیبرید T28، پلاگین هیبرید M1E و پلاگین هیبرید T1G خودروهایی هستند که در سال آینده وارد بازار می شوند.

در سال ۲۰۲۵، چری کماکان به معرفی خودروهای الکتریکی و فیس لیفت هیبریدهای موجود ادامه می دهد. بدین ترتیب سهم خودروهای سبز در فروش کلی به ۲۰ الی ۲۵ درصد می رسد.

بر اساس گفته های کمپانی، بازار جهانی خودروهای سبز در طی دو سال گذشته به طور پویایی توسعه یافته است. در سال ۲۰۲۱، حدود ۶ میلیون و ۵۳۰ هزار دستگاه خودرو با مصرف سوخت های جایگزین در سراسر جهان به فروش رسیده اند. این تعداد، ۱۰۸.۳ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است. از طرف دیگر، فروش جهانی خودروهای سبز در سال ۲۰۲۲ از ۱۰.۴۶ میلیون دستگاه فراتر رفته و سهم بازاری آنها از ۸ به ۱۳ درصد رسیده است. با توجه به این روند، پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۳۰ سهم خودروهای برقی و هیبریدی در فروش جهانی به حدود ۵۰ درصد خواهد رسید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد