موضوعات داغ

محصولات سری فوتون مارس معرفی شدند، خانواده پیکاپ‌های خشن چینی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت فوتون که برند زیرمجموعه گروه خودروسازی بایک محسوب می‌شود، از سری جدید پیکاپ‌های قدرتمند خود با نام فوتون مارس رونمایی کرد. این پیکاپ‌ها فوتون مارس 7 و فوتون مارس 9 نام دارند که البته در بازارهای صادراتی با نام فوتون تونلند V7 و فوتون تونلند V9 فروخته خواهند شد.

فوتون تونلند V7 یا مارس 7 نسخه چینی فورد F-150 به حساب می‌آید و حتی از نظر ظاهر نیز به پیکاپ آمریکایی شباهت دارد. ابعاد این خودرو برابر با طول 5797 میلی متر و عرض 2090 میلی متر و فاصله بین دو محور 3505 میلی متر هستند. به دلایلی سازنده ارتفاع این خودرو را اعلام نکرده است.

فوتون تونلند V9 نیز کپی چینی دیگری از فورد F-150 به حساب می‌آید اما ظاهر آن خشن‌تر است. ابعاد این خودرو نیز شامل طول 5617 میلی متر و عرض 2000 میلی متر و فاصله بین دو محور 3355 میلی متر هستند. همانند مارس 7، ارتفاع این خودرو نیز مشخص نشده است.

فوتون تونلند V7

فضای داخلی هر خودرو شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارد. طراحان برای سهولت دسترسی به امکانات خودرو، تعداد زیادی دکمه را در کابین این دو پیکاپ قرار داده‌اند. با این حال یک صفحه نمایش 14.6 اینچی بزرگ برای نمایش اطلاعات سیستم سرگرمی وجود دارد. سقف پانوراما، فرمان چند کاره سه پره و مجموعه نمایشگرهای دیجیتال پشت آمپر از امکانات هر دو خودرو هستند.

فوتون تونلند V9

هر دو خودرو با پیشرانه‌های هیبریدی در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت. این پیشرانه‌ها شامل موتورهای 2 لیتری و 2.5 لیتری توربوشارژر بنزینی یا 2 لیتری دیزل هستند. این موتورها به همراه یک یک استارت ژنراتور 48 ولتی با قدرت 163 اسب بخار و گشتاور 450 نیوتن متر پشتیبانی خواهند شد. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را در این دو خودرو برعهده دارد. فوتون تصمیم دارد در آینده نسخه‌های پلاگین هیبریدی از این دو پیکاپ را به بازار عرضه کند که مجهز به باتری 100 کیلووات ساعتی هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد